Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:30:51 GMT

مجوز برداشت ۵۰ لیتر برثانیه آب به گرمدره کرج داده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۴۳۴

مجوز برداشت ۵۰ لیتر برثانیه آب به گرمدره کرج داده شد

دادخواه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در گرمدره افزود: با انتقال این میزان حق آبه به گرمدره ، مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی در این منطقه برطرف می شود.

وی بیان داشت : شرکت آب منطقه ای استان البرز نیز مجوز حفاری سه حلقه چاه جدید برای تامین آب مردم و فضای سبز به منطقه گرمدره داده است که در حال جانمایی و حفاری این چاه ها 

هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار گرمدره افزود: اکنون جمعیت شهر گرمدره حدود ۳۰ هزار نفر است که با اسکان مردم در ساختمان های انبوه سازی، پیش بینی می شود جمعیت این شهر طی ۲ سال آینده به ۵۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه اکنون آب شرب و فضای سبز گرمدره از هشت حلقه چاه تامین می شود، اظهار داشت: برهمین اساس تامین آب آشامیدنی برای جمعیت آتی شهر گرمدره در اولویت قرار گرفته است.

دادخواه ادامه داد: اکنون این منطقه به لحاظ کمی مشکل کم آبی ندارد اما به لحاظ کیفی اقدامات لازم در حال انجام است.

شهردار گرمدره افزود: تلاش ها براین است تا زیر ساخت های لازم برای جمعیت کنونی و آینده گرمدره تامین شود.

وی با  اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه اظهار داشت : مشکلات مردم با کمک این قشر اطلاع رسانی می شود که  جای قدردانی دارد.

گرمدره در پنج کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر کرج قرار دارد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب سد کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب سد کرج استان البرز آب و فاضلاب سد کرج استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین

علی اکبری سولا در گفت و گو با خبرنگارمهر، با بیان اینکه دبی سرریز این سد حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: امیدواریم امسال طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده و با همکاری و همراهی مردم با استفاده از آب ذخیره شده گام‌های مهمی در رفع تنش آبی منطقه برداریم.

وی تصریح کرد: این سد مهمترین طرح عمرانی اجرا شده در روستای «سقزچی» است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ شروع و در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید.

اکبری سولا با اشاره به اینکه مطالعات افزایش حجم سد «سقزچی» توسط مشاور ذیصلاح با تلاش‌های شرکت آب منطقه استان اردبیل در حال انجام است، افزود: در شرایط تامین اعتبار این طرح، اقدامی مهم در تامین آب شبکه آبیاری «سقزچی»، حقابه داران قانونی و مصارف صنعتی و اجرای طرح گردشگری با هدف محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه، برداشته شود.

وی به وضعیت سدهای معیشتی شهرستان نمین اشاره و افزود: سه سد معیشتی شهرستان که بیشتر با هدف کشاورزی ایجاد شده‌اند در وضعیت خوبی قرار دارند به طوری که سد «سوها» سرریز و سد «سربند» تقریباً لبریز و سد خاکی «آق زمان» فعلاً پر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سد مخزنی «سقزچی»، از نوع خاکی با هسته رسی در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر اردبیل با ارتفاع ۲۱ متر از پی و حجم مخزن ۳.۶۵ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری «سقزچی» به صورت مدرن و نیمه مدرن و حقابه بران روستاهای پایین دست احداث شده است.

کد خبر 6063124

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • ۱۰۴ آمبولانس دیگر به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • بارگیری ۶ میلیون ۸۰۰ هزار لیتر سوخت از انبار نفت شهید محمدیانی منطقه سبزوار
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم