Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:42:42 GMT

۱۸۶ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۵۱۷

۱۸۶ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، ۱۸۶ میلیون دلار کالا به افغانستان و سایر بازارهای صادراتی استان صادرات انجام شده است.

سعید بهشتی راد، امروز پنج شنبه ۲۳ مرداد در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرات انجام شده طی چهار ماهه نخست سال جاری از طریق استان و ماده ۱۱۶ امور گمرکی (خروجی کل) از حیث ارزش ۱۸۶ میلیون دلار کالا به افغانستان و سایر بازارهای صادراتی استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: همچنین میزان خروجی کل استان به لحاظ وزنی ۱۰۴۹ تن کالا بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بهشتی راد ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدرو کربن سبک، روغن سوخت تقطیری بوده است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی نیز طی این مدت بذر یونجه، شاهدانه بو داده، گوسفند، لوازم یدکی و ماسک جراحی بوده است.

در این جلسه، پیرامون طرح احداث سایت نمایشگاهی در شهرستان طبس، مسائل و مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی صادرکنندگان و پیش بینی تهمیدات لازم جهت برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سال جاری با توجه به شرایط کرونا توسط اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر شد که مصوباتی نیز در این موارد اخذ شد.

۱۱ مورد از مصوبات قبلی شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این جلسه مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت که دستگاه‌های اجرائی گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های خود در راستای اجرایی شدن این مصوبات ارائه کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حسینی مدیر کل استاندارد گلستان گفت: ایران به تازگی عضو آزمایشگاه‌های بین المللی شد و مشمول این قانون قرار گرفت و کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی می‌توانند به ۱۱۰ کشور جهان صادر شوند.
او افزود: تا پیش از این صادر کنندگان باید برای دریافت نشان استاندارد کشور‌های مقصد ۲۰ روز تا یک ماه معطل می‌شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان