Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده را مشمول مالیات مقطوع اعلام کرد. تاریخ انتشار: 17:40 - 23 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۴۹۲

خبرگزاری میزان –طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده را مشمول مالیات مقطوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بخشنامه تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل هستند و بایستی اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند.

مهلت پرداخت مالیات این افراد، حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ تعیین شده است و خریداران مذکور باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir نسبت به پرداخت پرداخت مالیات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش سوداگری با دریافت مالیات از خریداران سکه و ارز/ نوسان قیمت به حداقل می‌رسد

بر اساس این بخشنامه افرادی که در سال ۹۸ کمتر از ۱۰ سکه خریداری کرده باشند، مشمول مالیات نمیشوند، اما خریداران ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۲۰۰ هزار تومان، خریداران ۳۰ تا ۵۰ سکه نیز به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان و افرادی که از ۵۰ تا ۱۸۵ سکه خریداری کرده باشند به ازای هر قطعه سکه ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع باید پرداخت کنند.

همچنین به اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع مشخص شده را به صورت کامل تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ نداشته باشند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

افرادی که در سال گذشته نسبت به دریافت بیش از ۱۸۵ قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام کرده‌اند و همچنین صاحبان مشاغلی که شغل مرتبط با خرید و فروش سکه دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر پایان مردادماه ۱۳۹۹ هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مالیات خریداران سکه سازمان امور مالیاتی سکه از بانک مرکزی پرداخت مالیات سال ۱۳۹۸ مالیات مقطوع مشمول مالیات اقدام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم کسانی که با نیت سو استفاده اقدام به خرید ارز، طلا و خودرو کرده و نه تنها مالیات نمی‌دهند که سود هنگفت هم می‌برند.

در حال تکمیل

کد خبر 6086202 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود