Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:44:50 GMT

رشد ۹۸ درصدی ارزش صادرات از خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۷۷۸

رشد ۹۸ درصدی ارزش صادرات از خراسان جنوبی

سعید بهشتی راد روز پنجشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، افزود: همچنین میزان خروجی کل استان به لحاظ وزنی یک هزار و ۴۹ تن کالا بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک و روغن سوخت تقطیری بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام وارداتی نیز طی این مدت بذر یونجه، شاهدانه بو داده، گوسفند، لوازم یدکی و ماسک جراحی بوده است.

طرح احداث سایت نمایشگاهی در شهرستان طبس، مسائل و مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی صادرکنندگان و پیش بینی تهمیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سال جاری با توجه به شرایط کرونا از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز حاصل شد.

۱۱ مورد از مصوبات قبلی شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان نیز در این نشست مطرح شد که مورد بررسی اعضا قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های خود در راستای اجرایی شدن این مصوبات ارائه کردند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان در شرق ایران به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین آنهاست.

برچسب‌ها مرزنشینان افغانستان توسعه ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان افغانستان توسعه ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی مرزنشینان افغانستان توسعه ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. 

بهی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون با راه اندازی ۹ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات ۱۱ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به گفته وی از این تعداد، ۵ سایت جدید در روستا‌های نیک، رودسیاهو و نوده علیا شهرستان سربیشه، فهالنج شهرستان طبس و اشک شهرستان درمیان احداث و راه اندازی شده اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: همچنین با ارتقاء تکنولوژی ۴ سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های حصارسنگی و مزداب شهرستان بیرجند، چاهدراز شهرستان نهبندان و حسین آباد و شاج شهرستان زیرکوه، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی گفت: با راه اندازی این سایت‌ها که با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی استان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت ۴.۵ میلیارد جریمه شد
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس