Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@15:34:40 GMT

پیش فروش واکسن کرونا با نرخ ۱۲۰ دلاری

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۶۳۰

پیش فروش واکسن کرونا با نرخ ۱۲۰ دلاری

رویداد۲۴ محمدرضا ظفرقندی روز پنجشنبه در سازمان نظام پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: کشور‌های زیادی برای تولید واکسن کرونا در تلاش هستند. در بین موسسه‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دانشگاه اکسفورد انگلیس از بقیه جلوتر است و به همین علت کشور‌های زیادی با درخواست‌های ۲۰ میلیون و ۳۰ میلیون این واکسن را پیش خرید می‌کنند، قیمت آن بالاست و کشور‌های زیادی برای خرید آن اقدام کرده اند، اگر در ایران بخواهیم برای حداقل ۲۰ میلیون نفر این واکسن را تهیه رقم بزرگی می‌شود که در توان کشور نیست ضمن اینکه این واکسن باید هر سه ماه تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید بیشتر تمرکز را بر روی پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا بگذاریم، رسانه‌ها همان طور که تاکنون به خوبی عمل کرده اند باید آگاهی سازی و هشداردهی به مردم را ادامه دهند و جلوی عادی سازی را بگیرند و در واقع عادی نسازی بکنند، باید افرادی که از پروتکل‌های بهداشتی تخطی می‌کنند، جریمه شوند و سختگیری‌ها باید بیشتر شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ویروس کرونا، بسیار پیچیده عمل می‌کند و شرایط کشور نیز پیچیده است هر روز تعدادی از همکارانمان را در جامعه پزشکی و پرستاری به علت ابتلا به کووید۱۹ از دست می‌دهیم. تعداد زیادی از شهروندان ایرانی هر روز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، افرادی که هر کدامشان یک پدر، یک مادر، یک همسر یا فرزند یک خانواده هستند و عده زیادی را داغدار می‌کنند.

وی افزود: این درد مشترک جدا جدا درمان نمی‌شود باید همه اعم از دولت و ملت مانند دوران جنگ در کنار هم با عزم ملی جدی و مسئولیت اجتماعی برای مهار اپیدمی این ویروس همکاری کنیم. اگر این همکاری و عزم ملی ایجاد می‌شد دچار پیک دوم نمی‌شدیم، چون توجه و رعایت پروتکل‌ها کمرنگ و بازگشایی‌ها انجام شد و مردم به مسافرت رفتند دچار پیک دوم کرونا شدیم، کنترل و پیشگیری مناسبی انجام نشد. با توصیه و تعارف اپیدمی کرونا کنترل نمی‌شود، باید مقررات خاصی در جامعه حاکم شود.
بیشتر بخوانید: آیا واکسن‌های ادعایی کرونا کارایی دارند؟/ لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳ سال آیندهظفرقندی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا هم البته ظلمی است که در این شرایط کار مدیریت کرونا را در ایران سخت‌تر کرده است، بنده در نامه‌ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی و دبیرکل سازمان ملل نوشتم که این ظلمی که به ایران می‌شود دامن کشور‌های دیگر را هم می‌گیرد، زیرا ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد و وقتی در ایران امکانات کافی برای پیشگیری و درمان نداشته باشیم این ویروس جهانگیر می‌شود و این ظلم به بشریت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: وضعیت و تهدید کرونا در ایران مثل زمان جنگ است اگر یک لحظه غفلت کنیم یا عقب بنشینیم ضربه می‌خوریم. در این مبارزه البته پزشکان و پرستاران در خط مقدم جنگ هستند، باید همه امکانات و قوانین کشور در خدمت این مبارزه باشد درست مثل زمان جنگ، وزارت بهداشت اکنون در بیمارستان‌ها با کمبود و خستگی نیرو‌ها مواجه است. البته قرار است حدود سه هزار رزیدنت به سرعت فارغ التحصیل شوند و بتوانند به کمک کادر درمان در بیمارستان‌ها بیایند تا بتوانیم بر پیک دوم کرونا غلبه کنیم.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی در ماه‌های گذشته به صورت فعال هشدار‌های لازم را به گوش مسئولان دولت رسانده است و اکنون امکانات حفاظتی پرسنل بیمارستان‌ها نسبت به اسفند بهتر شده است، اما این وسایل حفاظتی ۱۰۰ درصد از انتقال ویروس جلوگیری نمی‌کند و هر روز با ابتلا و فوت تعدادی از کادر پزشکی و پرستاران مواجه می‌شویم.

وی گفت: در مورد داروی رمدسیور که با ارزیابی‌های جهانی وارد فهرست دارویی کشور شده گر چه هنوز با کمبود مواجه هستیم، اما طی روز‌های آینده تولیدات داخلی این دارو وارد بازار می‌شود و تا حدی کمبود این دارو کمتر می‌شود.

ظفرقندی ادامه داد: در مورد آمار کرونا سازمان نظام پزشکی هم حرف‌هایی دارد که قبلا بیان شده است، در هر صورت وزارت بهداشت در جایگاه رسمی باید آمار را بر اساس موارد قطعی تست پی سی آر اعلام کند، زیرا سازمان بهداشت جهانی هم همین را معیار قرار داده است، اما همه می‌دانیم که تعداد زیادی از بیماران با علائم کرونا یا سی تی اسکن ریه به این بیماری مبتلا شده اند و در بیمارستان یا خارج از آن فوت می‌کنند، اما چون تست نداده اند یا تست آن‌ها مثبت نشده در آمار رسمی قرار نمی‌گیرند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان هشدار‌های لازم را در مورد خطر کرونا، برگزاری تجمعات و بازگشایی ادارات و مشاغل و حتی برگزاری مراسم عزاداری محرم اعلام کرده است امیدواریم پروتکل سختگیرانه اجرایی در کشور داشته باشیم تا دوباره شاهد پیک‌های افزایشی بعدی کرونا در کشور نباشیم.


منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.


حنان بلخی، مطالعه و تحقیق‌های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

او اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.


شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.


او به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.


حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.


محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.


حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.


مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • «جنگ داخلی» صدرنشین تازه گیشه هالیوود شد
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه