Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به ماه محرم مراحل دوخت و آماده سازی بیرق و پرچم‌های مشکی برای سیاه پوش کردن حرم حضرت عباس علیه السلام به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در حالیکه یک هفته تا آغاز ماه محرم الحرام باقی مانده است، عاشقان امام حسین علیه السلام در حال آماده سازی تکایا، مساجد و حسینیه‌ها برای برگزاری اقامه عزای سید و سالار شهیدان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ماه محرمی متفاوت با سال‌های گذشته را در پی خواهد داشت، اما پرچم و کتیبه‌ها امسال بیش از پیش نماد داشته باشند و به اقامه عزا کمک کنند.

در همین راستا آستان معظم عباسی، مراحل دوخت و آماده سازی کتیبه‌ها، پرچم‌ها و سیاهی‌های مخصوص به محرم را به مراحل پایانی خود نزدیک کرده تا بتواند حرم باب الحسین حضرت اباالفضل العباس علیهاالسلام را همزمان با محرم سیاه پوش کند.

تصاویر آماده سازی کتیبه‌ها و پرچم‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: حرم حضرت عباس محرم 99 کتیبه محرم آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟

به جز تخت جمشید شیراز، در شهر شوش هم می‌توانید نمونه بارز معماری هخامنشی را ببینید. در محدوده قلعه شوش، کاخ زمستانی هخامنشیان یا همان کاخ آپادانای شوش خودنمایی می‌کند.

به گزارش دلتامگ، کاخی که در اواخر دوره داریوش، حکومت اردشیر اول و اردشیر دوم در عظمت و شکوه بود. این در زمان شکوهش پر از مجسمه‌های بزرگ شیرهای بالدار بود و البته دیوارهای آجرکاری رنگی سربازان هخامنشی که الان در موزه‌های خارجی نگهداری می‌شوند. 

تاریخچه کاخ آپادانای شوش

آپادانا نوعی تالار ستون‌دار در معماری ایران باستان است که هم در شهر شوش ساخته شده و در هم تخت جمشید. این دو آپادانا از مهم‌ترین تالارهای ستوندار معماری ایران باستان هستند.

این کاخ به دستور داریوش کبیر، بر روی بقایای ساختمانی دوره عیلامی‌ها ساخته شد تا به‌ عنوان کاخ زمستانی این سلسله مورد استفاده قرار بگیرد. سال ساخت این کاخ ۵۲۱ ق.م بود که تا ۵۱۵ ق.م طول کشید.

مساحت کاخ آپادانا ۱۰ هزار و ۴۳۲ متر مربع بود که شامل چند بخش می‌شد: دروازه، حرم‌سرا، ۳ تا حیاط مرکزی، اتاق‌ها و کاخ پذیرایی. با این حال، نسبت به کاخ آپادانا تخت جمشید کوچک‌تر بود.

از مهم‌ترین کتیبه‌های کشف شده در کاخ آپادانا، کتیبه‌ای است که در آن درباره نحوه ساخت و ساز کاخ نوشته شده. براساس این کتیبه، کاخ آپادانا در زمان اردشیر اول هخامنشی آتش گرفته. این کتیبه هم‌اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.

راه‌های دسترسی به کاخ آپادانا شوش

این کاخ در شهر شوش خوزستان، حوالی بلوار امام خمینی قرار گرفته است و از ۹ صبح تا ۱۹ عصر در شش ماه اول سال، ۹ صبح تا ۱۷ عصر شش ماه دوم سال امکان بازدید دارد.

بهترین زمان سفر به کاخ آپادانا شوش

طبق آمار سازمان گردشگری، بیشترین زمان بازدید از کاخ آپادانا شوش تعطیلات نوروز است چون هوا در این زمان مطبوع و مناسب است. علاوه بر آن، نیمه دوم سال نیز برای شهرهای جنوبی چون شوش مناسب است. اما اگر تابستان گذرتان به شوش و دیدن کاخ آپادانای شوش افتاد، هوای بسیار گرمی را تجربه خواهید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور