Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@03:40:59 GMT

راهنمای خرید لپ تاپ برای کاربران حرفه ای

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۰۱۵

راهنمای خرید لپ تاپ برای کاربران حرفه ای

شرایط بد اقتصادی باعث شده تا لپ‌ تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کارآمد، با قیمت نجومی عرضه شوند و از دسترس بسیاری خارج باشند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، همانطور که می دانید لزوما اینگونه نخواهد بود که هر چقدر قیمت بیشتر باشد لپ‌تاپ امکانات کلیدی بیشتری خواهد داشت. امکانات و قدرتمند بودن سخت افزار لپ‌تاپ در کنار قیمت مناسب و رضایت عمومی نقش بسزایی در الویت اول تا آخر انتخاب‌ها داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انتخاب یک لپ‌تاپ پرقدرت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

CPU (پردازنده):

یکی از مهمترین شاخصه‌ها برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب توانایی پردازنده در اجرای برنامه‌های سنگین و نیمه سنگین است. نسل به نسل پردازنده‌هایی به بازار می‌آیند در عین قدرت بیشتر، می‌توانند حافظه کش بیشتری در اختیار بگذارند و این یعنی سرعت بیشتر اجرای عملیات.

حافظه‌ی Cashe (کَش، نهان یا پنهان):

حافظه‌ی کش با قرار گیری در CPU، برای جلوگیری از تاخیر زمانی بین رم و پردازنده به وجود آمده است. به طور ساده تر حافظه کش یا نهان با توجه به ظرفیت خود و در هر لحظه، مقداری از اطلاعات حافظه رم را در خود نگهداری می‌کند تا پردارنده بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاعات دسترسی پیدا کند. کسانی که در واقع طراح و یا وایریشگر حرفه‌ای عکس و فیلم هستند و با برنامه‌هایی مثل فوتوشاپ، ایلستریتور(illustrator)، پریمیر، افترافکت، سینمافوردی (Cinema 4D)، تری‌دی مکس(۳ds Max) و … کار می‌کنند، حافظه‌ی کش با ظرفیت بالا به کمک آنها خواهد آمد چرا که هر چقدر ظرفیت حافظه‌ی کش بیشتر باشد سرعت پردازش و اجرای برنامه‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. پردازنده و حافظه‌ی کش تنها عامل موثر در سرعت و قدرت لپ تاپ نیست و عامل‌های دیگری در اجرای برنامه تاثیر گذارند که درباره‌ی آنها صحبت خواهیم کرد.

رم (Ram) یا حافظه‌ی اصلی (Main Memory) :

زمانی که شما برنامه‌ای را اجرا می‌کنید اطلاعاتی از برنامه درون رم کپی می‌شود تا بتواند با سرعت بالاتری به اجرای برنامه مورد نظر شما بپردازد. پس هر چه ظرفیت بیشتر، سرعت بیشتر. اما مورد بعدی که باید در رم به آن توجه کرد اینکه ببینیم (Double Data Rate(DDR لپ‌تاپ نسل چندمی است؟ قصد نداریم به صورت تخصصی راجع به این موضوع صحبت کنیم اما همینقدر بدانید که رم‌ ها با افزایش شماره DDR همانطور که انتظار می‌رود عملکرد بهتری از خود برجای می‌گذارند. برای مثال رم DDR4 نسبت به رم DDR3 سرعت و قدرت بیشتری دارد.

گرافیک یا پردازنده گرافیکی:

همه‌ی بازی‌های ویدئویی و برنامه های سنگین گرافیکی برای اجرا و رندرینگ نیاز به یک گرافیک خوب دارند. پس اگر گیمر یا طراح هستید طبیعتا باید این مورد را هم در کنار موارد دیگر جدی بگیرید.

حافظه داخلی:

خیلی از لپ‌تاپ‌ها به طور معمول از هارد دیسک و یا حافظه هیبریدی (هایبرد) بهره می‌برند تا به شما کمک ‌کنند اطلاعات خود را بر روی آن‌ها بریزید و در هر لحظه از آن اطلاعات استفاده کنید. این گونه حافظه‌ها با ظرفیت های مختلفی مثل ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و…در بازار وجود دارند.

اما در کنار این نوع حافظه، وجود حافظه دیگری به نام SSD برای هر لپ‌تاپی می‌تواند یک مزیت ویژه باشد هر چند لپ‌تاپ هایی در بازار وجود دارند که فقط از حافظه‌ی SSD استفاده می‌کنند.

حافظه‌ی SSD:

حافظه‌ی SSD به شما کمک می‌کند تا برنامه های خود را با سرعت بیشتری اجرا کنید؛ مخصوصا اگر برنامه‌هایی سنگینی دارید که نیاز به سرعت بالای اجرا دارند بهترین راه نصب آنها بر روی حافظه‌ی SSD است.

برند لپ‌تاپ:

اگر شما خریدار لپ‌تاپ های با امکانات حداقلی و قیمت بالا که فقط قرار است با توجیح برند بودن فروش بروند، نیستید پس تبریک! شما به یک انتخاب منطقی و هوشمندانه نزدیک شدید. این امکانات لپ‌تاپ ( مثل رم، پردازنده، گرافیک و…) هستند که می‌توانند از پس کارهای سنگین و نیمه سنگین، حرفه‌ای و نیمه حرفه ای شما برآیند نه برند لپ‌تاپ شما! امکانات در کنار قیمت مناسب می‌توانند یک انتخاب خوب را برای شما رقم بزند.

کاربران حرفه ای چه چیزی نیاز دارند؟

کاربران حرفه ای را بیشتر مهندسین بزرگ، طراحان و صاحبان کسب و کار تشکیل می‌دهند که برای این گروه تعداد هسته‌های پردازشی و توان پردازش موازی در هسته گرافیکی اهمیت خاصی دارد. ظرفیت رم و سرعت هارد دیسک نیز در اولویت‌های بعدی هستند. دستگاه‌های حرفه‌ای به دلیل نیاز به قدرت پردازش معمولا در اندازه‌های ضخیم تر و سنگین تر تولید می‌شوند زیرا باتری آنها در مقایسه با مدل‌های معمولی بزرگ‌تر است و فضای کافی برای تهویه هوای گرم نیز باید داشته باشند.

برای طراحانی که با نرم افزار‌های گرافیکی مانند ۳D Max سر و کار دارند توصیه می‌کنیم که به کیفیت صفحه نمایش و سایز آن برای مشاهده بهتر جزئیات توجه داشته باشند.

برای خرید لپ تاپ حرفه ای به این نکات توجه کنید:

• بدنه مقاوم

• عمر باتری

• قدرت پردازشی

• قدرت گرافیکی

• رم و هارد

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اجرای برنامه حافظه ی کش برنامه ها حافظه ی SSD حرفه ای لپ تاپ تاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح دبستان زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین قلعه بخش مرکزی شهرستان مشهد از کار خیر به عنوان صدقه جاریه یاد و اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد هزینه‌های زیادی برای خرید قبر می‌کنند که در هیچ جایی توصیه نشده است در حالی که فرد می‌تواند با صرف این هزینه‌ها در راه کارهای خیر صدقه جاریه‌ای برای خود برقرار کند که ماندگار است.

فرماندار مشهد با قدرشناسی از خیران تصریح کرد: با هر نگاه و اعتقادی انجام کار خیر ارزشمند و قدر انسان‌های خیر بالا است و همه افراد همواره قدردان خیرین هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین در هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردند با هر میزان مشارکتی موجب برکت آن می‌شوند و به همین دلیل سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است.

داوری افزود: یکی دیگر از مزیت‌های پروژه‌های خیرساز این است که وقتی مردم در پروژه‌ای به میدان می‌آیند مراقبت و نگهداری از آن هم بیشتر می‌شود.

فرماندار مشهد با قدردانی از همه خیران و مسؤولان گفت: آن چه ما را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و ساخت مدارس یاری می‌کند انسجام است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همراهی مسؤولان و خیرین این نهضت را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم که دیگر هیچ نیازی به فضای آموزشی در شهرستان مشهد نباشد.

داوری از دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد و تصریح کرد: ساخت مدارس و همه این اقدامات در این جهت است که معلمان برای تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا نونهالان امروز در آینده بدرخشند و موجب رشد و تحول انقلاب شوند.

فرماندار مشهد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت‌های طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به خوبی این واقعیت را فهمیده‌اند و بیشتر از بقیه برای یاری نهضت مدرسه‌سازی و امیدآفرینی پای کار آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید