Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که دولت متبوعش قصد دارد سندی را برای اثبات اینکه آمریکا به لحاظ قانونی می‌تواند سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران (اسنپ‌بک) را فعال کند، بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پالیتیکو، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده و در حال حاضر به‌طور موقت در این سمت حضور دارد، روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دولت متبوعش قصد دارد یک سند 6 صفحه‌ای را برای اثبات اینکه فعال‌سازی مکانسیم بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به لحاظ قانونی برای آمریکا امکان‌پذیر است، در اختیار اعضای شورای امنیت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان هوک اعلام کرد در این سند 6 صفحه‌ای که دفتر مشاوره حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به تدوین آن کرده و تا ساعتی دیگر بین اعضای شورای امنیت توزیع خواهد شد، توضیح داده شده است که چرا دولت ترامپ بر این باور است که می‌تواند سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را فعال کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین اعلام کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران امروز به شورای امنیت ارائه می‌شود. این قطعنامه که اخیراً شاهد اصلاحاتی بوده و به 4 پاراگراف تقلیل یافته است، احتمالاً فردا (جمعه 24 مردادماه) در شورای امنیت به رأی گذاشته خواهد شد.

برایان هوک و دیگر مقامات ارشد آمریکایی در حالی ادعا می‌کنند که در صورت تصویب نشدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اقدام به فعال‌سازی سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خواهند کرد که اعضای باقی‌مانده در برجام بارها تأکید کرده‌اند که دولت آمریکا رسماً از برجام خارج شده و اجازه ندارد از این ساز‌وکار که در چارچوب برجام تعریف شده است، استفاده کند.

بورل:‌ آمریکا نمی‌تواند از مسیر برجام برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اقدام کندگفتگوی اختصاصی با سفیر چین: آمریکا نمی‌تواند از مکانیزم ماشه استفاده کند/ جامعه بین‌الملل باید با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران مخالفت کندکارشناس سیاسی: آمریکا نمی‌تواند دیدگاه خود را به اعضای برجام تحمیل کند

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران شورای امنیت برجام اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران شورای امنیت برجام اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۳ قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت ۴ ترامپ: بزرگترین مشکل آمریکا نه ایران و چین، بلکه دموکرات‌ها هستند ۵ پامپئو: صحت ارائه پاداش برای کشتن نیروهای آمریکایی برای مسکو هزینه سنگینی دارد ۶ مصاحبه|جمهوری اسلامی خط قرمز مذاکرات است/ در اجرای قوانین اسلامی با طالبان نقطه مشترک داریم ۷ پاسخ روسیه به درخواست تعویق ثبت واکسن کرونا ۸ کلاف سردرگم تشکیل دولت در لبنان؛ از شروط حریری تا مداخلات آشکار محور غربی-آمریکایی-عربی مهمترین اخبار بین الملل کلاف سردرگم تشکیل دولت در لبنان؛ از شروط حریری تا مداخلات آشکار محور غربی-آمریکایی-عربی نبیه بری: مقاومت رمز قدرت لبنان است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت خروج ناگهانی نتانیاهو از جلسه کابینه امنیتی مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد روحانی: تصمیماتی که در ستاد کرونا تصویب می‌شود، برای همه لازم‌الاجرا است کلاف سردرگم تشکیل دولت در لبنان؛ از شروط حریری تا مداخلات آشکار محور غربی-آمریکایی-عربی حضور نایب رئیس مجلس در خبرگزاری تسنیم نبیه بری: مقاومت رمز قدرت لبنان است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران شورای امنیت برجام اخبار آمریکا تحریم های ایران شورای امنیت برجام اخبار آمریکا تمدید تحریم های تسلیحاتی بازگشت خودکار تحریم شورای امنیت علیه ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه نگرانی‌ از افزایش قیمت سوخت و ناخرسندی چین، بعید است که پاسخ تنبیهی بی‌سابقه ایران به اسرائیل به افزایش چشمگیر تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران بینجامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رویترز نوشت که اندکی پس از پاسخ تنبیهی ایران، سران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به ناتوانی در اجرای تحریم‌های موجود متهم کرده و گفته‌اند که در روزهای آینده مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی بررسی خواهند کرد.

چندین تحلیلگر منطقه‌ای به این رسانه انگلیسی گفتند که تردید دارند بایدن اقدام قابل توجهی برای تشدید اجرای تحریم‌های کنونی آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران انجام دهد.

اسکات مودل، مأمور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مدیر عامل کنونی گروه انرژی رپیدان (Rapidan Energy Group) گفت: حتی اگر این طرح‌ها تصویب شوند، بعید است که دولت بایدن در اجرای تحریم‌های موجود سختگیری کرده و یا تحریم‌های جدیدی را برای کاهش یا محدود کردن چشمگیر (صادرات نفت ایران) اعمال کند.

علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، به تخمین راپیدان، صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی، به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. مودل گفت که این رقم نزدیک به صادرات ۲ میلیون بشکه در روز ایران پیش از برقراری مجدد تحریم هاست.

تأثیر احتمالی تشدید تحریم‌ها بر قیمت بنزین هم از دلایلی است که بایدن دموکرات حرکت شدیدی برای محدود کردن صادرات نفت ایران انجام ندهد.

کیمبرلی داناوان (Kimberly Donovan)، کارشناس تحریم‌ها و مبارزه با پول‌شویی در اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت، پیش بینی نمی‌شود که واشنگتن محدودیت‌های کنونی را تشدید کند.

وی افزود: در سال انتخابات، قیمت نفت و در نهایت بنزین به مسئله‌ای اساسی تبدیل می‌شود.

به نوشته رویترز، اجرای شدید تحریم‌ها می‌تواند تلاش مقام‌های چینی و آمریکایی برای ترمیم روابط را بی اثر کرده و روابط پکن و واشنگتن را بی ثبات کند.

شرکت ورتکسا آنالیتیکس (Vortexa Analytics) که در ردیابی نفتکش‌ها تخصص دارد، تخمین زده که چین در سال گذشته رکورد ۵۵.۶ میلیون تن یا ۱.۱۱ میلیون بشکه نفت خام ایران را وارد کرده باشد. این رقم تقریباً ۹۰ درصد از صادرات نفت خام ایران و ۱۰ درصد از واردات نفت چین را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 745095

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم
  • الجزایر: اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود
  • آمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را روی واقعیت بستند
  • بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد
  • کاخ سفید: ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است