Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پارلمان لبنان در جلسه خود در کاخ اونیسکو، با اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت موافقت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در این جلسه، مجلس نمایندگان لبنان با استعفای هفت نماینده موافقت کرد، این در حالی است که فشارهای خارجی علیه دولت و پارلمان بعد از انفجار مهیب بیروت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبیه بری در جلسه امروز اعلام کرد، استعفای تمام نمایندگانی (هفت نفر) که در پی انفجار بیروت انجام شده ، پذیرفته شده است.
همچنین «حمد حسن» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان هم در اظهاراتی در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» از تمدید حالت فوق‌العاده برای یک ماه خبر داد.
وی پس از جلسه بعبدا که ویژه بررسی شیوع کرونا با توجه به وضعیت کنونی بیروت برگزار شده بود، بر تشدید قرنطینه خانگی تاکید کرد و از جدا کردن برخی مناطق از مناطق دیگر خبر داد.
حمد حسن پیش‌بینی کرد، تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای آینده افزایش پیدا کند و از بیمارستان‌ها خواست درهای خود را به روی بیماران باز کنند.
مجلس نمایندگان لبنان در میان تدابیر شدید امنیتی در کاخ اونیسکو، با هدف بررسی اعلام وضعیت فوق العاده در شهر بیروت، پس از انفجار شدید در این شهر در چهارم اوت، تشکیل جلسه داده بود.
این جلسه به جلسه ای برای بررسی اعلام وضعیت فوق العاده در شهر در پی استعفای دولت حسان دیاب در دوشنبه شب گذشته تبدیل شد.
"اسامه سعد" نماینده مجلس لبنان با اشاره به معایب نظامی کردن قدرت، پیشنهاد کرده بود که وضعیت فوق العاده که از نظر وی توجیهی ندارد، اجرا نشود
شبکه المیادین گزارش داد: اسامی نمایندگان مجلس لبنان که استعفای آن‌ها پذیرفته شده است به این شرح است: سامی و ندیم الجمیل، بولیت یعقوبیان‏، الیاس حنکش، میشل معوض، نعمه افرام و هثری الحلو.

تاکید نبیه بری برحفظ وحدت ملی لبنان
مجلس لبنان پس از پذیرش استعفای هفت نماینده مجلس، اعلام حالت فوق العاده در بیروت را تصویب کرد.
نبیه بری، رئیس مجلس لبنان گفت: هفته گذشته شاهد توطئه‌ای علیه پارلمان بودیم که این توطئه با تحریک نمایندگان به استعفا و تبادل نقش هادر حال اجراست.
نبیه بری از ارائه نقشه راهی شش بندی خبر داد
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد نبیه بری‏، رئیس مجلس لبنان نقشه راهی شامل شش بند ارائه داده است که با دولتی مدنی آغاز و با دولتی تمام می شود که بیانیه وزارتی آن شامل اصلاحات و مبارزه با فساد است.
 رئیس مجلس لبنان اعلام کرد تعداد مفقود شدگان حادثه انفجار بندر بیروت بیش از 30 نفر است.
نبیه بری افزود: ارتش لبنان یکی از نمادهای وحدت در لبنان است و همگی باید به آن اعتماد کنیم.
 
تخریب بیش از 70 هزار خانه در پی انفجار بیروت
هیأت عالی امدادرسانی لبنان اعلام کرد که انفجار مهیب بیروت موجب خسارت به 70 هزار خانه و 3792 ساختمان شده است.
با گذشت بیش از یک هفته از انفجار مهیب بیروت، همچنان عملیات آواربرداری و پاکسازی معابر و ساختمان‌ها ادامه دارد و به گفته هیأت عالی امدادرسانی لبنان، حدود 70 هزار خانه در این حادثه آسیب دیده است.
به نوشته وبگاه العربی الجدید، «محمد خیر» دبیرکل هیأت عالی امدادرسانی لبنان در جمع خبرنگاران گفت انفجار بیروت یک فاجعه بود و تلاش می‌شود هرچه زودتر عملیات خاک برداری و پاکسازی معابر پایان یابد و پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان آغاز شود.
هیأت عالی امدادرسانی همچنین اعلام کرده است که تاکنون 70 هزار خانه آسیب دیده و به گفته «مروان عبود» استاندار بیروت این انفجار موجب آسیب به نیمی از ساختمان‌های بیروت شده است.
سازمان امنیت لبنان نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار بیروت موجب وارد آمدن خسارت به 3792 ساختمان و 4214 خودرو شد. خساراتی که به گفته استاندار بیروت ارزش آن به 15 میلیارد دلار می‌رسد.
انفجار بندر بیروت در 14 مرداد ماه باعث تخریب گسترده این بندر و واردشدن خسارت‌های جدی شد و حداقل 171 نفر تا این لحظه فوت کرده و بیش از شش هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ضعف ساختاری نظام بهداشتی لبنان
دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه، اعلام کرد که با گذشت یک هفته از انفجار بندر بیروت، این سازمان همچنان درباره وضعیت سلامتی مجروحان، آسیب دیدگان و بی سرپناهان این حادثه نگران است.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای که "رنا الحجه" مسئول اداره برنامه دفتر منطقه سازمان جهانی بهداشت ، روز چهارشنبه آنرا از بیروت و به شکل ویدئو کنفرانس قرائت کرد، افزود : بهبود تاثیرات روانی ناشی از این انفجار ، به زمان زیادی نیاز دارد.
در بیانیه سازمان جهانی بهداشت، همچنین از نظام بهداشتی لبنان و از وضعیت سلامت کارکنان در بخش بهداشت ابراز نگرانی و اعلام شده است که سه بیمارستان لبنان به طور کامل از بین رفته است و سه بیمارستان نیز به شکل جزئی فعالیت می کنند.
سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره بازگشت کووید - 19 به لبنان که قبل از انفجار نیز با روند رو به رشد مواجه بود، ابراز نگرانی کرد و از لبنانی ها خواست که به تلاش خود برای کنترل شیوع این بیماری ادامه دهند.
سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که به فاصله 24 ساعت پس از انفجار بندر بیروت، تجهیزات پزشکی و ابزارهای جراحی لازم را برای رفع نیازهای 2000 مریض در لبنان توزیع کرده است .
این سازمان گفته است که با مقامات لبنانی برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحان انفجار بندر بیروت از نزدیک همکاری می کند و هماهنگی های لازم را برای کاستن آثار روانی و اجتماعی این فاجعه انجام می دهد.
سازمان جهانی بهداشت بر لزوم حمایت از مردم لبنان در این شرایط سخت و نیز لزوم همکاری مسئولان و مردم و جامعه بین المللی برای پشت سر گذاشتن این شرایط تاکید کرد.

اطلاعات جدید از کشتی حامل محموله «نیترات آمونیوم» به بندر بیروت
ناخدای کشتی‌ حامل محموله نیترات آمونیوم به بندر بیروت لبنان گفت که خدمه و ناخدای کشتی در ترکیه به دلایل نامعلومی تغییر پیدا کرد و بعد از توقیف کشتی، نه مالک کشتی و نه مالک آن هیچ یک، سراغ آن‌ها را نگرفتند.
ناخدای کشتی «رسوس» مولداوی که در بندر بیروت توقیف شده بود، در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان اطلاعات جدیدی از این کشتی که انفجار بیروت را رقم زد، ارائه داد.
ناخدا «بوریس پروکوشف»، چهارشنبه در گفت‌وگو با این شبکه گفت که کشتی 2700 تن بار نیترات آمونیوم با خود حمل می‌کرد و قرار بود در بندر بیروت تجهیزات راه‌سازی نیز بارگیری کند.
او گفت که از ما خواسته شد برای تأمین هزینه سفر، 250 تن در بیروت نیز به محموله کشتی اضافه کنیم. به گفته پروکوشف، او ناخدای اول کشتی نبود و بنا به دلایل نامعلومی، ناخدا (اپوکوموف) و خدمه کشتی در ترکیه تغییر پیدا کرد؛ چرا که آن‌ها از رفتن به موزامبیک سرباز زدند.
به گفته ناخدای کشتی رسوس، کشتی بعد از راه افتادن از ترکیه، برای تأمین سوخت در ساحل «پِریه» یونان به مدت یک هفته و نیم لنگر انداخت و در پاسخ یکی از نیروهای کادر که پرسیده بود چرا در اینجا توقف کرده‌ایم، به ما گفتند که به دنبال بار اضافی برای حمل هستیم و چون در یونان پیدا نشد، راهی لبنان شدیم.
پروکوشف گفت که اعتبار و تاریخ اسناد و مدارک لازم ناخدای قبلی کشتی تمام شده بود و به همین دلیل، مانع از ادامه همراهی او در سفر شدند.
او گفت که هنگامی که کشتی در بندر بیروت توقیف شد، هیچ یک از مقامات لبنان از آن‌ها بازجویی نکردند و فقط خبرنگاران بودند که از آن‌ها درباره کشتی و محموله آن پرس‌وجو می‌کردند.
ناخدای کشتی رسوس همچنین از اینکه چرا مالک کشتی عوارض بندر بیروت را بر خلاف ایستگاه‌های قبلی پرداخت نکرده بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد.
پروکوشف همچنین گفت که مالک کشتی مذکور در قبرس به سر می‌برد و پلیس قبرس از او بازجویی کرد. به گفته او، بعد از بازداشت او و خدمه کشتی، سه ماه کار رسیدگی به پرونده آن‌ها طول کشیده و آن‌ها یک وکیل لبنانی برای اثبات بی‌گناهی خود گرفته‌اند.
ناخدای کشتی همچنین گفت که او فکر می‌کرد، منطقی این است که مالک بار کشتی برای تحویل بار و حمل آن به بیروت بیاید و در این صورت، او حتما اجرت و غرامت خدمه کشتی را طلب کند؛ چرا که در این مدت اذیت شده بودند. ولی متأسفانه نه کسی آمد و نه مبلغی به عنوان اجرت یا غرامت پرداخت شد.
ناخدا پروکوشف همچنین در پاسخ به اینکه آیا مقصد کشتی موزامبیک بود یا جای دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمال دارد، مقصد کشتی، کشوری غیر از موزامبیک بوده باشد. او گفت که تا به امروز پولی هم به او بابت اجرت و هدایت کشتی پرداخت نشده است.
او در پایان، از وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته شدن 171 تن و زخمی شدن هزاران نفر ابراز تأسف کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

محاکمه مقامات لبنانی مقصر در انفجار بیروت از فردا آغاز می‌شود
قرار است این دادگاه، وزرایی را که از سال 2014 تا به امروز در کشور فعالیت داشتند محاکمه کند.
به گزارش تلویزیون الجزیره، دادگاه لبنان از فردا محاکمه برخی وزراء و مقامات سابق و کنونی این کشور را که مدیریت بندر بیروت در حیطه وظایف آنان بود آغاز می‌کند.
در شرایطی که تلاش‌ها برای توافق درباره دولت جدید لبنان و معرفی نخست وزیر جدید در این کشور ادامه دارد تا کشور دچار خلاء سیاسی نشود و از سویی گفته می‌شود برگزاری انتخابات زودهنگام در حال حاضر مطرح نیست، قوه قضائیه اعلام کرده است از فردا، جمعه، دادگاه برخی از وزرای سابق و کنونی که کنترل و مدیریت بندر بیروت بخشی از وظایف آنان بود آغاز می‌شود تا پاسخگوی دلیل انبار شدن مقدار انبوهی از نیترات آمونیوم در انبار شماره دوازده بندر باشند.
در جلسه دادگاه فردا، غسان خوری قاضی دادگاه استیناف لبنان ریاست دادگاه را بر عهده خواهد داشت.
قرار است این دادگاه، وزرایی را که از سال 2014 تا به امروز در کشور فعالیت داشتند محاکمه کند. تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت شامل شنیدن اظهارات شاهدان و شهادت افسران و فرماندهان نهاد‌های امنیتی مختلف نیز می‌شود.

مهمان ناخوانده آمریکایی‌ها در بیروت
در شرایطی که لبنان روز‌های سخت و حساسی را سپری می‌کند، دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا خود را به بیروت می‌رساند.
معاون وزیر خارجه امریکا با خود طرحی به اصطلاح پر و پیمان به لبنان خواهد آورد تا با فشار و تهدید مقام‌های این کشور را مجبور به پذیرفتن آن‌ها کند؛ از طرح ترسیم خطوط مرزی لبنان با فلسطین اشغالی تا گسترش ماموریت‌های یونیفل (نیرو‌های به اصطلاح صلح بان سازمان ملل) و لزوم عدم مشارکت حزب الله در کابینه آینده لبنان.
تنها یک هفته پس از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که در دخالتی آشکار از لزوم تغییر و اصطلاحات مورد نظر غربی‌ها سخن گفت، حالا مهمان ناخوانده آمریکایی‌ها برای محقق کردن خواسته‌های رژیم صهیونیستی پا به بیروت می‌گذارد که از انفجار مهیب بندر زخمی و مصیبت زده است.

 آلمان کمک‌ به لبنان را به انجام اصلاحات مشروط کرد
رئیس جمهور لبنان در دیدار وزیر خارجه آلمان که روز چهارشنبه به بیروت سفر کرده، گفت، لبنان به انجام اصلاحات لازم، مبارزه با فساد و تحقیقات جنایی در چندین نهاد اقدام می‌کند. وزیر خارجه آلمان نیز بر آمادگی کشورش برای کمک‌های درازمدت به لبنان به شرط انجام اصلاحات اساسی خبر داد.
به گزارش سایت شبکه المنار، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در دیدار با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره موضوعات مختلف از جمله انفجار بیروت صحبت کرد. ماس طی این دیدار پیام تسلیت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مردم کشورش برای قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت را به عون منتقل کرد.
ماس ضمن ابراز آمادگی کشورش برای حمایت از مردم لبنان در مواجهه با پیامدهای حادثه انفجار، خاطرنشان کرد: کنفرانس پاریس برای حمایت از بیروت و مردم لبنان که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برگزار شد، همبستگی جامعه جهانی با لبنان را در این مصیبت و تمایل آن به ایستادگی در کنار مردم لبنان برای عبور از این رخدادها نشان داد.
ماس گفت، کشور وی در ارائه کمک های فوری به لبنان از طریق صلیب سرخ لبنان و یا از طریق خدمه و تیم‌های نجاتی که به بیروت رفتند شتاب نمود. وی به مبلغ 20 میلیون یورو کمک ارائه شده از سوی آلمان و کمک‌های در راه این کشور برای حمایت از اقتصاد لبنان اشاره کرد و گفت، شرکت زیمنس که رئیس هیئت مدیره آن وزیر خارجه را در سفرش به بیروت همراهی می‌کند تصمیم گرفته تا برای مدت یک سال بطور رایگان برق بیش از 65 هزار تن را تأمین کند که هزینه این کار 45 میلیون یورو تخمین زده شده است. وی گفت، تجهیزات لازم طی چند روز آینده برای تعبیه در مناطق آسیب دیده وارد این منطقه خواهد شد.
رئیس جمهور عون از ماس به خاطر احساس همدردی و همبستگی تشکر و مراتب قدردانی خود از فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان و آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور ابراز نمود.
وی همچنین درگذشت یک کارمند در سفارت آلمان به دلیل انفجار در بندر را تسلیت گفت.
بنا بر این گزارش، هایکو ماس در سفرش به بیروت، تصریح کرد که کشورش آماده کمک‌های بلندمدت به لبنان است، به شرط آنکه اصلاحات اساسی در این کشور بحران‌زده اجرا شود.
به گفته ماس، اتحادیه اروپا و آلمان آماده کمک‌رسانی هستند، اما انتظار دارند در مورد اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد "حرف‌ها به عمل تبدیل شوند". وزیر خارجه آلمان خشم لبنانی‌ها را "قابل فهم" دانست.
ماس گفت: آن چیزی که در خیابان‌های بیروت مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که چیز زیادی در این کشور نیست که بتواند به همین صورتی که هست باقی بماند.
وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: هرکسی در لبنان باید این را فهمیده باشد که وضعیت به این صورت نمی‌تواند ادامه یابد و اینکه این کشور نیازمند اصلاحاتی گسترده است.
ماس به محض ورود به فرودگاه بیروت، چکی به مبلغ یک میلیون یورو به صلیب سرخ لبنان داد. او تصریح کرد که این پول اولین بخش از کمک‌های فوری تصویب‌شده در آلمان تا سقف 20 میلیون یورو است.
به گفته وزیر خارجه آلمان، این پول باید پیش از هر چیز صرف خانواده‌های قربانیان و بازماندگان انفجارهای بیروت شده و البته در مبارزه با همه‌گیری کرونا نیز استفاده شود. علاوه بر این، سه میلیون یوروی دیگر نیز آماده است تا به نهادهای سازمان ملل پرداخت شود.
همچنین در هواپیمایی که هایکو ماس با آن به لبنان پرواز کرد، وسایل بهداشتی اهدایی از سوی صلیب سرخ آلمان به ارزش یک و نیم میلیون یورو که هزینه حمل و نقل آن از طرف وزارت خارجه پرداخت شده، قرار داشت.
زمانی که وزیر خارجه آلمان از ویرانه‌های انفجار در بندر بیروت بازدید می‌کرد به وضوح می‌شد شوک را در چهره او دید. بر اثر این انفجارها بخش بزرگی از بندر و نیز مناطق مسکونی آن به شدت تخریب شده‌اند. این انفجارها همچنین یک چاله عظیم را در بندر ایجاد کرده است.
هایکو ماس هنگام این بازدید گفت: احساس کاملا دیگری به انسان منتقل می‌شود، وقتی با چشم خود می‌بینی که چند روز پیش چه اتفاقی در بیروت افتاده است. او ادامه داد: ابعاد ویرانی و تخریب برای کسانی که در آلمان زندگی می‌کنند تقریبا غیرقابل تصور است.

تعیین تکلیف ماکرون برای ایران درباره لبنان!
رئیس‌جمهور فرانسه که بلافاصله پس از انفجار اخیر بیروت به لبنان سفر کرد و در اقدامی مداخله‌جویانه پیشنهاد یک طرح ابتکاری سیاسی را مطرح کرد، از ایران خواست تا از مداخله در این کشور غرب آسیا بپرهیزد.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که خیلی فوری بعد از انفجارهای اخیر بیروت، با سفر به لبنان در اقدامی مداخله‌جویانه برای این کشور غرب آسیا طرح ابتکاری سیاسی پیشنهاد داد، روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی خواستار عدم مداخله ایران در امور داخلی لبنان شد.
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران هشدار داد در حالیکه لبنان در حال بازسازی خود پس از انفجار ویرانگر هفته گذشته است، ایران از مداخله در این کشور خودداری کند.
این مقام اروپایی تصریح کرد: «ضروری است که تمامی قدرت‌های درگیر.....از هرگونه مداخله خارجی دوری کنند و از روی کار آمدن دولتی حمایت کنند که بتواند این فوریت را مدیریت کند».
طبق این گزارش، در انفجار اخیر در انبار مواد شیمیایی نیترات آمونیوم در بیروت دستکم 171 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 6 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.
ماکرون علیرغم چنین اظهارنظراتی، اولین رهبر جهان بود که به بیروت سفر کرد و در بدو ورود به این شهر گفت: « اگر اصلاحات لازم در لبنان انجام نشود، رنج این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.».
رئیس‌جمهور فرانسه ظهر روز 16 مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

پوتین: از راه‌حل سیاسی در لبنان که بدون هیچگونه مداخله خارجی باشد حمایت می‌کنیم
رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که این کشور از راه‌حل سیاسی در لبنان که بدون هیچگونه مداخله خارجی باشد حمایت می‌کند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو از راه‌حل سیاسی در لبنان که بدون هیچگونه مداخله خارجی باشد، حمایت می‌کند.
از سوی دیگر، منابع خبری اعلام کردند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تلفنی با پوتین درباره نحوه حمایت از لبنان گفت‌وگو کرد.
در بیانیه کاخ کرملین آمده است که رؤسای جمهور روسیه و فرانسه به صورت جامع آخرین تحولات لبنان را بررسی کرده و تمرکز آنها بر راه‌های حمایت از ملت لبنان پس از انفجار ویرانگری است که سه‌شنبه گذشته بندر بیروت را ویران کرد.
ماکرون همچنین رئیس جمهور روسیه را در جریان سفر اخیرش به بیروت و نتایج کنفرانس کمک به لبنان که فرانسه آن را یکشنبه گذشته سازماندهی کرده بود،‌ قرار داد.
پوتین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر موضع روسیه در حمایت از وحدت و حق حاکمیت لبنان تاکید کرد و گفت که باید تمامی موضوعات مورد اختلاف لبنانی‌ها توسط خود لبنانی‌ها و از طریق گفت‌وگو و بدون مداخله خارجی حل شود.
بر اساس آخرین آمار، تعداد تلفات انفجار مهیب سه‌شنبه هفته گذشته بیروت به بیش از 170 کشته و 6000 مجروح رسیده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان اعلام وضعیت فوق العاده سازمان جهانی بهداشت رئیس جمهور فرانسه انفجار بندر بیروت وزیر خارجه آلمان عالی امدادرسانی نیترات آمونیوم انفجار در بندر بندر بیروت روز چهارشنبه انفجار بیروت مقامات لبنان مداخله خارجی پس از انفجار میلیون یورو جمهور روسیه انفجار مهیب ناخدای کشتی مردم لبنان مجلس لبنان لبنانی ها هزار خانه هایکو ماس نبیه بری گفت وگو یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مسابقات بین‌المللی قرآن «خیرالتلاوت» رادیو صوت‌الهدی لبنان که در چهار مرحله و به صورت مجازی برگزار شد محسن قاسمی قاری کشورمان بعد از نماینده مصر، رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.

محسن قاسمی درباره این مسابقات گفت: فراخوان مسابقات قبل از ماه مبارک رمضان منتشر شد و از قاریان متقاضی درخواست شده بود تا تلاوتی سه دقیقه‌ای از خود ارسال کنند. در مرحله اول قاریانی از کشور‌های مختلف تلاوت ارسال کرده بودند که از بین آنها ۲۰ قاری برای مرحله دوم انتخاب شدند.

وی افزود: در ادامه از ۲۰ نفر مرحله دوم مجدد فایل صوتی تلاوت درخواست شد و پس از داوری، از این جمع ۱۰ نفر به مرحله سوم راه یافتند. در این مرحله نیز هر کدام از قاریان یک فایل صوتی از آیات مشخص شده را ارسال کردند تا در نهایت پنج نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند. در مرحله نهایی هر قاری فایل صوتی تلاوت خود را ارسال کرد که از میان آنها رتبه‌بندی نهایی اعلام شد.

این قاری کشورمان اظهار کرد: این تلاوت‌ها پس از تدوین نهایی در ماه مبارک رمضان از رادیو صوت‌الهدی لبنان پخش شد و با حضور یک گروه داوری، ارزیابی و در نهایت نیز عبدالرزااق شهاوی، قاری مصر رتبه اول، نماینده ایران نیز رتبه دوم و سعد محی‌الدین از لبنان رتبه سوم را دریافت کردند.

قاسمی اضافه کرد: بیشتر برای حفظ آمادگی در این مسابقات شرکت کردم و صرفاً هدفم کسب رتبه نبود، ضمن اینکه در این مسابقات قاریان شناخته شده‌ای از ایران، افغانستان و ... حضور داشتند که موفق به دریافت رتبه نشدند.

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه