Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهدی حاجیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بی بدیل بوده و اثرگذاری آنان در تنویر افکار عمومی، به عنوان زبان گویای جامعه امروز بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در واقع رسانه می‌تواند چهره خوبی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را با قلم شیوای خود در سطح جهان ارایه داده و به همین خاطر خبرنگاران، سربازان گمنام این حوزه به شمار رفته و امروز نیز در جنگ نرم افزاری، کشوری موفق خواهد بود که دارای رسانه‌های قوی و قدرتمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حاجیان با بیان اینکه قلم رسانه در واقع بیداری اسلامی را رقم زد، تصریح کرد: به معنای خاص کلمه، قلم رسای اصحاب رسانه باعث شده تا میهن اسلامی ما در بین کشورهای جهان و منطقه همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و به همین لحاظ نگاه ویژه‌ای به این حوزه باید صورت بگیرد.

وی احساس امنیت را مهمتر و ارزشمندتر از مولفه امنیت دانست و گفت: احساس امنیت با قلم خبرنگار در جامعه معنی و مفهوم پیدا می‌کند و این در حالی است که اصحاب رسانه تاثیرگذاری شگرفی در ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی داشته که این مساله موجب ارتقا و القای امنیت در بین مردم شده است.

سردار حاجیان با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین در چهار ماه نخست سال جاری، افزود: سهم قزوین در بخش راه‌های اصلی کشور با ۶۲۹ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۳.۶ درصد و سهم تصادفات جاده‌ای آن نیز ۲.۸ درصد بوده و طی این مدت هم در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۹.۵ درصدی تردد خودروها در مسیرهای مورد نظر بوده‌ایم.

به گفته وی، مجموع تصادفات چهار ماه نخست امسال استان قزوین نسبت به سال گذشته ۴۶.۷ درصد، تصادفات منجر به فوت ۳۷.۸ درصد، تصادفات خسارتی ۵۲.۲ درصد و تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری نیز ۷.۶ درصد کاهش داشته است.

این مسوول انتظامی ادامه داد: در حوزه پلیس راهور نیز تعداد فوتی‌های درون شهری ناشی از تصادف با افزایش چهار نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده‌ایم و مجموع خودروهای توقیف شده با اعمال قانون نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در سال جاری شاهد تماس تلفنی مردم با پلیس به میزان ۲۴۴ هزار و ۶۶۱ مورد بودیم و در حوزه مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی با تشکیل یک هزار و ۹۶۴ پرونده، ۸۰ درصد آن منجر به مصالحه و سازش شد.

سردار حاجیان تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی نیز ۱۳۶ درصد از جرایم سایبری به وقوع پیوسته در استان کشف و ۱۰۱ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: با کشف ۱۷ باند و دستگیری ۵۳ سارق در ۲۹۱ فقره سرقت صورت گرفته، پلیس قزوین موفق به کشف ۳۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه شد و در حوزه قاچاق نیز ۲۰۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال انواع کالا کشف و ضبط شد .

به گفته این مقام انتظامی، طی چهار ماه نخست امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا، پلیس برای مبارزه با کالاهای احتکاری موفق به ۳۴ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از صنوف شد که یک هزار و ۶۶۵ مورد آن متخلف و با آنها برخورد شد.

سردار حاجیان تصریح کرد: امسال با کشف یک هزار و ۸۰۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و ۶۷۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق موفق به افزایش ۶۷ درصدی کشفیات در بخش موادمخدر و ۲۳۷ درصدی سوخت شدیم. 

برچسب‌ها روز خبرنگار فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین روز خبرنگار فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان قزوین سردار حاجیان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود

سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری امروز با اشاره به سالروز ملی گندم و نان گفت: در سال نخست دولت افزایش تولید گندم حداقل ۳ میلیون تن بود که این عدد سال گذشته به ۶ میلیون تن رسید. امسال هم پیش بینی می‌شود که حداقل همین ۶ میلیون تن باشد.

او با اشاره به اینکه سالانه ۱۳.۵ میلیون تن گندم  مورد نیاز صنف و صنعت و خبازی است، افزود: ایران ظرفیت دارد تا علاوه بر خودکفایی در جرگه صادرکنندگان قرار گیرد، براین اساس اگر یک تن به محصول آبی گندم و ۵۰۰ کیلوگرم به محصول دیمی آن افزوده شود، این امر محقق می شود.

خیام نکویی با بیان اینکه ۴۰ درصد تأمین کالری روزانه جامعه از طریق گندم است، گفت: تحولات سیاسی در سطح جهان نقش گندم را به عنوان سپر سیاسی برای تسلط کشورهای دیگر کرده است. 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: بالاترین محصول راهبردی در بخش کشاورزی دنیا و کشور ما  گندم است که حداقل سرانه مصرف این کالای استراتژیک به ازای هر ایرانی ۱۵۰ کیلو گرم است.

او با اشاره به ضایعات ۳۰ درصدی گندم از برداشت تا سفره گفت: با توجه به رقم بالای ضایعات گندم از طریق فرهنگ‌سازی مصرف‌کنندگان و اصلاح کمباین‌های برداشت گندم در کشور باید این میزان کاهش یابد.

به گفته خیام نکویی، عملکرد تولید گندم آبی در کشور ۴‌‌.۴ میلیون و گندم دیم ۱۰ میلیون تن است که با افزایش عملکرد آنها علاوه بر تأمین نیاز کشور می‌توانیم صادرکننده شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: زنجیره تولید گندم با تولید نان کامل در کشور باید شکل گیرد و سبوس و جوانه نباید از آرد جدا شود.

خیام نکویی در ادامه افزود: قوی‌ترین بانک ژن گندم در دنیا را در ایران داریم و در شرایط اضطراری می‌توانیم به رقم‌های جدید گندم برسیم.

به گفته او، برآورد می شود امسال با تولید حداقل ۱۳ میلیون تن گندم در کشور، همانند سال گذشته در تامین گندم نان مورد نیاز خودکفا شویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر کیفیت گندم تولیدی داخل،گفت:گندم تولیدی ایران از سالم‌ترین محصولات کشورهای توسعه یافته به لحاظ عناصر سنگین مانند سرب است. ضمن اینکه به لحاظ عناصر غذایی مانند روی، منیزیم غنی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اکنون به برنامه راهبردی رسیدن به خودکفایی ۹۰ درصدی به ویژه برای محصول استراتژی گندم نزدیک شده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • عملکرد مهارت‌آموزی در شهرستان دیر ۱۷۰ درصد رشد داشته است