Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: تعداد زیادی از هموطنان با مراجعه به مراکز تعویض پلاک درخواست پلاک وسیله نقلیه طبق شماره‌های شهر مورد نظر خود را می‌کنند و این در حالی است که برابر مقررات، تخصیص پلاک برای افراد حقیقی و حقوقی بر مبنای محل سکونت و فعالیت آنان انجام می‌شود و لذا پلاک به سلیقه و دلخواه افراد ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهروندان حتما در ارائه آدرس محل سکونت و شماره‌های تماس ثابت و همراه خود دقت کنند چرا که هرگونه فراخوان یا پیگیری امور انتظامی و قضائی برای خودرو از طریق این آدرس‌ها صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه تجربه همکاران در دیگر نقاط کشور حاکی از آن است که در چند مورد کشف خودروی سرقتی پیدا کردن مالک خودرو به دلیل فقدان اطلاعات درست در سیستم سبب تاخیر در اعلام خبر کشف و طولانی شدن انتظار و ناراحتی مالکان شده است افزود: عدم اعلام تغییر آدرس توسط مالک وسیله نقلیه در مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب شده و برای آن کد جریمه به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: مدارک قانونی احراز محل سکونت شامل یکی از موارد زیر است که متقاضی دریافت پلاک وسیله نقلیه باید در زمان درخواست ارائه کند.

او سند مالکیت خانه با قبض آب یا برق یا گاز به نام متقاضی پلاک، اجاره نامه معتبر با قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت، دفترچه خدمات درمانی به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت، نامه اشتغال به تحصیل فرزند و تاییدیه مدرسه فرزند به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت و نامه رسمی از ادارات دولتی محل اشتغال فرد به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت از جمله مدارک لازم است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویه غیر شفاف تخصیص ارز نیمایی/تایید صادرات خود ظرف ۱۵ روز

در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات خود ظرف ۱ الی ۱۵ روز پس از ایجاد ثبت سفارش تایید می گردد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به تازگی در فضای مجازی اطلاعات غیر رسمی در خصوص سازوکار تخصیص ارز  منتشر شده که نشان میدهد بر خلاف رویه سال گذشته زمان مشخصی برای تایید تخصیص کالاهای واسطهای وجود ندارد. بر این اساس تخصیص از محل صادرات خود ظرف مدت حداکثر 15 روز تایید خواهد شداما در خصوص تخصیص ارز نیمایی یا ارز اشخاص از محل صادرات دیگران تاریخ یا بازه زمانی مشخصی مطرح نشده است.

بر اساس این اطلاعات تخصیص یا تمدید ثبت سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات دیگران ( بر اساس ضوابط جاری و اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده و به شرط وجود منابع ) به شرط وجود منابع ( به صورت کاملا سیستمی در سقف منابع ارزی اعلامی به وزارتخانه های متنوع صورت میگیرد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده الزامی میباشد در غیر اینصورت می بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.

در این متن که تحت عنوان اطلاعیه بانک مرکزی در فضای مجازی منعکس شده امده، امکان تسریع در تخصیص وجود ندارد جهت تسریع در فرایند تخصیص فقط و فقط از وزارتخانه مربوطه پیگیری نمایید.

در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات دیگران به اطلاع میرساند تایید ثبت سفارشهای ایجاد شده تاریخ مشخص و از قبل تعیین شده ای ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات خود به اطلاع میرساند 1 الی 15 روز پس از ایجاد ثبت سفارش تایید می گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای اسناد رسمی بین ایران پاکستان در حوزه‌های مختلف
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • ارائه کد پستی در سامانه جی نف
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • رویه غیر شفاف تخصیص ارز نیمایی/تایید صادرات خود ظرف ۱۵ روز
  • رهبران سیاسی حماس به دنبال ترک قطر و سکونت در کشوری دیگر