Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@06:35:13 GMT

کمک گوگل به افراد کم بینا

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۵۶۳

کمک گوگل به افراد کم بینا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از قابلیت‌های مهم این برنامه این است که کاربران کم بینا یا نابینا می‌توانند از آن برای اسکن متون استفاده کنند و سپس این برنامه متون را برای کاربران می‌خواند.

یکی از ویژگی‌های خاص این برنامه این است که به کاربران نابینا و کم بینا این امکان را می‌دهد تا برچسب مواد غذایی را به راحتی توسط آن اسکن کرده و بخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب مواد غذایی به کاربران اجازه می‌دهد تا با خواندن متن، شناسایی تصاویر و اسکن بارکد، محصولات موجود در قفسه‌های فروشگاه را به سرعت شناسایی کنند. این بدان معناست که خریداران دارای اختلال در بینایی نه تنها می‌توانند راحت‌تر آنچه را که به دنبال آن می‌گردند، پیدا کنند بلکه می‌توانند جزئیات مهمی را در مورد محتوای مواد مغذی، تاریخ انقضا و تاریخ تولید آن بدانند.

گوگل با انجام کار زندگی را تا حدی برای کاربران نابینا و کم بینا راحتتر کرده است تا این افراد نیز به راحتی به کار خود ادامه دهند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر در مواقعی کاربران جهت دوربین خود را نادرست قرار داده باشند، این برنامه سخنگو به آنها می‌گوید که دوربین را در چه جهتی قرار دهند. بنابر گزارش‌ها کاربران ساکن آمریکا می‌توانند صورتحساب‌ها و قبض‌های این کشور را نیز اسکن کرده تا جزئیات این قبوض برای آنها خوانده شود.

این برنامه بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید قابل اجراست. این برنامه همچنین تعداد زبان‌هایی را که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند افزایش داده و اکنون این برنامه از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

پربیننده ترین لپ تاپ‌ ایسر چند؟ +جدول استفاده از ارزهای دیجیتالی در کدام کشورها رایج‌تر است؟/ سهم بالای کشورهای آسیایی و آفریقایی در مالکیت رمزارزها مدیرعامل اپل میلیاردر شد همکاری‌ گوگل با کشور چین برای جاسوسی/ گوگل از اطلاعات شخصی شما سواستفاده می‌کند؟ ویروس‌ها را از گوشی خود اینگونه حذف کنید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوگل فناوری آمریکا شرکت گوگل اسکن گوشی های اندرویدی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کم بینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم

در لوگوی جدید گوگل پدیده‌های طبیعی روی سطح زمین که مشابه حروف تشکیل دهنده گوگل Google هستند دیده می‌شوند. هر یک از این تصاویر به شکل حروف، پیش‌زمینه‌ای مرتبط با تغییرات اقلیمی در نقاط مختلف کره زمین دارند.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!