Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:21:40 GMT

آمریکا پدر مالی طالبان را آزاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۰۵۱

آمریکا پدر مالی طالبان را آزاد می‌کند


به گزارش تابناک به نقل از فارس، آمریکا در سال ۲۰۰۵ میلادی بشیر نورزی را که با هدف گفت‌وگو با مقامات آمریکایی از امارات به نیویورک رفته بود، به جرم قاچاق مواد مخدر و پشتیبانی مالی از طالبان، بازداشت و دادگاه فدرال نیوریوک او را به حبس ابد محکوم کرد.

گزارش‌ها می‌گویند که بشیر نورزی زمانی یکی از پشتیبانان اصلی مالی طالبان در افغانستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که به پدر مالی طالبان در افغانستان نیز مشهور است، در یکی از زندان‌های آمریکا بسر می‌برد.

منابع آمریکایی گفته‌اند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز زمینه آزادی بشیر نورزی را فراهم کرده است.

به نوشته تایم، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز تایید کرده که ملا برادر در تماس با مایک پامپئو خواهان آزادی بشیر نورزی شده است.

تاکنون دولت افغانستان در این باره اظهار نظر نکرده است.

همچنین، در گزارش تایم آمده است که در سال ۲۰۱۸، یکی از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر به نام «حاجی جمعه خان»، به پیشنهاد زلمی خلیلزاد از زندان آزاد شده است.

براساس گزارش مجله‌ تایم، یک مقام آمریکایی که در بازداشت بشیر نورزی نقش داشت، در واکنش به آزادی او از مقامش کنار رفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری افغانستان آمریکا حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین خواجه عبدالله انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور المپیک پاریس را از دست داد

جادوگر آمریکایی و حریف سال‌های اخیر حسن یزدانی با شکست در فینال ایکس از المپیک حذف شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد آمریکا در حالی بامداد امروز یکشنبه برگزار شد که یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها شکست دیوید تیلور آمریکایی در وزن ۸۶ کیلوگرم بود.

در این رقابت که هر کشتی‌گیر باید ۲ مرتبه به پیروزی می‌رسید تا بتواند به عنوان فرد پیروز راهی المپیک شود. دیوید تیلور در نخستین مبارزه خود با نتیجه ۴ بر یک برابر آرون بروکس تن به شکست داد.

دومین مبارزه این دو از ساعت ۲ بامداد یکشنبه انجام شد که در نهایت بروکس با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا جادوگر مهمترین غایب کشتی آزاد آمریکا لقب بگیرد.

تیلور و حسن یزدانی تا کنون شش بار مقابل هم قرار گرفته بودند که تنها یزدانی در فینال جهانی اسلو توانست برابر جادوگر آمریکایی به پیروزی برسد و در سایر دیدارها تن به شکست داد.

ترکیب تیم کشتی آزاد در المپیک به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: اسپنسر لی (سهمیه گرفته نشده)

۶۵ کیلوگرم: زین ردرفورد (سهمیه گرفته نشده)

۷۴ کیلوگرم: کایل دیک

۸۶ کیلوگرم: آرون بروکس

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر

۱۲۵ کیلوگرم: میسون پاریس

گفتنی است با توجه به اینکه کشتی آزاد آمریکا در وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب نکرده است باید کشتی‌گیران منتخب در استانبول به دنبال کسب سهمیه باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین اتفاق سال کشتی در انتخابی آمریکا؛ تيلور در يک قدمی از دست دادن المپیک!

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • دیوید تیلور المپیک پاریس را از دست داد