Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: استان کردستان جزو استان‌هایی بوده که از نظر جذب مشارکت و همراهی سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با ویروس کرونا جزو استان‌های برتر بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین خوش‌اقبال ظهر امروز در نشست خبری که در محل خانه تشکل‌های استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالان تشکل‌ها با تلاش و کوشش از حداقل امکانات به بهترین شکل جهت توسعه بهره می‌برند، اظهار داشت: این تشکل‌ها در راستای خدمت‌رسانی به مردم به صورت شبانه‌روز در تلاش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشارکت مردم از ابتدای انقلاب نمود یافته و این انقلاب با مشارکت و حمایت مردم پیروز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه نقش مشارکت و حضور مردم برای رفع محرومیت و مشکلات جامعه بی‌بدیل است، گفت: با توجه به اینکه این نقش یک نقش ویژه و کلیدی است باید قدردان این حضور بود.

وی با ذکر اینکه حضور مردم در این روزهای سخت، مقاومت و پایداری را به دنبال داشته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تشکل‌ها بیش از هر زمان دیگری در تلاش باشند به نحو شایسته‌ای خدمات را به مردم ارائه دهند.

خوش‌اقبال با گریز به شیوع کرونا ادامه داد: استان کردستان جزو استان‌هایی بوده که از نظر مشارکت و همراهی سازمان‌های مردم نهاد جزو استان‌های برتر بود.

وی از همراهی و همکاری سازمان‌های مردم نهاد قدردانی کرد و افزود: کار ارزشمند تشکل‌ها زمانی مشخص می‌شود که در شرایط تحریمی توانستیم با کمک مردم و خیرین خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تأکید بر ضرورت تمکین به دستورات ستاد کرونا، گفت: انتظار می‌رود در ایام محرم تشکل‌ها نیز ورود تأثیرگذار داشته و مراسم‌های عزاداری را با رعایت فاصله مناسب، الزامات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را مغتنم شمرد و خاطرنشان کرد: دولت کارهای خوبی را انجام داده و علی‌رغم محدودیت‌ها نه تنها اعتبارات‌مان افزایش یافته بلکه پروژه‌های کلیدی نیز انجام گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اذعان به اینکه بایستی خدمات دولت و مسئولان را منعکس کرد، یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد به دلیل ارتباطی که با مردم دارند، می‌توانند در انعکاس و آگاهی‌رسانی درست خدمات دولت و نظام تأثیرگذار باشند.

خوش‌اقبال با اعلام اینکه تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد در راستای خدمت‌رسانی به مردم تشکیل شده‌اند، یادآور شد: در جنگ تحمیلی کشور ما به تنهایی در مقابل دنیای کفر ایستادگی کرده و امروز بعد از گذشت 40 سال باید این عزت و افتخار را حفظ و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

روحانی: تصمیماتی که در ستاد کرونا تصویب می‌شود، برای همه لازم‌الاجرا استگزارش|استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا الزامی است

603 سازمان مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت دارند

فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه روز 22 مرداد ماه روز تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی است، اظهار داشت: این روز بهانه‌ای برای قدردانی از سازمان‌های مردم نهادی است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه مشارکت اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی افزود: اخیراً رشد قابل توجهی را در تعداد تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در استان داشته به نحوی‌که هم‌اکنون 603 تشکل مدنی در تمام حوزه‌هایی که امکان صدور مجوز داشته، فعال هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه این تشکل‌ها در 14 حوزه مختلف مجوز فعالیت دارند، گفت: 137 مجوز از طریق استانداری، 118 مجوز از سوی فرمانداری‌های تابعه، پنج مورد توسط نیروی انتظامی، 2 مورد از سوی دانشگاه علوم پزشکی، 87 مورد سازمان تبلیغات اسلامی، 71 مجوز از طریق ارشاد و 46 مورد توسط اداره‌کل ورزش و جوانان مجوز فعالیت دارند.

وی با ذکر اینکه این نهادهای مدنی دارای سه ویژگی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن هستند، تصریح کرد: فعالیت در این سازمان‌های مردم نهاد کاملاً خودجوش، داوطلبانه و بدور از دریافت وجه نقد از مردم برای نیل به اهداف و ارائه خدمات است.

قدسی با ذکر اینکه سازمان‌های مردم نهاد مجموعه‌ای از افراد هستند که اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند، ادامه داد: این نهادهای مدنی در بسیاری از موارد کمک حال دولت بوده و در راستای مرتفع کردن مشکلات و چالش‌های حاکم بر جامعه تلاش می کنند.

وی با اذعان به اینکه سازمان‌های مردم نهاد به صورت خودجوش کمک حال دستگاه‌های دولتی هستند، خاطرنشان کرد: این نهادها بر اساس اساسنامه‌ای که اهدافشان را پوشش می‌دهد، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با یادآوری اینکه سازمان ‌های مردم نهاد مجموعه‌ای از افراد با سلایق، اهداف و ظرفیت‌های مشترک هستند، بیان کرد: گاهاً شاهد هستیم که این سازمان‌ها از خودشان نیز هزینه کرده و چشم‌داشتی به اعتبارات دولتی ندارند چراکه معتقدند برنامه‌ریزی‌هایشان با مردم، برای مردم و به‌خاطر مردم است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این سازمان‌ها توضیح داد: کمک‌های دولت در قالب تخصیص اعتبار نیست بلکه با برون‌سپاری برنامه‌های اداری، طرح‌ها به سازمان‌های مردم نهاد در قالب تفاهم‌نامه واگذار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 دفتر تسهیل‌گری در استان مشغول به ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار هستند، اظهار داشت: دفاتر تسهیلگری در راستای برنامه ششم توسعه برای توانمندسازی و توسعه محلات حاشیه در 22 استان کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار کشور راه‌اندازی شدند.

وی با ذکر اینکه این دفاتر در 5 حوزه شهرسازی، علوم اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: دفاتر تسهیلگری طبق برنامه و دستورالعمل مدون و مشخصی که از طریق وزارت کشور به امور اجتماعی و از امور اجتماعی به دفاتر ابلاغ شده، توسعه محلی را از طریق توانمندسازی افراد ساکن محله و پیشبرد اهداف محلات هدف دنبال می‌کنند.

قدسی با تأکید بر اینکه در پروسه علمی رسالت دفاتر تسهیلگری، ایجاد بستری برای مطالبه‌گری، مسئولیت‌پذیری، توانمندسازی و توسعه محلی توسط خود افراد ساکن همان محلات دنبال می‌شود، ادامه داد: دفاتر تسهیل‌گیری مطالبه‌گری را از طریق اطلاعات مردم محل ایجاد کرده و مردم با مشارکت در فعالیت‌های این دفاتر، مسائل محله خود را حل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این محلات در زمینه مشکل‌یابی از شناسایی، دارایی‌سنجی، نهادسازی محله، محلات در معرض آسیب آغاز شده و تا برنامه‌ریزهایی که برای توانمندسازی لحاظ می‎‌شود، ادامه می‌یابد، در خصوص نحوه تأمین مالی این دفاتر گفت: این دفاتر یک قراردادهای تیپ کشوری دارند که فرایندهایی که در محلات حاشیه‌ای مشخص شده را به نسبت جمعیت محله برای پرداخت مشخص می‌سازند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان انتخاب دفاتر را سلیقه‌ای ندانسته و توضیح داد: انتخاب متولیان این دفاتر از طریق فراخوان اعلام می‌شود، افراد متقاضی در آزمون شرکت کرده و اگر توانمندی‌هایشان محرز شود دفاتر در اختیار آنها قرار گرفته و با نظارت بر این دفاتر، متولیان این دفاتر طب قراردادهای مشخص فعالیت‌هایشان را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/489/ی

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... درمان نزدیک به ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در روسیه رئیس مرکز بهداشت خوزستان: تنها راه غلبه بر کرونا پیروی از استراتژی "شفا" است مذاکره برای حضور رادیو اربعین در تلویزیون/ کرونا آرام شود پیاده می‌رویم تا به کربلا برسیم! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... درمان نزدیک به ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در روسیه رئیس مرکز بهداشت خوزستان: تنها راه غلبه بر کرونا پیروی از استراتژی "شفا" است مذاکره برای حضور رادیو اربعین در تلویزیون/ کرونا آرام شود پیاده می‌رویم تا به کربلا برسیم! پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند ۵ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۶ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است مهمترین اخبار استانها رئیس دیوان عالی کشور: کوچک‌ترین خطا در قوه‌قضائیه قابل اغماض نیست آیت الله مکارم شیرازی: ترویج معارف ناب قرآنی مهم ترین وظیفه مبلغان دین است نوبخت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های "جهش تولید" در مازندران اختصاص یافت آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است روحانی: تصمیماتی که در ستاد کرونا تصویب می‌شود، برای همه لازم‌الاجرا است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان سازمان های مردم نهاد جزو استان معاون سیاسی ترین اخبار ستاد کرونا سازمان ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه راشا تودی، به اعتراف یک نظامی صهیونیستی به بمب گذاری دفاتر سازمان ملل متحد در غزه اعتراف کرد. این دفاتر مسئول کمک به آوارگان فلسطینی بودند.

یک سرباز اسرائیلی به بمب گذاری اهداف غیر نظامی، و همچنین دفاتر سازمان ملل متحد در جریان جنگ غزه اعتراف کرد. این اعتراف، به شکلی غیر منتظره به دست یک سرباز اسرائیلی صورت گرفت که طی نخستین ماه‌های جنگ (غزه)، در این جنگ مشارکت کرده بود.

نظامی صهیونیست: یگان نظامی من، مسئول انجام انفجار‌ها بود. ما خانه‌های تروریست ها، مسجد ها، و دفاتر سازمان ملل متحد را منفجر می‌کردیم. به یاد می‌آورم که ما وارد یکی از دفاتر سازمان ملل متحد شدیم که مسئول کمک به خانواده‌هایی بود که در غزه تحت تاثیر جنگ قرار گرفته بودند. ما آنجا را ویران کردیم.

تنش‌ها میان سازمان ملل متحد و اسرائیل از زمان آغاز جنگ در غزه افزایش یافته است؛ اسرائیل چندین بار به دفاتر سازمان ملل متحد حمله، و ادعا کرده است تونل‌های حماس را هدف قرار داده است. اسرائیل همچنین آژانس کمک به آوارگان فلسطینی سازمان ملل را به داشتن ارتباط با حملات حماس در هفتم اکتبر متهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • منظور از اقتصاد مردمی، همان تعاونی است
  • پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر