Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@08:15:37 GMT

جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۱۹۴

جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه و جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸ را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، طبق قانون مالیات های مستقیم، به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آن دسته از اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر (۱۸۵) قطعه سکه اقدام کرده، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند و مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

همچنین، مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ است که خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مطالبات متعلق به شرح بند (۲) این دستورالعمل اقدام کنند و پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم می شود.

علاوه براین، طبق دستورالعمل رئیس سازمان مالیاتی میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸ بدین شرح است:

۱_ تا ۱۰ سکه مشمول مالیات نمی شود.

۲_ نسبت به مازاد ۱۰ سکه تا ۳۰ که به ازای هر قطعه سکه معادل ۲۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع

۳_ نسبت به مازاد ۳۰ سکه تا ۵۰ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه به میزان ۵۲۰ هزار تومان مالیات مقطوع

۴_ نسبت به مازاد ۵۰ قطعه سکه تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع

همچنین، در خصوص اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

طبق این گزارش، اشخاصی که در سال ۱۳۹۸ نسبت به دریافت بیش از (۱۸۵) قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام کرده و همچنین صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده با مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند؛ مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر پایان مردادماه ۱۳۹۹ هستند.

علاوه براین، آن دسته از مشمولین این دستورالعمل که به مالیات قطعی شده اعتراض داشته باشند، اعتراض آنها برابر مقررات در هیأت حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره یک ماده (۲۱۶) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ قابل رسیدگی خواهد بود.

لینک کوتاه: asriran.com/00376m

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سکه طلا پرداخت مالیات مالیات مقطوع سال ۱۳۹۸ قطعه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی در این خصوص، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی 9 شرکت تولیدی مستقر در استان که با عنایت به استقرار دفترشان در تهران وجوه مالیاتی خویش را به اداره مالیات تهران واریز می‌کردند، اقدام شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: همچنین تعداد 4 شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم‌گیری و انتقال به استان قزوین هستند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • فرار مالیاتی چه مجازاتی دارد؟