Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران در آخرین تلاش‌ها در دوره کاری خود، بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد و گفت دولت آمریکا قطعنامه خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را امروز به رای می‌گذارد و واشنگتن علاوه بر این، قصد دارد سندی شش صفحه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین بار دیگر مدعی لزوم ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تا تغییر رفتار تهران  شده است.

ناظران برکناری برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا را نشانه سردرگمی واشنگتن در برخورد با ایران و شکست سیاست فشار حداکثری می‌دانند.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا احتمالا رای‌گیری در خصوص این قطعنامه به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

پس از آغاز فرآیند رای‌گیری، کشور‌ها ۲۴ ساعت فرصت خواهند داشت تا رای خود را به دبیرخانه شورا اعلام نمایند. پس از آن رئیس شورای امنیت نتیجه رای‌گیری را اعلام خواهد کرد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با وجود مخالفت‌های بین المللی با قطعنامه ضد ایرانی مدعی شد کشورهایی در خاورمیانه خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این نیز هدف این کشور از انجام اصلاحات در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را جلب نظر شورای امنیت عنوان کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد واشنگتن می‌تواند با استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را بازگرداند.

قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید. آمریکا در حالی مدعی است می‌تواند از این قطعنامه علیه ایران استفاده کند که خود دو سال پیش از برجام خارج شده است و دیگر عضوی از این توافقنامه نیست.

پربیننده ترین توافق جدید ایران با واشنگتن بایدن معاون خود را معرفی کرد حال بشار اسد خراب شد اقدام آمریکا علیه ایران باعث بحران می‌شود استفاده از ارزهای دیجیتالی در کدام کشورها رایج‌تر است؟/ سهم بالای کشورهای آسیایی و آفریقایی در مالکیت رمزارزها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وزارت امور خارجه آمریکا کرونا ایران سازمان ملل متحد وزارت امور خارجه آمریکا آمریکا برایان هوک ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا کووید ۱۹ تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تحریم های تسلیحاتی تسلیحاتی ایران تمدید تحریم شورای امنیت علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!

به گزارش همشهری آنلاین، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در سخنانی، اعلامیه وزارت خارجه آمریکا برای تحریم یک یگان ارتش این رژیم طی روزهای آینده را «کمک به دشمنان اسرائیل» تلقی کرد.

او گفت: «واشنگتن یگان نیتسح یهودا را با هدف فشار بر ما و به دلایل سیاسی تحریم می‌کند و این اقدام در راستای منافع دشمنان ما در تشکیلات خودگردان است».

بن گویر سپس گفت که تل آویو باید همه اموال تشکیلات خوگردان که در اختیار اسرائیل قرار دارد را در پاسخ به این تحریم‌ها توقیف کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نیتسح یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نیتسح یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.
نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نیتسح یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شب گذشته یک بسته کمک 26 میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

کد خبر 846111 منبع: فارس برچسب‌ها فلسطین - محمود عباس اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است