Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:27:17 GMT

انتقال ۱۳ محکوم ایرانی از کویت به ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۵۳۴

انتقال ۱۳ محکوم ایرانی از کویت به ایران

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۳ محکوم ایرانی از کویت به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: ۱۳ تن از محکومان ایرانی و ۴ نفر از محکومانی که اخیرا در زندان های کویت مورد عفو قرار گرفته اند در فرودگاه کویت تحویل نماینده وزارت دادگستری و اینترپل کشورمان شدند و از طریق یک فروند هواپیما به کشور وارد و در فرودگاه اصفهان تحویل مقامات قضایی و انتظامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی اتهام اکثر این افراد را قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز به کویت عنوان کرد و گفت متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی های قبلی و تاکید بر جرم بودن ورود غیرمجاز به دیگر کشورها و سنگینی مجازات قاچاق مواد مخدر بازهم افراد بدون توجه به آثار و پیامدهای این اعمال و رفتارها دست به اقدامات غیر قانونی می زنند و با نقض قوانین و مقررات دیگر کشورها هم برای خود و خانواده هایشان مشکل می تراشند و هم با حیثیت کشور بازی می کنند و هزینه های سنگینی بر کشور وارد می کنند.
وی افزود: البته این افراد علیرغم انتقال باید باقیمانده محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند، لیکن به کسانی که به دیگر کشورها سفر می کنند هشدار می دهیم در صورت نقض قوانین و مقررات دیگر کشورها خصوصا قاچاق مواد مخدر مجازات سخت و سنگینی در انتظار آنهاست. ضمن اینکه پس از انتقال و گذرنیدن باقیمانده دوره محکومیت آنها از حیث محرومیت از حقوق اجتماعی برای مدت زمانی از اخذ گذرنامه و سفر به دیگر کشورها محروم می شوند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ضمن تشکر و قدردانی از رییس قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه، که در شرایط حساس کنونی و با شیوع گسترده ویروس کرونا با نگاه انسان دوستانه و حقوق بشری خود زمینه دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی را فراهم و امکان انتقال محکومان به کشور را فراهم نموده اند گفت: در فرایند انتقال اعضای کمیته انتقال محکومان، که نمایندگان دستگاههای مختلف هستند، سفرای کشورمان در دیگر کشورها، رییس سازمان زندان ها و همکارانشان، سازمان هواپیمای کشوری، حفاظت اطلاعات پرواز، نیروی انتظامی، پلیس اینترپل، دادگستری های استان، دادستانی ها، نمایندگان وزارت بهداشت، نمایندگان وزارت دادگستری خصوصا مدیر کل دفتر همکاری بین المللی و همکارانمان در این دفتر نقش آفرینی می کنند که باید از همه آنها تشکر و قدردانی کنیم.
عباسی در ادامه افزود: محکومان منتقل شده قبل و بعد از انتقال تست کرونا می دهند و پس از تحویل به مسئولان زندان نیز با نظارت کارشناسان وزارت بهداشت دو هفته در قرنطینه می مانند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قوه قضاییه كويت سازمان زندان ها وزیر دادگستری دیگر کشورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود