Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور سه شنبه هفته گذشته در محل سازمان لیگ برتر کشور برگزار و براساس قرعه بدست آمده پرسپولیس و استقلال باید در نیمه نهایی این رقابت‌ها با یکدیگر دیدار کنند.

پس از تصمیمات بحث‌برانگیز داوری در دیدارهای گذشته لیگ برتر و به تازگی در جام حذفی، شایعاتی مبنی بر دعوت از داوران خارجی جهت قضاوت این دیدار مهم و حساس به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اظهارات «هوشنگ نصیرزاده» مدت‌هاست دیگر برای قضاوت دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی از داوران خارجی استفاده نمی‌شود و پای آنان از قضاوت در فوتبال کشور بریده شده است.

این کارشناس داوری دراین خصوص به اشتباهات تاثیر گذار داوران آلمان و سوریه در قضاوت این دیدار اشاره کرد و افزود: هنوز فراموش نکرده‌ایم داوران خارجی شهرآورد چه اشتباهات تاثیر گذاری در قضاوت این دیدار داشته‌ و با این اشتباهات نتایج این دیدار تاریخی را دگرگون کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این رو استفاده از داوران خارجی دیگر به صلاح ما نبوده و پس‌روی به شمار می‌رود بنابراین باید از ورود دوباره داوران خارجی برای قضاوت در لیگ و جام حذفی جلوگیری شود.

نصیرزاده اضافه کرد: فدراسیون چندین و چندبار این راه را رفته است و چوب آن را هم بارها خورده‌ایم پس نباید درباره قاضی شهرآورد پیش داوری کرده و از انتخاب داوران ایرانی ناراحت باشیم. هر کسی ممکن است اشتباه کند اما درحال حاضر معتقدم داوری ما سطح قابل قبولی دارد و با انتخاب قاضی خارجی برای قضاوت در شهرآورد غرور آنان را لکه‌دار کنیم.

به‌گفته وی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا قضاوت داوران ایرانی را تایید و با سپردن قضاوت‌های قاره‌ای، بین المللی و جهانی از آن حمایت می‌کنند پس چرا ما باید خودزنی می‌کنیم و خود را کمتر از دیگران ببینیم؟!

این کارشناس ادامه داد: تمامی داوران ایرانی با جو و فضای این دیدار به خوبی آشنا هستند. آنان به قدر کافی به خودباوری رسیده و برای قضاوت و مدیریت این دیدار کاملا آماده‌اند. برهمین اساس دراین شرایط طرح استفاده از داوران خارجی در شهرآورد اشتباه راهبردی است و خسارات جبران ناپذیری را به جامعه داوری و فوتبال کشور وارد خواهد کرد.

نصیرزاده در ادامه این گفت‌وگو از اظهارنظر تعدادی از کارشناسان داوری درباره آنالیز دیدارهای برگزار شده در رسانه‌ها گلایه کرد و افزود: تمامی کارشناسان حال حاضر داوری ایران از همکاران خوب من هستند اما متاسفانه نظرات کارشناسی آنان مدتی است با واقعیت همخوانی ندارد و همین مساله باعث شده جو نامطلوبی علیه داوری به راه بیافتاد.

وی در این ارتباط از کارشناسان داوری درخواست کرد: در آنالیز اتفاقات بازی و اظهارنظر در صحنه‌هایی که نیاز به بحث و گفت‌وگوی بیشتری دارد، دقت نظر بیشتری داشته باشند. بی‌شک نظرات آنان در رسانه‌ها به افکار عمومی جهت داده و می‌تواند فضا را برای داوری کشور تنگ و تنگ‌تر کرده و فشار را بر آنان بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: کمپین جنجالی هواداران پرسپولیس در آستانه دربی جام حذفی/ قضاوت دربی با داور خارجی +عکس

مدیرعامل پیشین باشگاه ماشین‌سازی تبریز درباره اشتباهات تاثیرگذار داوری دیدار این تیم برابر ذوب آهن نیز اظهار داشت: اشتباهات در آن دیدار به هیچ وجه عمدی نبوده است. در آن دیدار چند عامل بیرونی بر قضاوت داور تاثیر گذاشت که نور کم ورزشگاه در شب یکی از این عوامل بود. به نظر من دیگر عامل تاثیرگذار بر اشتباهات داوری درآن بازی همسان بودن رنگ لباس بازیکنان ذوب آهن با چمن ورزشگاه بود که خطای دید داوران را تشدید و بر اشتباهات آنان اضافه کرد.

به گفته وی درحال حاضر به جز ورزشگاه آزادی هیچ ورزشگاه دیگری در کشور، برای برگزاری بازی در شب نور کافی نداشته و مناسب نیست پس بهتر است پیش از هر قضاوتی نسبت به موضوع شناخت کافی پیدا کرده سپس اظهارنظر کنیم.



منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دربی استقلال و پرسپولیس هوشنگ نصیرزاده داوران خارجی برای قضاوت جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول

بعد از برگزاری دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ یک، فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در جمع سه داور با بیشترین قضاوت در این رده از فوتبال کشور جای گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در فصل جاری لیگ دسته اول مطابق با ابلاغ‌های داوری، 80 داور وسط (اصلی) بازی‌ها را قضاوت کردند که لیست مذکور به واسطه حضور برخی بستگان خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، حاشیه‌ساز شد. «پوریا» فرزند رئیس کمیته داوران از استان لرستان در رقابت‌های دسته اول فوتبال کشور سوت می‌زند. پیش از این خداداد افشاریان در این رابطه گفته بود: «استان لرستان 45 داور دارد که در رده‌های مختلف سوت می‌زنند. حالا یک نفر از آنها هم فرزند من باشد چه ایرادی دارد؟».

بعد از برگزاری 28 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند. البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داورم چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد 9 برسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج مسابقه از 9 دیداری که افشاریان در تیم داوری جای داشته است، یک طرف قضیه تیم‌های شیرازی بودند. بر همین اساس چهار بازی فجرسپاسی و یک بازی هم طبق ابلاغ‌ها مربوط به شهر راز شیراز بوده است. ضمن اینکه چهار مرتبه از قضاوت‌های او مربوط به تیم‌های تهرانی بوده که سه بازی را در پایتخت سوت زده است. سه بازی هم طبق برنامه مرتبط به آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) بوده که در هفته بیست‌وهشتم به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه استقلال ملاثانی دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی برگزار نشد. البته این موضوع در اصل ماجرا که ابلاغ داوری برای پسر رئیس کمیته داوران صادر شده بود، تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم