Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در سال جاری ۲۰ مورد غرق شدگی در استان اتفاق افتاده که از این میزان سه مورد نجات پیدا کردند و همچنین در استان ۱۶ غواص حرفه‌ای در این زمینه آماده به خدمت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به شرایط بحرانی استان اظهار کرد: علی رغم اینکه استان از اسفند ماه درگیر بیماری کرونا شده اما اتفاقات زیادی در این مدت پیش آمده که خوشبختانه برای این مشکلات چاره‌اندیشی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوایل سال بارش شدید باران را داشتیم که منجر به وقوع سیل در بعضی از مناطق استان شد که نسبت به سال گذشته امسال میزان بارندگی‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: در سال گذشته در طول 48 ساعت 62 میلی متر بارندگی اتفاق افتاده و امسال در 36 ساعت 57 میلی متر بارندگی در استان داشتیم.

مهدیخانی تاکید کرد: مشکلات متعددی در حوزه بحران وجود دارد که یکی از این مشکلات بحث مواد شیمیایی است که چند سالی است مدیریت بحران مطالعه‌ای در این خصوص با دانشگاه علوم پزشکی انجام داده است به طوری که 402 واحد در زمینه مواد شیمیایی و 40 مورد اماکن پر خطر در سطح استان شناسایی شده است.

سند استانی کاهش خطر استان باید تدوین شود

مهدیخانی بیان کرد: به استناد تبصره بند چهارم در سازمان مدیریت بحران یک اتفاق مهمی که در استان باید رخ دهد تشکیل و تدوین سند استانی کاهش خطر است.

این مقام مسئول بیان کرد: بحث آسیب شناسی و راهکار های کاهش خطر از دیگر مسائلی است که باید بسیار به آن توجه کرد و همچنین موضوع دیگر تشکیل خانه‌های هلال است که در دو هفته پیش تفاهم نامه این مورد امضا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین ادامه داد: در سال زراعی 98_99 در شهر قزوین 386 میلی متر، آبیک 395 میلی متر، آوج 487 میلی متر، بوئین زهرا 356 میلی متر، تاکستان 312 میلی متر، رازمیان 422 میلی متر، سیرجان 364 میلی متر، کوهین 376 میلی متر و معلم کلایه 519 میلی متر بارندگی را داشتیم.

مهدیخانی گفت: در مجموع در استان قزوین 424/4 دهم میلی متر بارندگی اتفاق افتاده که از این میزان نسبت به سال گذشته افزایش 35 درصدی و رشد 111 میلی متری بارندگی را داشتیم و به طور کلی می‌توان گفت از 320 میلی متر الی 700 میلی متر بارندگی در استان را داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین بیان کرد: درسال جاری 20 مورد غرق شدگی در استان اتفاق افتاده که از این میزان سه مورد نجات پیدا کردند و همچنین در استان 16 غواص حرفه‌ای در این زمینه آماده به خدمت هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران میلی متر بارندگی اتفاق افتاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان، گفت: بیشترین میزان بارش‌ها با ۱۵.۳ میلی‌متر در میانده جیرفت بوده است. - اخبار استانها -

محسن عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان، اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی در سطح استان به صورت رگبار ، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود و بارندگی را در همه شهرستان‌های استان کرمان داریم، اما این بارندگی‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان سنگین است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی‌های سنگینی را در جنوب استان کرمان داریم، افزود: پیش‌بینی می‌شود که از روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها در استان کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان‌های جنوبی کشور صادر شده است، گفت: بیشینه بارش‌ها امروز و فردا در نیمه جنوبی استان و مناطق مرکزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بقیه شهرستان‌های استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: با آغاز فعالیت این سامانه بارندگی را در همه شهرستان‌های استان کرمان شاهد بودیم.

عراقی‌زاده با اشاره به میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف استان، گفت: تا ساعت 12:30 ظهر امروز در کرمان 0.9 میلی‌متر، انار 0.4 میلی‌متر، شهربابک 2.4 میلی‌متر، سیرجان 3.6 میلی‌متر، لاله زار 6.0 میلی‌متر و در بافت 3.9 میلی‌متر بوده است.

شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شوداحتمال بارش 80 میلی‌متر در جنوب استان کرمانتمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز در بم 9.6 میلی‌متر، کهنوج 8.0 میلی‌متر، جیرفت 10.3 میلی‌متر، ارزوئیه 6.1 میلی‌متر، بردسیر 2.1 میلی‌متر، رابر 6.8 میلی‌متر، راین 2.4 میلی‌متر، رودبار 14.6 میلی‌متر، فهرج 5.6 میلی‌متر، ماهان 1.2 میلی‌متر، گلباف 0.8 میلی‌متر و ریگان 8.0 میلی‌متر ثبت شده است، افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در 24ساعت گذشته با 15.3 میلی‌متر در میانده جیرفت بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانتاکید کرد: با توجه به نوع و شدت بارش‌ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق مذکور محتمل است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟