Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید مبین‌مقدم اظهار کرد: از روز شنبه سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در روزهای گذشته در خط یک قطار شهری سرفاصله زمانی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ، ۶ دقیقه بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر به دلیل تقاضای مردمی و کاهش ازدحام در داخل واگن‌ها، از روز شنبه ۲۵ مرداد سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبین‌مقدم توضیح داد: کاهش سرفاصله زمانی یک‌دقیقه‌ای در خط یک قطار شهری از روز شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه سرفاصله زمانی قطار تابع تقاضای سفر در ساعات مختلف روز است عنوان کرد: سرفاصله زمانی که برای قطارها انتخاب می‌شود شناور است؛ به این معنا که با توجه به پیک قابل تغییر است. متناسب با مسافری که در سکو داریم تقاضای سفر تنظیم می‌شود.

وی یادآور شد: در ساعت کاری صبح خط یک قطار شهری، سرفاصله زمانی ۵ دقیقه است، اما این سرفاصله زمانی از ابتدای فعالیت قطار شهری به همین صورت بوده است.

مبین‌مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هوا در ساعات بعدازظهر خنک‌تر می‌شود و مردم از مترو استفاده می‌کنند، تصمیم گرفته شد که سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ یک دقیقه کاهش پیدا کند تا ازدحامی ایجاد نشود.

چرا سرفاصله زمانی قطارها در خط ۲ کاهش نمی‌یابد؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی در خط ۲ قطار شهری همچنان ۱۰ دقیقه است بیان کرد: در خط ۲ قطار شهری ظرفیت مناسبی برای جابه‌جایی مسافر داریم، اما از ظرفیت مناسب خط ۲ چندان استفاده نمی‌شود. برای کاهش سرفاصله زمانی در خط ۲ قطار شهری باید ناوگان این خط تکمیل شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: در زمانی که ناوگان مورد نیاز خط ۲ قطار شهری تامین شده و تقاضای سفر زیاد باشد، ایدئال ما این است که سرفاصله زمانی این خط با خط یک قطار شهری یکسان باشد.

وی تاکید کرد: اگر تقاضای سفر در خط ۲ قطار شهری متناسب با ظرفیت باشد و ناوگان خط ۲ نیز تکمیل شود، سرفاصله زمانی این خط نیز کاهش می‌یابد و همانند خط یک خواهد شد.

کد خبر 540011 برچسب‌ها استان خراسان رضوی مترو مشهد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مترو مشهد خط ۲ قطار شهری سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری تقاضای سفر مبین مقدم یک دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش‌بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده‌اند، افزود: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تأکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل‌ونقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود