Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: تصمیمات و سیاست‌های مقابله با ویروس کرونا که براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده برای همه مجموعه‌های کشور لازم‌الاجراست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان یک ستاد فرابخشی و فرادستگاهی و فراقوه‌ای یادآور شد: همه تصمیمات و سیاست‌های مقابله مؤثر با ویروس کرونا از همان آغاز تاکنون براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده که برای همه مجموعه کشور لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور حاکمیت واحد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا را که بار‌ها و به صراحت مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است از دلایل مهم موفقیت در مهار شیوع ویروس کرونا در موج‌های اول و دوم خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب حتی تصمیم‌گیری در مورد امور شخصی خود را به مصوبات این ستاد معطوف نموده و مراجع عظام تقلید نیز تصمیم‌گیری درباره شعائر و آیین‌های دینی را به این ستاد محول کرده‌اند.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرآیند کاملاً علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری‌ها در کمیته‌های تخصصی و جمع‌بندی مباحث و دیدگاه‌ها به صورت مصوبه کمیته‌های مختلف و ارائه آن به ستاد ملی تأکید کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا نه شخصی و نه دستگاهی است بلکه بر مبنای خردجمعی و با پشتوانه ساعت‌ها بررسی و مباحث کارشناسی در کمیته‌های تخصصی ستاد، اتخاذ می‌شود که تاکنون مراجع بین‌المللی نیز آن را تحسین کرده‌اند.

روحانی همچنین به تدوین، طراحی و تعیین دقیق مجازات و جرائم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی اشاره کرد و گفت: در تعیین این جرایم و مجازات‌ها دقت شده است تا ضمن داشتن قابلیت و ضمانت اجرا به نحوی اعمال شود که جنبه بازدارندگی و تنبیهی آن به تغییر رویه و سبک زندگی شهروندان منجر شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه باید به روشنی بدانند که جرائم و مجازات‌ها برای حفظ سلامت مردم و رعایت حقوق شهروندان تعیین شده و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، دقیقاً تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات و جریمه است.

روحانی تمام دستگاه‌های کشور را به تبیین، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای دقیق و رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های جرائم و مجازات تعیین شده موظف کرد و گفت: عدم اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش لازم در این خصوص، نتیجه معکوس داشته و نارضایتی مردم را به دنبال خواهند داشت و نباید اجازه داد مردم دچار «عقاب بلا بیان» شوند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید دارو و واکسن را در کشور از جمله دستاورد‌های مثبت و فرصت ایجاد شده ناشی از تهدید شیوع ویروس کرونا و مشکلات این بیماری عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های تولید دارو و واکسن از اولویت‌های این دولت در سال‌های اخیر بوده که در زمان شیوع کرونا سرعت و وسعت بیشتری گرفت و امیدواریم این موفقیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور تلاش همزمان و همپا برای تولید دارو و واکسن در داخل کشور و تهیه دارو و واکسن مورد نیاز از خارج را حرکتی ادامه‌دار خواند و گفت: کماکان مهم‌ترین اصل، رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان دستیابی به دارو و واکسن مورد تأیید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی ستاد کرونا مقابله با کرونا کمیته های تخصصی دارو و واکسن ویروس کرونا تصمیم گیری رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات لازم برای اسکان مسافران در کمپ گردشگری شرق فراهم می‌شود

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در نظر است کمپ گردشگری در شرق منطقه اصفهان سال آینده راه‌اندازی و امکانات لازم برای اسکان مسافران در آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه مجموع فرهنگی و تفریحی باغ فدک یکی از اولین یا دومین کمپ‌های گردشگری مناسب و روباز در سطح کشور است، اظهار کرد: عملکردها طی دو تا سه سال اخیر نشان می‌دهد که با وجود برداشت گام‌های بزرگ برای توسعه و پیشرفت به سمت چشم‌اندازها، هنوز کارهای بسیار زیادی بر روی زمین باقی‌مانده است.

وی درباره اجرای برنامه‌ای ویژه در باغ گردشگری فدک طی سال‌جاری و بهره‌مندی شهروندان اصفهانی از این مکان افزود: امیدواریم سال جاری با همکاری و حمایت‌های لازم در کنار یکدیگر بتوانیم گام‌های تأثیرگذار و مؤثری جهت رفاه شهروندان برداشته شود.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کمپ گردشگری در شرق اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم طی سال آینده با برپایی این کمپ در منطقه شرق استان، بتوانیم با ایجاد امکانات لازم، اسکان مسافر را داشته باشیم، از این‌رو نیاز به فعالیت‌هایی است که شاید جنس گردشگری را در اصفهان تغییر دهیم.

بقایی درباره تشکیل کمیته اقتصاد گردشگری طی دو سال اخیر در کلان‌شهر اصفهان گفت: از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی‌های لازم باید موقعیت اقتصاد فضای کلی گردشگری را در شهر نصف جهان به‌نحوی فراهم کنیم که شهروندان اصفهان و گردشگران در طول سفر این فضاها را کامل لمس کنند.

وی با اشاره به همزمانی شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) طی روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین اظهار کرد: با حفظ منزلت و کرامت این شب‌ها و ماه مبارک رمضان باید مکان‌هایی با عنوان گردشگری و تفریحگاه‌ها در شهر اصفهان تعطیل شود که این مباحث ضمن اطلاع‌رسانی نیازمند همکاری دستگاه‌ها و اجرا است.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: طی آغاز سفرهای نوروزی تاکنون با شب‌های سرد و بارانی و ازدیاد مسافران و گردشگران نوروز در کلان‌شهر اصفهان مواجه بودیم که تمام این مباحث را با همکاری‌ها و آرامش پشت‌سر گذاشتیم و امیدواریم در شب‌های قدر چنین شرایطی به صورت مطلوب اجرایی شود.

وی با اشاره به آغاز پیک سوم اجرای برنامه‌ها از نوزدهم و بیستم فروردین مصادف با عید سعید فطر افزود: طی سال گذشته اجرای برنامه‌ها در این ایام بسیار گسترده بود، چراکه در بسیاری از شب‌های فصل بهار و تابستان با هوای مطلوب و دلنشین، حضور شهروندان در باغ فدک گردشگری شلوغ‌تر از ایام نوروز است، بنابراین برای برپایی این مناطق باید جلسات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان به صورت دائم تشکیل شود.

بقایی با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از شهرهای گردشگرپذیر و دیدنی کشور ایران است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و طبیعی اصفهان به این شهر زیبا سفر می‌کنند، گفت: کویرهای اصفهان یکی از زیباترین و وسیع‌ترین کویرها شناخته شده است که می‌توانیم با برپایی و تشکیل دائمی جلسات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در طول سال به ویژه فصل‌های پاییز و زمستان، جاذبه‌های این استان را بیش از پیش معرفی کنیم.

کد خبر 739912

دیگر خبرها

  • واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • اولین واکنش دولت رئیسی به سخنان روحانی در مورد بنزین و اعتراضات 98: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود!
  • واکنش خلجی به سخنان روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • ستاد انتخابات کشور: دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات
  • امکانات لازم برای اسکان مسافران در کمپ گردشگری شرق فراهم می‌شود
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • مدیریت بهتری را در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • مدیریت بهتری در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند