Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:40:31 GMT

استاندار چهارمحال و بختیاری: فرهنگ ایثار بین مسئولان ترویج شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۶۶۹

استاندار چهارمحال و بختیاری: فرهنگ ایثار بین مسئولان ترویج شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید فرهنگ ایثار در بین مسئولان بیشتر ترویج شود چرا که مسئولان الگوی جامعه بوده و اگر آن‌ها ایثار را ترویج نکنند انتظاری از مردم نباید داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از فرهنگ شهادت، نیاز به ترویج فرهنگ ایثار داریم اظهار داشت: زمانی دشمن با توپ و تانک حمله می‌کرد و رزمندگان در پشت خاکریزها بودند اما امروز جبهه عوض شده و دشمن در خانه نشسته و تحریم می‌کند، اجازه ورود مواد اولیه، جابه جایی پول و غنی‌سازی بیش از 3 درصد نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پزشکان و پرستاران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کارها را در خط مقدم جبهه می‌دانند، افزود: ایثار به معنی گذشتن از حق و حقوق خود است امروز باید با استفاده از فکر، دانش، تولید و همکاری با دشمن مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان: ترویج روحیه ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران استرئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شودرئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانبازان و ایثارگران نشست داشته باشند و سخنان این قشر را بشنوند، تصریح کرد: حداقل کاری که می‌توان برای ایثارگران انجام داد شنیدن صحبت‌های آن‌ها است. مسئولان باید در مورد اموری که تلاش‌ خود را می‌کنند اما شدنی نیست، توضیح دهند تا ایثارگران بدبین نشوند.

عباسی یادآور شد: باید فرهنگ ایثار در بین مسئولان بیشتر ترویج شود چرا که مسئولان الگوی جامعه بوده و اگر آن‌ها ایثار را ترویج نکنند انتظاری از مردم نباید داشته باشیم.

وی با تاکید بر عدم استفاده از راهکارهای کلیشه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار ‌و شهادت، تشریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید با ابزار مناسب، به‌روز، دقیق و تاثیرگذار انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیار عنوان داشت: حرمت و جایگاه  والدین و نزدیکان شهدا باید حفظ شود اما محل دفن والدین شهدا در هر شهرستان به فراخور شرایط، مسائل فرهنگی و اجتماعی محل و منطقه انجام شود.

وی 80 درصد مباحث مطروحه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خارج از دستور کار این شورا دانست و گفت: شورا برای ترویج ایثار و شهادت‌طلبی است.

عباسی همچنین خاطرنشان کرد: در زمان بین شورای قبل و شورای کنونی باید پیگیری‌ها، انجام و گزارش  مربوط به مدیران دستگاه‌‌هایی که مصوبات را انجام نداده‌اند، توسط دبیر شورا ارائه شود.

انتهای پیام/7540/ح

R7540/P/S6,54/CT11 بیشتر بخوانید... ۳۵۰ واحد مسکونی برای ایثارگران گلستانی ساخته می‌شود بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ایثارگری است برخی مراکز درمانی از بستری جامعه ایثارگری به دلیل بدهی بنیاد شهید پرهیز می‌کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳۵۰ واحد مسکونی برای ایثارگران گلستانی ساخته می‌شود بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ایثارگری است برخی مراکز درمانی از بستری جامعه ایثارگری به دلیل بدهی بنیاد شهید پرهیز می‌کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند ۵ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۶ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود رئیس دیوان عالی کشور: کوچک‌ترین خطا در قوه‌قضائیه قابل اغماض نیست معاون رئیس جمهور: ۱۰ پروژه عمرانی تا پایان سال در استان مازندران افتتاح می‌شود وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت شمار جان‌‌باختگان کرونا از ۱۹۰۰۰ نفر گذشت/ فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ترویج فرهنگ ایثار جامعه ایثارگری ایثار و شهادت ساخته می شود واحد مسکونی ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

پیام احمدی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش برای بازگشت رونق به فعالیت‌های فرهنگی و هنری با برپایی چند رویداد قوت گرفت، اظهار داشت: این اتفاقات در حوزه‌های تئاتر، موسیقی، ادبیات و... رقم خورد و انجمن‌ها و مؤسسات و آموزشگاه‌های مختلف نیز فعالیت‌های آموزشی خود را به تدریج قوت بخشیدند.

وی در خصوص اعتبارات فصل ۱۴ ناظر بر فصل فرهنگ و مذهب که در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود، افزود: کمیسیون مربوط به این اعتبارات با حضور برخی نهاد‌های فرهنگی و دینی مانند اداره‌کل تبلیغات و نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل و ارقام مربوط به طرح‌ها نهایی و بین مؤسسات مختلف توزیع شد.

احمدی با اشاره به میزبانی استان از دو جشنواره ملی در سال گذشته و برای نخستین‌بار، اضافه کرد: جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به خوبی برگزار شد؛ برپایی ماه‌نشست‌های ادبی، جشنواره موسیقی محلی زاگرس‌نشینان و نمایشگاه قرآن از جمله رویداد‌هایی بودند که از محل تبصره ۱۴ سال ۱۴۰۲ برگزار شدند. تلقی همه ما این است که در سال ۱۴۰۲ رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی در مقایسه با سال پیش از آن بهتر و بیشتر بود.

وی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی استان در یکی دو سال اخیر، اظهار داشت: با حجم بالایی از پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در استان مواجه بودیم که سال‌ها رها شده بودند لذا گفتگو‌های مفصلی با وزارتخانه و مدیریت برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت که بی‌سابقه‌ترین اعتبار تملکی برای تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

احمدی گفت: در این راستا، در سفر اول رئیس‌جمهور به استان، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۱۷۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را شامل می‌شد.

وی بیان داشت: اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری به استان فقط به پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت اختصاص می‌یافت، اما با رایزنی و مطالبه‌گری موفق شدیم موافقت وزیر فرهنگ را برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی با هر میزان پیشرفت فیزیکی، جلب کنیم که در این راستا، رقم بی‌سابقه ۳۴۰ میلیارد تومان برای استان تصویب شد، البته پیگیر هستیم ۵۰ میلیارد تومان نیز به این اعتبارات اضافه و جذب کنیم.

بیشتر بخوانید

تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری

احمدی تصریح کرد: اگر بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم، تمامی پروژه‌های فرهنگی شهر‌های مختلف نظیر بن، سامان، لردگان، گندمان، فرادنبه و دیگر شهر‌ها را می‌توانیم تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: البته پروژه‌های جدیدی نظیر هنرستان هنر‌های زیبا و به‌ویژه بوستان فرهنگ و هنر را نیز در دست انجام داریم که این بوستان یک حرکت نوین در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را رقم خواهد زد با این توضیح که هنرمندان بتوانند غرفه‌هایی را هم به عنوان کارگاه و هم عرضه و فروش تولیدات در اختیار داشته باشند، اعتبارات مربوط به پروژه بوستان فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ تصویب و ابلاغ شد که پیگیر تخصیص هستیم.

احمدی با اشاره به اجرای طرح شهید آوینی در راستای حمایت از طرح‌های فرهنگی و اعتلای عرصه فرهنگ استان، توضیح داد: این اعتبارات در انتهای سال گذشته به دستمان رسید و هزینه‌کرد آن در سال جاری انجام می‌گیرد؛ امسال حجم سنگینی از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری در حوزه‌های نمایش، موسیقی، سینما، ادبیات، شعر و فرهنگ عمومی را در پیش داریم که از جمله پایه‌گذاری سه جایزه هنر و ادبیات آیینی عمان سامانی، ادبیات گویشی حیدرآقا طالب‌پور و جایزه هنر‌های تجسمی سیدضیاءالدین امامی دهکردی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برنامه حماسی‌خوانی در لردگان، ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت مفاخر استانی و ملی و ویژه‌برنامه نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در فصل بهار، تولید مستندات شخص‌نگاری، پرداختن به حوزه مد و لباس و زیست عفیفانه و برگزاری چهار کنسرت از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال است.

احمدی با اشاره به اینکه با تکیه بر حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موضوع جایزه دوسالانه کتاب را برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تولیدات کتاب در این استان وضعیت بدی ندارد، اما باید به‌صورت منسجم به این حوزه ورود کنیم تا کسانی که در این عرصه فعال و موفق هستند شناسایی و تشویق شوند.

وی با اشاره به ضعف گفتگو در فضای فرهنگی و هنری استان، بیان کرد: متأسفانه فرصت و فضای گفت‌وگوی بین هنرمندان و فعالان این عرصه کمتر ایجاد شده است و لذا امسال تمرکز جدی را بر این موضوع با برپایی نشست‌ها و همایش‌ها خواهیم داشت.

احمدی با تأکید بر حجم بالای مخاطبان رویداد‌های فرهنگی و هنری که نیاز به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی پیوست‌های تبیینی و اقناع‌سازی دارد، ادامه داد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر مخاطب ۵۵ عنوان برنامه فرهنگی و هنری استان بودند؛ با نهاد‌ها و اشخاص دلسوز انقلابی و مذهبی این درخواست را همواره مطرح کرده‌ام که برای پر کردن چند دقیقه از وقت این مخاطبان به میدان بیایند و کار‌های تبیینی با موضوعات ارزشی را در قالب نصب بنر، پخش کلیپ، تعبیه ایستگاه‌ها، گفت‌وگوی چهره به چهره، توزیع تراکت و ... برای این حجم عظیم جمعیت که شاید در هیچ جای دیگر نتوانیم آنها را پیدا کنیم، برنامه‌ریزی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد