Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها چهارشنبه هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد که ایران می‌تواند بازار بزرگی برای باشگاه تحریمی‌ها باشد.

سید علی موسوی گفت: تقاضای جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه‌ تحریمی‌ها پیش از این در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده بود و قرار است روز چهارشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باشگاه متشکل از کشورهای تحریم شده از طرف ایران با عضویت 25 کشور است که ایران می‌تواند نقش محوری در آن داشته باشد و بازار بزرگی برای محصولات کشاورزی به حساب بیاید.

وی با بیان این‌که «تحریم‌های آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار داده و سیستم بانکی را قفل کرده است»، تصریح کرد: باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند بازار بزرگ دو میلیارد جمعیتی برای کالاهای ایرانی باشد و مجلس نیز با تصویب کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند مصون سازی اقتصاد ایران را دنبال کند تا اقتصاد ایران را از آسیب تحریم کشورهای استکباری در امان نگه دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ایران در باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند نقش محوری داشته باشد و جایگاه خود را به اثبات برساند»، اظهار کرد: حضور ایران در این باشگاه اقتصاد ما را شکوفا می‌کند. صادرات محوری در اقتصاد ایران از شرایط ویژه اقتصاد مقاومتی است و بازارهای خارجی نیز از اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و لذا این کشورها (چین، روسیه، ایران، ونزوئلا، لبنان، سوریه، عراق و ...) می‌توانند در کنار هم قرار گیرند و بازار بزرگی را برای ایران تشکیل دهند که در این صورت با صادرات کالاهای ایرانی می‌توانیم شاهد افزایش و در نتیجه جهش تولید باشیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون ویژه باشگاه مجلس شورای اسلامی باشگاه تحریمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت‌ فناورانه نخبگان در اقتصاد ایران

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه موضوع دانش‌بنیان‌ها موضوعی مهم برای مجلس است، عنوان کرد: به همین دلیل مجلس به موضوع دانش‌بنیان‌ها ورود پیدا کرده و قانونی را نیز به این منظور تصویب کرد و مقام معظم رهبری نیز باید تصویب این قانون از مجلس تشکر کرد.

از ورود شرکت‌هایی که اسماً و نه رسماً دانش‌بنیان هستند جلوگیری شود

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود، بیان کرد: برخی افراد سودجو شرکت‌هایی ظاهری با عنوان دانش‌بنیان ایجاد کرده و از مزایای قانونی یا تسهیلاتی دانش‌بنیان‌ها استفاده می‌کنند. اما واقعیت این است که باید از ورود شرکت‌هایی که اسماً و نه رسماً دانش‌بنیان هستند به عرصه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیانی جلوگیری کرد.

سلیمی بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها و نخبگان باید دراقتصاد کشور ماموریت محور شوند تا بتوان برای حل موضوعاتی مانند بحران‌های زیست‌محیطی از جمله بحران آب یا هوا از آنها استفاده کرد.

ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای حل مشکلات کلان‌شهر‌ها

وی با بیان اینکه آلودگی هوا در شهری مانند تهران به معظلی مهم بدل شده است، عنوان کرد:‌ به طور قطع با استفاده از دانش و تکنولوژی‌هایی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار صنایع قرار می‌دهند می‌توان برای کاهش مشکلات آلودگی هوا در کلانشهر‌ها از جمله تهران راهکار‌های اساسی و جدی پیش‌بینی کرد.

سلیمی عنوان کرد: با تعریف پروژه‌هایی مهم برای حل معضلات و بحران‌های اقتصادی و زیست‌محیطی می‌توان دانش‌بنیان‌ها را برای حل این بحران‌ها مدیریت کرد و به یاری گرفت. یکی از اقدام‌ها در این مسیر شبکه‌سازی برای دانش‌بنیان‌ها است تا بتوان آنها را در مسیر حل پروژ‌ه‌های ملی با هم هماهنگ کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در کنار دانش‌بنیان‌ها باید دانشگاه‌ها نیز ماموریت‌محور شوند. اکنون بودجه‌هایی برای تحقیق به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد، اما چون ماموریت محور نیستند کمک چندانی به رفع معضلات و بحران‌های موجود نمی‌کنند.

عزم و اراده جدی دولت برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

وی تاکید کرد:‌دولت عزم و اراده جدی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها دارد و با کمک مجلس می‌تواند از ظرفیت و پتانسیل دانش‌بنیان‌ها برای اجرای پروژه‌های ملی دانش‌بنیانی یاری گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموریت‌ فناورانه نخبگان در اقتصاد ایران
  • تصویب تشکیل ۲ سازمان در شهرداری کرج
  • لایحه دوم بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند باعث لطمه به اقتصاد کشور شود
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد