Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:25:30 GMT

مالیات خریداران سکه در سال ۹۸ تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۵۷۸

مالیات خریداران سکه در سال ۹۸ تعیین شد

 

امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸ را تعیین کرد. در متن این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد مواد (۱) و (۹۳) قانون مالیاتهای مفہ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ و بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده (۱۰۰) قانون مذکور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مقرر می‌دارد:

۱- مشمولین مالیات مقطوع و تکالیف آن‌ها

۱-۱- تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر (۱۸۵) قطعه سکه اقدام نموده مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می باشد. بدیهی است با استناد قسمت اخیر تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

۱-۲- مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ می باشد خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مطالبات متعلق به شرح بند (۲) این دستورالعمل اقدام نمایند. پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم خواهد شد.

میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸

۲-۱- تا ۱۰ سکه مشمول مالیات نمی‌باشد 

۲-۲- نسبت به مازاد ۱۰ سکه تا ۳۰ که به ازای هر قطعه سکه ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

۲-۳- نسبت به مازاد ۳۰ سکه تا ۵۰ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه ۵.۲۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

۲-۴- نسبت به مازاد ۵۰ قطعه سکه تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه ۶.۵۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

۳- سایر موارد

۳-۱- در خصوص اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

۳-۲- اشخاصی که در سال ۱۳۹۸ نسبت به دریافت بیش از (۱۸۵) قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام نموده و همچنین صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده با مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر پایان مردادماه ۱۳۹۹ می‌باشند.

۳-۳- از آنجا که مطابق حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ مالیات مقطوع تعیین شده مطابق بند (۲) این دستورالعمل در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، قطعی و وفق مقررات قابل وصول می باشد لذا اوراق قطعی تمامی مشمولین موضوع بند (۱) این دستورالعمل، یک ماه پس از سررسید پرداخت مالیات صادر و به مودیان ذیربط ابلاغ خواهد شد.

۳-۴- آن دسته از مشمولین این دستورالعمل که به مالیات قطعی شده اعتراض داشته باشند اعتراض آنها برابر مقررات در هیأت حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره یک ماده (۲۱۶) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مالیات سکه سازمان امور مالیاتی خریداران سکه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کریمدادی با اشاره به پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در استان گفت: از این مبلغ ۴۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۳ درصدی دارد.

وی افزود: از این مقدار ۲۵۲ میلیارد تومان  به حساب شهرداری‌ها، ۱۳۷ میلیارد تئمان به حساب دهیاری‌ها، ۱۲ میلیبارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۴ میلیاردو ۸۰۰ میلبیون تومان  به حساب اداره کل امور عشایر استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه ۱۷۷ میلیارد تومان بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلایرد و ۸۸۸ میلیو نتومان  در خصوص بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به حساب ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ۱۰ درصد از سهم عوارض ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌کند اظهار کرد: از این محل نیز ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

او با اشاره به در حال ساخت بودن المان (نماد) ورودی بازار بیرجند ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که در لوح افتتاح حک شود که این المان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته شده تا بازاریان و کسبه اثر پرداخت مالیات خود را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است