Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ علی‎رغم انتشار خبری دال بر «توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه مبنی بر اینکه دولت لایحه‎ای برای این منظور به مجلس ارائه ندهد»؛ چنین توافقی تکذیب شد؛ چرا که جلسات دو قوه همچنان ادامه دارد و برنامه پیشنهادی دولت در دست بررسی است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شده بود که "مطالعاتی در زمینه اصلاح ساختار بودجه در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است و دولت نیز پذیرفته که به جای ارائه لایحه به مجلس، همین مطالعات را مبنا قرار دهد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این درحالی است که دکتر سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جلساتی که با رئیس مجلس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، «برنامه اصلاح ساختاری بودجه» را در موعد مقرر تهیه و به جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه داد. 

وی افزود: همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم نیز این برنامه در چها محور، ۹ بسته و ۶۵ پروژه تقدیم نمایندگان محترم مجلس شد. همچنین جلسات مستمری بین سازمان برنامه و بودجه و تعدای از نمایندگان در دفتر دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس به منظور تشریح این برنامه تشکیل شد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه، حسب تخصصشان و پیرو دریافت حکمی از سوی دکتر نوبخت مکلف به حضور در جلسات مجلس و تشریح و پیشبرد برنامه اصلاح ساختار اقتصادی شدند؛ ادامه داد: جلساتی فی مابین این مدیران سازمان و نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه مستمرا برگزار شده و سازمان برنامه و بودجه نهایت همکاری را برای تبدیل این برنامه ها به قانون به عمل خواهد آورد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تکذیب این ادعا که دولت لایحه‌ای برای اصلاح ساختار اقتصادی به مجلس نمی‌فرستد، تاکید کرد: این برنامه پیش از این به مجلس ارائه شده و چنین توافقی نه از جانب دکتر نوبخت صورت گرفته و نه از جانب مدیران سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان مجلس.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصویب برنامه پیشنهادی مذکور به مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب آن در دولت تدوین و به تصویب مجلس برسد.

گفتنی است پیش از این نیز دکتر نوبخت در گفت و گوی مجازی خود با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، بر این موضوع صحه گذاشته و از اعلام آمادگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه اصلاح ساختار اقتصادی سخن گفته بود.

 

اخبار مرتبط توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برنامه اصلاح ساختار بودجه توضیحات سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه بیکاری کرونا دستور روحانی به رییس سازمان برنامه و بودجه برای پروژه های زیرساختی کشور اتهام صداوسیما به سازمان برنامه و بودجه در مورد احتکار خودرو!/ پاسخ سازمان برنامه و بودجه + فیلم توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه از آخرین وضعیت احکام رتبه بندی فرهنگیان واکنش سازمان برنامه و بودجه به ماجرای افزایش حقوق کارکنان صداوسیما پاسخ رییس سازمان برنامه و بودجه به پرسشی درباره ترمیم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان برنامه و بودجه کشور اصلاح ساختار اقتصادی برنامه اصلاح ساختار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی متذکر شد: آخرین جلسه مجلس در این مورد در ۱۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از بیمه و بیمار به صورت برابر است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که باید این موارد رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، بنده نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با مسؤولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسؤولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر 6086082 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است