Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:02:02 GMT

سهم استان لرستان از بودجه‌های ملی افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۴۳۲

سهم استان لرستان از بودجه‌های ملی افزایش یابد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ضرورت پیگیری مسئولان برای رفع عقب‌ماندگی‌های این استان گفت: افزایش سهم لرستان از بودجه‌های ملی از مطالبات به‌حق مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه امید مردم به تشکیل جلسات مسئولان در راستای گشایش امور  آنها است اظهار داشت: استان لرستان مهد علما، اندیشمندان، فقها و فرزانگان حوزه و دانشگاه و برجستگان نامی در همه علوم، فنون و هم‌چنین جوانان مؤمن و انقلابی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است، ولی متأسفانه پیشینه‌ای از عقب‌ماندگی دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و با کمک مسئولان کشوری و پیگیری‌های مسئولان استانی این عقب‌ماندگی‌ها جبران شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: بنیاد شهید دارای ظرفیت‌هایی هم‌ چون سازمان اقتصادی کوثر، بخش خصوصی مرتبط با دولت و بانک‌های دولتی و خصوصی است که در صورت ورود و سرمایه‌گذاری در این استان می‌توانند در مدت کوتاهی سرمایه‌های خودشان را برگردانند و هم سود مناسبی به‌دست آورند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس: اصلاح ساختار بودجه یکی از راه‌های تحقق عدالت استاختصاص بودجه دولت به شهرداری‌ها کمتر از میزان قانونی استتکرار/ همتی: بازار ارز در روزهای آینده به آرامش می‌رسد؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه

وی با بیان اینکه کارخانه‌های تعطیل‌شده‌ای در استان لرستان وجود دارد که جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیئت‌مدیره‌های این کارخانه‌ها می‌تواند این استان را دچار تحول کند، بیان کرد: آمار به‌کارگیری فرزندان شهدا مقبول نیست و آنان می‌توانند در اولویت به‌کارگیری باشند.

شاهرخی گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه‌ای تحت عنوان کارگروه ارتقای فرهنگی و توسعه لرستان در تهران تشکیل شود و هم‌چنین افزایش سهم این استان از بودجه‌های ملی از مطالبات به‌حق مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این استان دومین استان پربارش کشور است اما خرم‌آباد دارای آب پایدار نیست و با نخستین بارش باران آب مردم گل‌آلود می‌شود، پسندیده نیست در استانی با ظرفیت‌های آبی خوب مردم از داشتن آب پایدار محروم باشند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان بیش‌ از 20 دشت وسیع  مستعد کشاورزی داریم که می‌توانند زمینه‌ای برای اشتغال جوانان شود، تصریح کرد: در همین راستا ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) آماده سرمایه‌گذاری در این دشت‌های وسیع است ولی متاسفانه آب‌رسانی به این دشت‌های وسیع جزو وظایف وزارت نیرو و هم‌چنین جهاد کشاورزی‌ است که باید به این مسئله ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/645/ح

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان نیازمند بودجه ملی است رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بودجه ملی برای حمایت از خانواده زندانیان درنظر گرفته شود ترمیم بناهای تاریخی اصفهان نیازمند بودجه ملی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان نیازمند بودجه ملی است رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بودجه ملی برای حمایت از خانواده زندانیان درنظر گرفته شود ترمیم بناهای تاریخی اصفهان نیازمند بودجه ملی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند ۵ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۶ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است مهمترین اخبار استانها آیت الله مکارم شیرازی: ترویج معارف ناب قرآنی مهم ترین وظیفه مبلغان دین است پرواز پهپاد ناشناس بر فراز آسمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر تکذیب شد رئیس دیوان عالی کشور: کوچک‌ترین خطا در قوه‌قضائیه قابل اغماض نیست نوبخت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های "جهش تولید" در مازندران اختصاص یافت مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد روحانی: تصمیماتی که در ستاد کرونا تصویب می‌شود، برای همه لازم‌الاجرا است کلاف سردرگم تشکیل دولت در لبنان؛ از شروط حریری تا مداخلات آشکار محور غربی-آمریکایی-عربی حضور نایب رئیس مجلس در خبرگزاری تسنیم شمار جان‌‌باختگان کرونا از ۱۹۰۰۰ نفر گذشت/ فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیازمند بودجه ملی نماینده ولی فقیه استان لرستان ترین اخبار ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی اصلانی با تبریک هفته کارگر به جامعه کار و تولید اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روز کارگر و در آستانه هفته کارگر انتظار داریم اگر نیتی برای کمک به جامعه کارگری و حل مشکلات آنها وجود دارد، بحث حق مسکن را پررنگ کنند و وزیر کار عیدی خوبی به کارگران در این هفته بدهند.

بیشتر بخوانید: منتظر افزایش هیجانی قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم؟

وی ادامه داد: در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳ گروه کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند و امیدوار بودند درصد افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری برطرف و به سفره کارگران کمک شود اما این اتفاق نیفتاد.

اصلانی افزود: در روزهای اخیر و در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تغییر مصوبه دستمزد و پیشنهاداتی مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران مطرح شد. ظاهرا تعدادی از اعضای شورای عالی کار بدون دعوتنامه رسمی به وزارت کار دعوت شدند و به نوعی جلسه نظرخواهی و مشورتی بوده ولی در شبکه‌های اجتماعی اینطور عنوان شده که تعدادی از نمایندگان کارگری صورتجلسه را امضا کردند، به شرطی که حق مسکن ۳۵ درصد و سایر سطوح مزدی یک درصد افزایش پیدا کند.

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: اما کانون عالی شورای اسلامی کار کشور پیامی در شبکه‌های اجتماعی ارسال و هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در چنین جلسه و امضای صورتجسه جدید را تکذیب کرد و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران هم اعلام کرد که چنین صورتجلسه‌ای را امضا نکرده و پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن توسط دولت مطرح شده است.

اصلانی با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد در حال حاضر امکانپذیر نیست، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مصوبه دستمزد را به دنبال ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کار اجرا کرده‌اند، بنابر این اگر بنا به اصلاح یا افزایش دستمزد باشد، تنها می توان در مورد حق مسکن اعمال کرد چون تنها آیتمی بود که در شورای عالی کار تغییر نکرد. از طرفی درست است که حق مسکن توسط شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود ولی برای اجرایی شدن حتما باید توسط هیات وزیران تصویب شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تورم موجود و نارضایتی و دلخوری جامعه کارگری نسبت به دستمزد، هم وزارت کار و هم تشکل‌های کارگری در تلاشند تا دستمزد را به طریقی و با بالا بردن حق مسکن افزایش بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه بحث دستمزد از تمام مطالبات کارگری واجب‌تر است، ابراز امیدواری کرد: در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوشی به کارگران داده شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228019 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد