Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش راهبردی و تأثیر گذار مساجد در حوزه‌های متنوع دینی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: مهمترین نمونه‌ی هسته‌های مقاومتی که امام خمینی (ره) بسیار به آن تأکید داشتند، «مسجد» است؛ همچنین در تعبیر ایشان مسجد مانند سنگر است از همین رو و طبق این نگرش متعالی؛ مرحله اول جامعه پردازی بر مبنای مدل «امامت امت» از طریق سازماندهی محله‌های سراسر کشور با محور قرار دادن مسجد و امام محله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای دوره جدید فعالیت‌هایش، اهتمام ویژه‌ای به مقوله مساجد و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی این حوزه مبنی بر مدل «محله محور» دارد؛ همچنین حائز اهمیت است که این سازمان علاوه بر چهار هزار مسجدی که به واسطه استقرار روحانی در آنها ورود و حضور مستقیم دارد در بسیاری از شهرستان‌ها برای انتصاب امام جماعت و راهبری فعالیت‌های مساجد؛ نقش تعیین کننده‌ای دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: علاوه بر مساجد یاد شده، تعداد یک هزار مسجد نیز در مناطق شهری انتخاب شدند که با ارتقای آنها برای سایر مساجد الگوسازی مطلوب انجام می‌شود و در این زمینه؛ ایده محوری سازمان تبلیغات اسلامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، راه اندازی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی با موضوع امام جماعت در مساجد حاشیه شهرها است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: با جمع بندی اهداف، ایده‌ها و برنامه‌های متنوع در این بخش و با توجه به فرارسیدن ۳۱ مرداد «روز جهانی مساجد» به حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان مأموریت داده شد تا با هدف «تمرکز بر بخش‌های مرتبط با مسجد و امامت در یک مجموعه»، کار راه اندازی «بنیاد هدایت» را پیگیری کند و امیدواریم به یاری خداوند؛ همدلی و مشارکت بخش‌های ذیربط در آینده نزدیک، این بنیاد فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 4997828

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی محرم 99 عید غدیر خم ویروس کرونا کنفرانس بین المللی ماه محرم و صفر معرفی کتاب پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه تلویزیونی بدون توقف محرم 99 مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی نشریات سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی شهید صدر رسول جعفریان سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد