Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حاج میثم مطیعی با انتشار متنی در در کانال شخصی خود به ماجرای قابل تامل درخواست یک جوان روستایی از او در روز‌های قبل از شروع محرم سال گذشته اشاره کرده است که در ادامه خواهید خواند:

بیش از هر کسی، منبری‌ها و مداحان و شعرا و خادمان امام حسین در هیأت‌ها می‌فهمند برگزار کردن مراسم دهۀ اول محرم یعنی چه!

منبری و مداح می‌داند که از چهارپنج ماه قبل از دهۀ اول باید مشغول آماده کردن کارهایش باشد؛ از تهیۀ محتوای منبر بگیر تا جمع‌آوری شعر و مطالعۀ مقتل و ساختن لحن (سبک) و جهت‌گیری مضمونی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دائماً هم باید با شاعر و سبک‌ساز رفت و برگشت انجام داد و جلسات محتوایی برگزار کرد.

از سوی دیگر خادمان هیأت هم چند ماه قبل از محرم باید مشغول برنامه‌ریزی و طراحی باشند؛ از آماده‌سازی مکان برگزاری بگیر تا هماهنگی انتظامات و فضاسازی و یافتن بانی خیر و تهیۀ سیاهی‌ها و صوت و رفع مشکل پارکینگ و خلاصه هر چیزی که به نوعی اسباب راحتی حال مستمع باشد؛ مستمعی که در واقع زائر امام حسین (ع) است

مرحله نهایی آماده شدن برای محرم، رسم نانوشته‌ای است که میان مداحان و شعرا وجود دارد، که بعد از عید غدیر دیگر نمی‌توانی پیدایشان کنی. می‌روند جا‌های دور، روستا‌های دورافتاده، گوشه‌ای فارغ از شلوغی‌ها و هیاهو؛ تا خود را برای محرم آماده کنند، تمرین کنند، سبک بسازند، خلوتی کنند با خود و مدد بگیرند از خدا و طلب توفیق کنند برای نوکری.

سال گذشته بود که قبل از محرم با یکی از رفقای کارگروه محتوایی هیأت، رفتیم به یک روستای ساده و خیلی دور. رسیدیم به تک‌خانه‌ای کنار زمین‌های زراعی. با استقبال گرم اهالی خانه و به اصرار ایشان مهمانشان شدیم. شام مختصری مهیا کردند که مثل خودشان ساده و باصفا بود. جوانی چهارشانه و قوی‌هیکل هم سر سفره نشسته بود. شغلش چوپانی بود. از نگاهش می‌شد فهمید حرفی در دل دارد. من را صدا کرد. آن روز‌ها پایم را عمل کرده بودم. عصازنان با هم رفتیم در دل تاریکی دشت. گفتم بفرما.


هنوز سردار شهید نشده بود. گفت: «می‌شه برام یه کاری کنی برم سوریه، مدافع حرم بشم؟» گفتم: «من شکر خدا هیچ‌جا رئیس نیستم، فقط یه معلمم، ولی اگر کمکی ازم بر بیاد دریغ نمی‌کنم». یک سؤال کردم که جوابش هنوز در گوشم زنگ می‌زند؛ و چه خوب شد که پرسیدم. گفتم: «برا چی می‌خوای بری سوریه؟»

گفت: «بالا رو نگاه کن. این آسمون پرستاره رو ببین». آسمان مثل فرشی سیاه پر از گل‌های سفید بود. گفت: «من هر شب که تو این دشت می‌خوابم، از زمین به این ستاره‌ها خیره می‌شم. خیلی از این پایین به آسمون نگاه کردم. دیگه می‌خوام برم بالا... از پیش ستاره‌ها اهل زمین رو تماشا کنم. ببینم از اون بالا دنیای مردم چه شکلیه؟»  

در دلم به او غبطه خوردم و از نگاه بلندش حیرت کردم و با خود گفتم مگر می‌شود زیباتر از این میل به جاودانگی و تعالی را شرح داد؟

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: میثم مطیعی مداح ایام محرم سردارسلیمانی مدافع سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی سوریه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار ایران در حمله به اسراییل/ کام مردم غزه شیرین شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی غروب یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل کار مهمی انجام شده است، ابراز داشت: این اقدام یک کار تنبیهی در راستای انتقام از خون شهدایی که ناحق در کنسولگری جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

وی ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی با رأفت و رحمت کریمانه خود با مردم اسرائیل رفتار کرده است، افزود: هیچ مرکز بیمارستان، اجتماع مردمی، منازل مسکونی، مدارس و امثال اینها مورد هجمه قرار نگرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی با مردم عادی اسرائیل کاری ندارد، ابراز داشت: مراکز نظامی و پایگاه هوایی که برای حمله به کنسولگری استفاده شد، مورد هدف قرار گرفت.

مطیعی ضمن بیان اینکه این حمله تنها درصدی از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: این پیروزی توانست موجب خرسندی مردم مظلوم غزه شود.

وی ضمن بیان اینکه اقدام به جای سپاه پاسداران و نیروهای مسلح قابل تقدیر است، افزود: این حمله به اسرائیل حق برای جمهوری اسلامی بود که با تکیه بر تکنولوژی داخلی به ثمر نشست.

کد خبر 6078096

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز
  • رعایت حجاب از ادارات استان سمنان آغاز شود
  • نمایش اقتدار ایران در حمله به اسراییل/ کام مردم غزه شیرین شد
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • محرم در اهواز به دنبال رکورد ساکت الهامی!
  • اردوی تیم ملی والیبال نشسته به میزبانی تبریز
  • تیم خاص لیگ برتر قصد باختن ندارد!