Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی محلی برای تجمع جمعیت زیادی از مردم و هنرمندان است، اظهار داشت: سال گذشته در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۶۰۰ نفر مهمان داشتیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بی شک برگزاری این جشنواره همچون سال گذشته امکان پذیر نیست چرا که سلامتی قشر زیادی به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای اصلی هنر تزریق امید و سلامتی روح و روان به مردم است، افزود: اگر جشنواره‌ای هنری منجر به آسیب به جامعه شود کارکرد اصلی هنر را نقص کرده است.

رستمی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محلی برای تجمع تعداد زیادی از رهگذران است، یادآور شد: برگزارکنندگان این رویداد مهم هنری و هنرمندان برای فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامت جمعی مردم پیشقدم شدند.

وی تاکید کرد: حال با توجه به برگزارنشدن پانزدهمین دوره جشنواره تئاترخیابانی مریوان به شیوه سنوات گذشته به دلیل تبعات شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از گروه‌های تئاتر خیابانی در سراسر کشور برنامه‌ای با عنوان خیابان تئاتر ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه فراخوان خیابان تئاتر ایران اعلام شده است، گفت: مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» تا چهارشنبه ۹ مهرماه و برای حضور در بخش «مسابقه طرح و ایده»  تا یکشنبه ۲۰ مهرماه است.

رستمی یادآور شد: اعتباری که سال گذشته در بخش‌های مختلف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم چون ایاب و ذهاب هزینه شد امسال به گروه‌های تئاتر خیابانی برای اجرا و تولید نمایش داده می‌شود.

برنامه «خیابان تئاتر ایران» با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تئاتر خیابانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تئاتر خیابانی ویروس کرونا کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی مریوان خیابان تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود

 همزمان با سفر رسمی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، قرار است مراسم پرده‌ برداری از تابلوی نامگذاری خیابان ایران پس از مذاکرات رسمی شهبار شریف نخست وزیر پاکستان و رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در اسلام‌آباد توسط سران دو کشور برگزار شود.

این خیابان که پیش تر به خیابان یازدهم در شهر اسلام‌آباد شناخته می‌شد فردا دوشنبه و همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان، به نام «ایران» نامگذاری خواهد شد.

نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و شخصیت‌های ایران و پاکستان، بخشی از مناسبات فرهنگی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای روابط عمیق فرهنگی خود با پاکستان، خیابان و بزرگراه‌هایی در تهران را به نام‌های پاکستان، اقبال و محمد علی جناح نامگذاری کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در پاکستان به نام ایران + جزئیات