Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به مسئله اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، گفت: در شرایط کنونی این مسئله مطرح می شود که شهرداری ها به دلیل نبود درآمد پایدار، از کمیسیون ماده ۱۰۰ و صدور جریمه ساختمانی برای درآمدزایی و جبران کسری بودجه استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها بر خلاف عملکرد فعلی این نهاد در راستای پیشگیری از تخلف های ساختمانی تدوین شده است، اما آنچه که امروز اتفاق می افتد این است که تخلفات سازندگان با استفاده از قانون فعلی، جلوه قانون و درست داده می شود.

اغلب پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به تخریب بنای ساخته شده نمی شود

وی گفت: قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها به صورتی اجرا می شود که انگار سازنده در ساخت و ساز خود می توان تخلف کند و بعد از آن جریمه مورد نظر را پرداخت کند و در این عرصه هیچ مکانیزم کنترلی وجود ندارد. در نتیجه این رویکرد، پرونده های بسیاری در شهرداری در حوزه تخلفات ایجاد می شود اما اغلب این پرونده ها منجر به تخریب بنای ساخته شده نمی شود.

حسینی تصریح کرد: البته در کلانشهرها، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، درآمد گسترده ای از دریافت جریمه ساخت و ساز ندارند اما در شهرهای کوچک این مسئله به صرفه است که مسئولان شهرداری به سمتی بروند که کمیسیون ماده ۱۰۰ از متخلفان جریمه دریافت کند.

۶۰ درصد از پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها منتج به اخذ جریمه می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تقریبا از یک هزار و ۲۰۰ شهرداری در کشور به جزء شهرداری پایتخت، کمیسیون ماده ۱۰۰ در ۶۰ درصد از پرونده‌ها اقدام به صدور جریمه می کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس سید البرز حسینی شهرداری کمیسیون ماده 100 کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده

دنيای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد بی‌انضباطی‌ها و برخی حواشی فوتبال ایران برای هر که آب نداشته باشد، برای فدراسیون «نان» دارد! در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.
 
از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.
 
همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود. 
 
ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرپرست فدراسیون فوتبال: ایرادهای مدنظر فیفا برطرف شد بازیکنان معروف متخلف خدمت سربازی محروم نمی‌شوند!

دیگر خبرها

  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • حسینی از بازی با فولاد محروم شد
  • جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک
  • جریمه نقدی و محرومیت برای مجتبی حسینی