Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز بهه نقل از العالم، درحالی که بناست بیستم ماه جاری نخست وزیر عراق به واشنگتن سفرکند سخنان دیروز ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای آمریکایی درخاورمیانه گوشه هایی جدی از دستور این مذاکرات را مشخص کرد

درحالی که ازجمله وعده های انتخاباتی ترامپ بازگرداندن سربازان امریکایی ازخاورمیانه به کشورشان بود ودرشرایطی که دراثر خلف وعده ترامپ هم نظامیان امریکا وهم مردم منطقه متحمل خسارات زیادی درطول 4سال گذشته شدند حالا مکنزی از اصرارامریکا بربقا درسوریه وعراق برای مدت زمانی طولانی والبته نامعلوم خبر میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله یعنی انکه ترامپ همچون همیشه دچار اشتباه محاسباتی دراین خصوص شده است

مکنزی علت این تصمیم را مقابله با تروریسم وبویژه جلوگیری ازنفوذ ایران درعراق معرفی میکندوالبته میگوید احتمالا سربازانمان رااز5000نفر به 3500 نفر کاهش میدهیم .دراین اعلام مکنزی چند نکته جلب توجه میکند.

اول وعده کاهش نیرو با هدف نزدیک شدن به شعار انتتخاباتی ترامپ در4سال پیش وجلب توجه واعتماد رای دهندگان امریکایی صورت میگیرد.دوم اینکه حجم نیروهای امریکایی درعراق اعم ازنظامی، امنیتی، اقتصادی و...بیش از20000نفر براورد میشود. سوم انکه مکنزی کاهش نظامیان درعراق رابه اینده موکول میکند که این یعنی تحقق این وعده درگرو خروجی های دیدار کاظمی –ترامپ است وبلاخره اینکه مکنزی با طرح مساله موهومی بنام نفوذ ایران درعراق وخطرناک خواندن ان میکوشد تا به سیاست قدیمی"ایران هراسی"دامن بزند و آن را بویژه درعراق وسوریه قوت بخشد.
 این درحالی است که ناخواسته به شکست سیاست‌های ترامپ درمقابل اقتدار منطقه ای ایران ازیکسو، اعتبار محورمقاومت در منطقه از دیگرسو وهمدلی ملت‌های ایران، عراق وسوریه ازجهت سوم اعتراف می‌کند.

با توجه به این سخنان به همان میزان که افق انچه گفتگوهای استراتژیک عراق وامریکا معرفی شده است با سوالاتی جدی مواجه میشود مساله خرج آمریکا از عراق در سایه آنچه بهبود شرایط امنیتی این کشور معرفی میشود نیزمشمول تردیدهایی جدی میشود.
آمریکا عزمی برخروج از عراق ندارد تا چاه های نفت این کشور فعالند. ترامپ ودیگران اراده ای برترک عراق ندارند تا مقاومت ازایستادگی دست برندارد، آمریکا عراق را رها نخواهد کرد تا عراق با محور مقاومت خداحافظی نکند و...بنظر می‌رسد مهم ترین دستورکارمذاکرات برای کاظمی در آمریکا هم دراین چارچوب نوشته شده باشد.
هرچند آمریکا در نهایت مجبور به ترک این کشوراست و همسایگی و مودت ایران وعراق، آنچنان که درطول قرنهای گذشته پابرجا بوده است پابرجا و مستحکم تر از قبل باقی خواهد ماند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی دونالد ترامپ عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندرعباس با توصیه همگان به تقوا، اظهار کرد: دین مبین اسلام، تلاش دارد جامعه اسلامی را در روابط نیز به اعتدال برساند و از این رو این دین مبین دالان‌های ورود به روابط ناسالم را بسته است و برای تعدیل روابط محرم و نامحرم ضوابطی را مشخص کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تاکید کرد: تقوا در روابط اجتماعی یکی از مصادیق اصلی تقوا است و باید همگان بدان واقف بوده و الزامات آن را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به جایگاه عظیم حضرت عبدالعظیم حسنی در بین ائمه اطهار (ع) گفت: این شخصیت عظیم مورد تأیید امام هادی (ع) بود و رفتار و کردار حضرت عبدالعظیم حسنی توسط امام معصوم عیناً دینی معرفی می‌شود از این رو هجرت او به ایران را باید اقدامی تمدن‌ساز بدانیم.

وی با اشاره به تدبیر امام راحل برای تأسیس سپاه پاسداران، اظهار کرد: مسؤولیت سپاه پاسداران صیانت و حفاظت از انقلاب است و هر کجا که کشور و انقلاب مورد تهدید باشد سپاه وارد میدان می‌شود و نقشی بی‌نظیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افزود: سپاه در مقابله فتنه‌ها و شیطنت‌ها، خدمات دهی در سیل و زلزله و تمدن‌سازی برای گروه‌های برون مرزی حضور مؤثر دارد از این رو باید ضمن تبریک سالروز تأسیس این نهاد مقدس به همه پاسداران خداقوت بگوییم.

عبادی‌زاده عملیات وعده صادق را تاریخ‌ساز خواند و گفت: این عملیات بزرگترین عملیات علیه مواضع استکبار جهانی بود که در آن طبق آمارهای خود صهیونیست‌ها ۱۷۰ پهپاد به صورت همزمان و تعداد زیادی موشک بر سر رژیم اشغالگر قدس شلیک شد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات بزرگی که در این عملیات رقم خورد این بود که غربی‌ها از رهگیری قدرت نظامی عاجز شدند و اینکه جمهوری اسلامی ایران با اطلاع به همه این عملیات را انجام داد نشان از تحدی جمهوری اسلامی ایران برای نیروهای نظامی دشمنان دارد.

امام جمعه بندرعباس، بیان‌کرد: ایران توانست در این عملیات به قول نظامی‌ها تست گرم انجام دهد و سلاح‌های خود را در میدان نبرد واقعی آزمایش کند تا همه بدانند عیار تسلیحات جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات واقعی چه قدر است.

عبادی‌زاده تصریح‌کرد: این عملیات هماهنگی میدان و دیپلماسی را به وضوح نشان داد و ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را کاملاً از بین برد و امروز حتی آمریکایی‌ها هم قدرتی برای دفاع از خود در منطقه ندارند و این پیام را به کشورهای همسایه داد که آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند امنیت آن‌ها را تأمین کند.

وی عنوان‌کرد: وقتش رسیده است کشورهای همسایه در مراودات خود با صهیونیست‌ها تجدیدنظر کنند و از پیمان‌های خود با این رژیم منحوس خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به برکات حساب ۱۰۰ حضرت امام، خاطرنشان‌کرد: همه باید تلاش کنند تا این حساب را در استان تقویت کنند چرا که منابع این حساب می‌تواند مشکلات مسکن محرومین را مرتفع کند.

کد خبر 6082408

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ژنرال سابق صهیونیستی: کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی در حال غرق شدن است
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ