Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@13:43:53 GMT

کنایه اردوغان به ماکرون درباره لبنان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۱۹۷

کنایه اردوغان به ماکرون درباره لبنان

به گزارش افکارنیوز،

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت آنچه که کشورش در شرق دریای مدیترانه انجام می‌دهد، قانونی بوده و در تطابق با توافق دوجانبه با لیبی است.

اخبار بین الملل- اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: «ما هیچ چشم طمعی به حقوق دیگر کشورها نداریم ولی در برابر هر اقدامی که ناقض حقوق ما باشد، سکوت نمی‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در واکنش به تهدیدهای یونان و فرانسه علیه ترکیه به خاطر فعالیت‌های حفاری در دریای مدیترانه، توضیح داد: «یک طرف [خاص] نباید به خودش در یک آیینه‌ی بزرگ‌نما نگاه کند و نباید به دنبال خودنمایی و نمایش باشد».

رئیس‌جمهور ترکیه با مقصر دانستن یونان در افزایش تنش‌ها در حوزه دریای مدیترانه، مدعی شد: «این ما نیستیم که تنش در مدیترانه را افزایش داده است، بلکه طرز فکر یونان و قبرس در بی‌اعتنایی کردن به ترکیه و قبرس ترکی است».

اردوغان ضمن اشاره به لزوم توسل به دیپلماسی برای حل کردن تنش در مدیترانه، افزود: «راهکار در شرق مدیترانه از طریق گفت‌وگو، مذاکره و عملکرد مناسب برای یافتن فرمولی است که همه را راضی کند... موضع یونان در دریای مدیترانه و اژه بر مبنای سوء نیت است».

به نوشته آناتولی، وی در ادامه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که یونان به تعهداتش در قبال اقلیت‌ها عمل کرده و آن را پاسخگوی این کار کند».

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش که حالتی کنایه‌آمیز علیه «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی‌اش داشت، گفت: «روابط با لبنان بر مبنای برادری همیشگی است و ما برای گرفتن عکس یا خودنمایی در برابر دوربین‌ها در آن کشور نیستیم، کاری که بعضی‌ها انجام دادند!»

وی همچنین از تصمیم خود برای برقراری تماس با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در ساعات آتی امروز خبر داد.

اردوغان روز سه‌شنبه با تاکید بر تداوم فعالیت‌های اکتشافی این کشور در دریای مدیترانه، گفت آنکارا هرگز با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود کند، موافقت نمی‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اردوغان اتحادیه اروپا ترکیه لبنان لیبی اردوغان ماکرون دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از آنکارا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که شب گذشته در راس هیئتی از حماس وارد استانبول شده در کاخ دُلماباغچه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.
این نخستین سفر هنیه به ترکیه پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی است.
در دیدار اردوغان و هنیه، هاکان فیدان وزیر امور خارجه، ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات (میت)، فخرالدین آلتون رییس اداره امور رسانه‌ای و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ترکیه، عاکف چاغتای مشاور عالی اردوغان، همچنین خالد مشعل و چند تن از مقامات حماس حضور داشتند.
بنا به اطلاعیه اداره رسانه‌ای و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ترکیه اردوغان در این دیدار ۲/۵ ساعته ضمن تآکید بر ادامه تلاش ترکیه برای آتش بس فوری در غزه و ارسال بی وقفه و نامحدود کمک‌های بشردوستانه به غزه اعلام کرد اسرائیل قطعآ تاوان جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود را خواهد داد.
اردوغان در این دیدار در اشاره به تنش اخیر ایران و رژیم صهیونیستی گفت: این تنش‌ها نباید منجر به دور شدن افکار جهانی از جنایت در غزه شود.
اردوغان با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد میان تمام گروه‌های فلسطینی گفت ترکیه به تلاش‌های خود برای تشکیل دولت مستقل فلسطین ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه
  • اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد