Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:07:06 GMT

فرار منصور هادی به آمریکا و بحران تشکیل دولت جدید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۰۰۳

فرار منصور هادی به آمریکا و بحران تشکیل دولت جدید

روزنامه «القدس العربی» با اشاره به بحران تشکیل دولت جدید و بن‌بست رایزنی‌ها بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب نوشت که این بحران «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی را به آمریکا فراری داد.

به گزارش مشرق، یک منبع در ریاست‌جمهوری دولت مستعفی یمن اعلام کرد که «عبدربه منصور هادی» برای اجرای معاینات پزشکی دوره‌ای ریاض را به مقصد آمریکا ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه القدس‌العربی به نقل از این منبع نوشت: «منصور هادی برای اجرای معاینات پزشکی دوره‌ای قلب خود به آمریکا رفت، او این کار را هر ساله انجام می‌دهد و پس از اتمام این معاینات بزودی به ریاض بازخواهد گشت».

سفر منصور هادی به آمریکا در حالی است که رایزنی بین دولت هادی و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) درباره تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «معین عبدالملک» هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اقدامات امارات برای تغییر ماهیت جزیره «سقطری» تنها سلاح تضمین امنیت در قانون جنگل چیست؟

القدس‌العربی در ادامه نوشت که بسیاری از ناظران در یمن معتقدند که سفر ناگهانی منصور هادی به آمریکا، در حقیقت فرار او از بحران تشکیل دولت جدید به دلیل وجود اختلافات عمیق بین دولت وی و شورای انتقالی، است.

یک منبع سیاسی در این باره گفت: «سفر ناگهانی هادی پیش از تشکیل دولت جدید نشان می‌دهد که بحران تشکیل دولت هر روز پیچیده‌تر می‌شود و سفر هادی بیانگر آن است که روند تشکیل دولت ممکن است بسیار طولانی شود به همین دلیل هادی تصمیم گرفته به سفر درمانی برود».

وی افزود: به نظر می‌رسد منصور هادی به این باور رسیده که تشکیل دولت با مشارکت شورای انتقالی هرگز آسان نخواهد بود لذا تصمیم گرفت معین عبدالملک را مأمور تشکیل این دولت کند تا به این ترتیب دولت فعلی تا زمان تشکیل دولت جدید به عنوان دولت مجری امور باقی بماند.

چند هفته پیش عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، عقب‌نشینی نیروهای نظامی از عدن به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین یمن عبدربه منصور هادی آمریکا عربستان سعودی بحران تشکیل دولت تشکیل دولت جدید شورای انتقالی منصور هادی بین دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی باشگاه النصر عربستان، از جمله افراد مشهوری است که حتمالا تمام کشورهای دنیا با آغوش باز پذیرای او و خانواده‌اش هستند.

در گزارش خبرورزشی آمده است:رونالدو همیشه نشان داده مکان‌های مختلفی را برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کند اما یک اتفاق مرموز میان تمام تصمیم‌های کریس حسابی به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که او از سال ۲۰۱۴ به طرز عجیبی هرگز به آمریکا سفر نکرده و حتی یکبار به بهانه‌ای در اردوی پیش فصل یوونتوس در ایالات متحده حاضر نشد!

گفته می‌شود دلیل سفر نکردن کریس رونالدو به آمریکا، بازبودن پرونده قضایی او در خاک این کشور است. اتهام تجاوز رونالدو به خانم کاترین مایورگا با گذشت سال‌ها از این ماجرا همچنان در دست بررسی است و پلیس لاس وگاس در حال تحقیق روی این پرونده می باشد.

اگرچه که بارها رونالدو این اتهام را رد کرده ولی در صورت سفر به آمریکا احتمال دستگیر شدن او وجود دارد و به همین خاطر هم او به توصیه وکلای خود به آمریکا سفر نمی‌کند.

 

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد