Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان مردادماه، آخرین مهلت بهره مندی از مالیات مقطوع برای صاحبان مشاغل، اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت، تعیین مالیات خریداران سکه در سال ۹۸، جزییات تغییر ساعت معاملات بورس تهران برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

پایان مردادماه، آخرین مهلت بهره مندی از مالیات مقطوع برای صاحبان مشاغل

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به تعیین مالیات مقطوع بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ برخی از صاحبان مشاغل، گفت: طبق تفاهم سازمان امور مالیاتی کشور و اصناف کشور و طبق دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغلی که مشمول این دستورالعمل می‌باشند، در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوطه حداکثر تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۹، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گروه از صاحبان مشاغل می‌بایست بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۷ و طبق افزایش نرخ‌های اعلام شده در دستورالعمل مذکور نسبت به قطعی کردن مالیات خود اقدام کنند، افزود: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط دستورالعمل مذکور را دارند، می‌بایست از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی مراتب را طبق فرم مربوطه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درخصوص نرخ‌های تعیین مالیات مقطوع، اظهارداشت: مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۷ به شرح زیر به صورت مقطوع تعیین می‌شود:

۱- صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷،

۲-صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۲۵.۰۰۰.۰۰۱ ریال تا ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، با ۴% (چهاردرصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷،

۳- صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۵۰.۰۰۰.۰۰۱ ریال تا ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، با ۸% (هشت درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷،

۴- صاحبان مشاغل مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیشتر از ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال با ۱۲% (دوازده درصد) افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷

وی تاکیدکرد: درخصوص صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یک جا تا پایان مرداد ماه سال ۱۳۹۹ نداشته باشند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود. عدم پرداخت به موقع مالیات و یا درصورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسید‌های مقرر مشمول جریمه موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

 

مالیات خریداران سکه در سال ۹۸ تعیین شد

امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸ را تعیین کرد.

در متن این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد مواد (۱) و (۹۳) قانون مالیات‌های مفہ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ و بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده (۱۰۰) قانون مذکور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مقرر می‌دارد:

۱- مشمولین مالیات مقطوع و تکالیف آن‌ها

۱-۱- تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر (۱۸۵) قطعه سکه اقدام کرده مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل هستند.

این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشد. بدیهی است با استناد قسمت اخیر تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

۱-۲- مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ می‌باشد خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مطالبات متعلق به شرح بند (۲) این دستورالعمل اقدام نمایند. پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد.

میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸

۲-۱- تا ۱۰ سکه مشمول مالیات نیست.

 

اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرو اعلام وزیر اقتصاد، طی اطلاعیه ای از فروشندگان سهام عدالت خواست چنانچه با تأخیر غیرمعمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان مواجه شده‌اند، مشکل خود را در بخش ارتباط با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به نشانی mefa.ir تعبیه شده است برای پیگیری واحد ارتباطات مردمی این مرکز با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح نمایند.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی از فروشندگان سهام عدالت خواسته شده است، پس از طرح مشکل خود در پورتال این وزارتخانه، برای آگاهی از نتیجه درخواست مطروحه در پورتال این وزارتخانه، با شماره تلفن ۳۳۹۶۷۳۰۰- ۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود، فروشندگان سهام عدالت که در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان با تأخیر غیرمعمول مواجه شده اند، برای پیگیری مراتب را به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه اطلاع دهند.

 

جزییات تغییر ساعت معاملات بورس تهران اعلام شد

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبنی بر پرتراکنش بودن معاملات شرکت‌های برخی صنایع، زمان‌بندی جدید برای معاملات بورس تهران به صورت موقت از روز ۲۷ مرداد ماه اعمال خواهد شد.

بر این اساس، طبق جدول زمان‌بندی معاملات، زمان سفارش‌گیری کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی بین ساعت ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ و زمان انجام معاملات نیز  بین ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ خواهد بود.

همچنین زمان سفارش گیری صنایع فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی ساعت ۱۲ تا ۱۲:۱۵ و زمان انجام معاملات نیز ۱۲:۱۵ تا ۱۵:۱۵ خواهد بود.

 

ترخیص کالاهای اساسی بدون نیاز به کد رهگیری و اعلامیه تامین ارز

مهرداد جمال ارونقی با بیان این مطلب افزود: با عنایت به ضرورت تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و ضروری و توافق حاصل شده فیمابین وزارت صنعت، معدن تجارت؛ بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله به اطلاع صاحبان کالاهای اساسی: ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام، کنجاله سویا و جو در گمرکات کشور می‌رساند ترخیص اقلام اشاره شده با ارائه مجوزهای قانونی لازم، «بدون اخذ کد رهگیری و اعلامیه تأمین ارز بانک» بلامانع است.

بدیهی است بانک مرکزی متعاقباً با هماهنگی واردکنندگان اقدام به صدور گواهی تخصیص ارز مدت دار به منظور تأمین ارز در سررسید حداکثر سه ماهه اقدام خواهد کرد.

ارونقی تاکید کرد: نظر به ضرورت تسریع در انجام امور، مقتضی است صاحبان کالاهای اشاره شده، درصورت تمایل، ظرف مدت حداکثر یک هفته نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالای خود اقدام کنند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت سازمان امور مالیاتی کشور قانون مالیات های مستقیم خریداران سکه در سال ۹۸ امور اقتصادی و دارایی میزان مالیات قطعی تعیین مالیات مالیات مقطوع صاحبان مشاغل ۰۰۰ ۰۰۰ ریال پایان مرداد بانک مرکزی بورس تهران مرداد ماه سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!