Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، روابط عمومی اداره کل استاندارد قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: در بارزسی های به عمل آمده فرآورده‌های پودر شوینده با نام تجارتی نگیـن، آسـا و PUREX از مصادیق تولید و عرضه بدون مجوز استاندارد هستند.

اداره کل استاندارد قم در ادامه از همشهریان  خواست برای حفظ سلامت خود، از خرید و مصرف این کالا‌های غیراستاندارد خودداری کنند و کسبه  نیز نسبت به جمع آوری و جلوگیری از عرضه و فروش این محصولات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان در صورت مشاهده  و یا آگاهی از محل تولید و توزیع آن با سامانه ۱۰۰۰۲۵۳۱۵۱۷ و یا شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول استاندارد اجباری، بدون علامت و یا تاییدیه این سازمان، ممنوع و جرم است  و با متخلفین، با حکم محاکم صالحه عمومی برخورد قانونی (حبس وجریمه نقدی) خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی سازمان استاندارد کالای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل استاندارد استان در خصوص نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت سی ان جی استان گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی نازل‌های سوخت عرضه سی ان جی به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند تا از نظر کمّی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان در خصوص حمایت از حقوق ایشان، جلوگیری شود.

دستورانی افزود: تا پایان سال گذشته ۱۰۵ نازل سوخت در شهرستان‌های استان بصورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفتند که با توجه به برنامه مصوب ابلاغی استانی از سوی سازمان ملی استاندارد در سال گذشته، درصد تحقق کامل برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آزمون نازل‌های مستقر در جایگاه‌های سوخت با همکاری آزمایشگاه‌های همکار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، گفت: اطمینان از صحت و سلامت عملکرد نازل‌های سوخت مطابق با معیار‌های استاندارد از اهداف انجام آزمون‌های دوره‌ای نازل‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندار خراسان جنوبی با تاکید براین که گزارشات مردمی نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده ایفا می‌کند، از هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوخت گیری از طریق سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۷، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اداره کل اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • معامله ۱۷۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد