Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:14:21 GMT

فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۵۵۸

فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از سایت «روسیا الیوم»، فرانسه بمباران مرزهای شمال عراق توسط ترکیه را که منجر به کشته شدن مرزبانان عراقی در استان اربیل شد را محکوم و بر پایبندی آنکارا به حاکمیت عراق تأکید کرد.
«اگنس فون درمول»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه رسمی اعلام کرد که پاریس این تحولات خطرناک (بمباران ترکیه در مرزهای عراق) را محکوم می‌کند و خواستار آشکار شدن حقیقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که همان‌گونه که وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای عراقی خود در بغداد در تاریخ 16 ژوئیه تاکید کرد، پاریس به حاکمیت عراق پایبند است و هرگونه نقض آن را محکوم می کند.
در حمله پهپادی سه شنبه گذشته ترکیه به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل چهار تن از نیروهای مرزبانی عراق از جمله دو افسر ارشد کشته شدند.
بر اساس برخی گزارش‌ها، در این حمله 20 مرزبان و غیرنظامی عراقی جان باختند.
وزارت امور خارجه عراق این حمله را نقض حاکمیت بغداد و اقدامی خصمانه و در تضاد با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی سازمان‌دهنده روابط میان کشورها و همچنین بر خلاف اصل حسن همجواری قلمداد کرد، اصلی که باید دلیلی برای اهتمام و تمایل دو کشور به انجام فعالیت امنیتی مشترک در راستای منافع دو جانبه باشد.
وزارت خارجه عراق همچنین «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار و یادداشت اعتراض شدیداللحن دولت عراق را به وی تحویل داد.
«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز سه شنبه شب در بیانیه‌ای حمله پهپادی ترکیه که به کشته شدن شماری از فرماندهان و مرزبانان این کشور انجامید را محکوم و تاکید کرد که برای حل و فصل مسائل موجود در مرزهای دو کشور گفت و گو و مذاکره بهترین راهکار است.
ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر گروه «پ.ک.ک» آغاز کرده است.
وزارت امور خارجه عراق تاکنون در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار فاتح ییلدز سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.
ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.
با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

برچسب‌ها فرانسه آنکارا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه آنکارا فرانسه آنکارا شمال عراق امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مجاهدان ما بامداد چهارشنبه پایگاه نظامی سپیر متعلق به اشغالگران را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.»

این دومین پایگاه متعلق به رژیم صهیونیستی است که در کمتر از ۲۴ ساعت اخیر از سوی نیروهای مقاومت عراق مورد هدف حملات موشکی و راکتی قرار می‌گیرد.

ساعاتی پیش از این نیز، منابع منطقه‌ای از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. در همین ارتباط نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد شامگاه سه شنبه پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی «عوبدا» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد به عملیات‌های خود علیه مواضع و اهداف دشمن صهیونیستی در حمایت از غزه ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه گذشته نیز، مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای خبر داد که مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است. شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه اعلام کرد که مقاومت اسلامی عراق با اشاره به انجام این حمله در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد که این عملیات‌ها در حمایت از مردم فلسطین استمرار خواهد داشت.

پیش از این، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حمایت از مردم مقتدر غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی‌دفاع آن تاسیات برق رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» را با پهپاد هدف قرار داده است. در این بیانیه با تاکید بر استمرار این حملات برای انهدام اهداف حیاتی دشمن صهیونیستی آمده است که عملیات پهپادی در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایت و کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی انجام گرفته است.

کد خبر 6063272

دیگر خبرها

  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • لحظات عملیات کماندویی دستگیری 147 مظنون داعش
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند