Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از گزارش خوب و امیدبخش مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: ١٥ هزار میلیارد تومان از تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی اختصاص یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با وزیر اقتصاد و مدیران عامل برخی بانک‌ها از جمله بانک صادرات ایران، گفت: بر اساس ماده ٣٢ و ٣٣ قانون برنامه ششم توسعه، بانک‌ها موظف هستند حداقل ١٥ درصد از تسهیلات در اختیارشان را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس برای اطلاع از نحوه اجرای این قانون از وزیر اقتصاد و مدیران عامل برخی بانک های دولتی از جمله بانک صادرات ایران، ملی، تجارت و پست‌بانک دعوت کرده تا گزارشی از عملکرد خود در رابطه با اجرای این قانون به مجلس ارائه کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده مدیران عامل این بانک‌ها، پست بانک ١٥/١ درصد از تسهیلات در اختیار خودش را به این مهم اختصاص داده بود. بقیه بانک ها هر چند تسهیلاتی به این بخش دادند اما بسیاری از آنها ١٥ درصد از تسهیلات در اختیار خود را به حوزه کشاورزی اختصاص ندادند.
دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: از میان مدیران عامل بانک‌های حاضر در این جلسه، به نظر اینجانب آقای صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران گزارش خوبی ارائه و عنوان کرد که ١٥ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص داد.
حجت‌اله صیدی در نشست روز گذشته کمیسیون کشاورزی با تاکید بر این که در سال‌های مختلف، تخصیص اعتبارات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی متفاوت بوده و در سال‌های اخیر با اختصاص سهمیه مناسب، وزن این تسهیلات را نسبت به بقیه بخش‌ها افزایش مطلوبی داده، عنوان کرد که در سال گذشته توانستیم بیش از 13 درصد کل تسهیلات را به بخش کشاورزی پرداخت کنیم که بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک صادرات ایران کمیسیون کشاورزی کشاورزی اختصاص بخش کشاورزی مدیران عامل عامل بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت درباره موضوعات ارزی گفت: رئیس مجلس گزارش این جلسه را در نشست علنی ارائه دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه ضمن تشکر از رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت بازار ارز و طلا، گفت: در همین راستا به جهت افزایش تفاهم و بهبود عملکرد، جلسات مهمی در این باره در حال برگزاری است و نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تشکیل شده است.

وی همچنین در این جلسه از رئیس مجلس خواست که گزارش نشست مشترک مجلس و دلوت درباره وضعیت ارز را در جلسه علنی به نمایندگان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر در این باره ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش التهابات در بازار ارز باشیم و بتوانیم از وضعیت کنونی خارج شویم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت