Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@11:29:07 GMT

توجه به علائم پوستی در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۵۷۲

توجه به علائم پوستی در شرایط کرونایی

فرشید درویش دماوندی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: کرونا یک بیماری نو ظهور است و علائم مختلف خودش را نشان داده که یک سری از علائم آن پوستی است.

او افزود: تقریبا بین ۱ تا ۲۰ درصد ممکن است افراد علائم پوستی داشته باشند، تنوع بسیار زیادی وجود دارد یعنی می‌تواند به صورت تورم، کبودی، سرمازدگی، خون مردگی‌های ریز ریز روی بدن، ضایعات تاولی کوچک مثل آبله مرغان، ضایعات قرمز و برجستگی‌های کوچک، ضایعات کهیری و مشبک از جمله مواردی است که می‌تواند بر روی پوست نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش دماوندی زمان بروز این علائم پوستی را متفاوت دانست و بیان داشت: گا‌ها قبل از بروز بیماری و گاهی اوقات هم بعد از درگیری فردبه بیماری کرونا این علائم دیده می‌شود؛ در ۶۰ درصد موارد تب و سرفه هم وجود دارد و از لحاظ بروز ضایعات پوستی نمی‌توان گفت که فرد بیماری را شدید‌تر گرفته است یا خیر.

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: بنابراین افرادی که با علائمی همچون تب و سرفه و علائم پوستی رو به رو شدند باید به بیماری کرونا شک کنند حتی امروزه می‌گویند بعد از تب و سرفه‌های طولانی و نداشتن حس بویایی و چشایی باید نشانه‌های پوستی را نیز در بین علائم اصلی کرونا اضافه کرد البته باید به این هم توجه داشته باشیم که لزوما هر بیماری پوستی نشان دهنده کرونا نیست و خیلی اوقات این بیماری‌های پوستی بیماری‌هایی هستند که هیچ ارتباطی با کرونا ندارند.

او در ادامه بیان کرد: ولی الان که در حقیقت در دوران پاندمی کرونا هستیم و آن را سپری می‌کنیم باید به نشانه‌های پوستی توجه داشته باشیم؛ به خصوص اگر همراه با تب باشد و در این صورت باید مراجعات تشخیصی را انجام داده تا اگر به کرونا مبتلا شدیم بتوانیم دوران قرنطینگی و درمان‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علایم پوستی علائم پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید

آفتاب‌‌نیوز :

عادات غلط حمام کردن ممکن است آسیب‌هایی به پوست وارد کند. همانطور که تصمیم می‌گیرید از چه شامپو و صابونی استفاده کنید، زمان، دما و مدت زمان حمام کردن نیز می‌تواند یک تصمیم کاملا شخصی باشد. اما کارشناسان توصیه‌های علمی مربوط به حمام صبحگاهی برای سلامتی شما ارائه می‌دهند که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، نکته‌ای که خواهیم گفت به ظاهر بسیار ساده است، اما تاثیرات بسیار مهمی دارد که می‌تواند سلامت و زیبایی پوستش ما را تهدید کند.

دمای آب نباید خیلی داغ باشد

اگرچه ممکن است دوش آب سرد یا ولرم در اول صبح ناخوشایند به نظر برسد، اما کارشناسان می‌گویند این کار به نفع شما است. آب بسیار داغ نه تنها پوست را خشک می‌کند، بلکه محافظ سطحی پوست که از اسید و چربی تشکیل شده است و در برابر باکتری‌ها از پوست محافظت می‌کند را از بین می‌برد. این لایه‌ی نامرئی نه تنها از پوست در برابر باکتری محافظت می‌کند، بلکه از خشکی بیش از حد، حساسیت و تحریک جلوگیری خواهد کرد بنابراین این لایه از اجزای اصلی پوست می‌باشد.

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و سریع‌تر به پوست آسیب می‌رساند. البته حتما لازم نیست آب سرد باشد؛ بلکه آب ولرم با گرمایی مطلوب نیز مناسب است. فقط در نظر بگیرید که آب نباید زیاد داغ باشد. یک دوش آب سرد می‌تواند شما را از خواب بیدار کند، گردش خون را بهبود بخشد، عضلات را شل کند و گرفتگی بعد از ورزش را رفع کند.

نباید خیلی طولانی دوش بگیرید

اگرچه ممکن است یک دوش طولانی در روز تعطیل لذت بخش باشد، اما کارشناسان نسبت به این عمل هشدار می‌دهند. دوش گرفتن بیش از حد طولانی می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند. دوش بیشتر از پنج تا ده دقیقه مضر است. دوش‌های طولانی مدت موجب آسیب بیشتر مواد شوینده به پوست و مو خواهد شد بنابراین هرچه دوش کوتاه‌تر باشد، بهتر است.

بخصوص اگر پوست حساسی دارید، طولانی زیر آب داغ نمانید

افراد با پوست‌های حساس یا کسانی که بیماری‌های پوستی دارند، در حمام بسیار مراقب باشند. مبتلایان به اگزما یا پسوریازیس باید وقت کمتری را زیر دوش بگذرانند. اگر به هر بیماری پوستی مبتلا هستید با دوش گرفتن طولانی مدت یا خیلی گرم این بیماری را تشدید خواهید کرد.

شامپو و صابون نامناسب انتخاب نکنید

اگر شامپو و صابون نامناسب انتخاب کنید، زمان و دمای دوش اهمیت خود را از دست می‌دهند. بعضی از صابون‌ها و ژل‌ها PH پوست را تغییر می‌دهند و آن را در شرایط نامناسب قرار خواهند داد. از روغن‌ها و ژل‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا تعادل اسیدی پوست را حفظ کرده و در عین حال پوست را مرطوب و مغذی نگه دارد. اگر بیماری پوستی خاصی دارید با پزشک خود در مورد محصول مناسب صحبت کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه