Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:08:12 GMT

المپیاد ملی جوش در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۹۱۶

المپیاد ملی جوش در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

فرانک کبیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی جنبه‌های هنری هنرصنعت جوش در سال‌های گذشته مغفول مانده و بیشتر به جنبه‌های صنعتی این حرفه پرداخته شده است اما از آنجا که استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بالایی در جنبه‌های هنری جوش دارد و صنایع دستی قابل توجهی در این زمینه دارد ،تلاش ما بر این است تا امسال در کنار توجه به جنبه‌های صنعتی جوش به مباحث هنری آن نیز بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صنایع دستی برند و مطرحی در استان نظیر قفل چالشتر که نشان مهر اصالت یونسکو را دارد و هنرهای دستی دیگر نظیر جواهرسازی و ساخت مجسمه با ضایعات فلزی از جمله توانمندی‌های هنرمندان استان است که با هنرصنعت جوش در ارتباط است از همین‌رو المپیاد ملی جوش بهترین فرصت برای معرفی این ظرفیت‌ها است و می‌تواند شکوفایی بیش از پیش آن را فراهم کند.

کبیری به نشست اخیر خود با رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه آیین هفته ملی مهارت در مرداد ماه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد معرفی ظرفیت‌های هنری جوش برای رییس سازمان تبیین شد و وی موافقت کرد تا بخش هنری نیز به المپیاد ملی جوش اضافه شود که بی‌شک این تصمیم می‌تواند تحول سازنده‌ای در این رویداد علمی مهارتی ایجاد کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: شهر هفشجان از سال گذشته توانست میزبانی رویداد المپیاد ملی جوش را به  دست آورد و امسال نیز میزبان جوشکاران هنرمند سراسر کشور است و با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهر در صنعت جوش کشور و جهان تلاش ما بر این است تا دبیرخانه دائمی این المپیاد را به دست آوریم و این موضوع منوط به برگزاری هرچه بهتر المپیاد امسال است از همین رو به کمک مادی و معنوی همه صاحبنظران و به ویژه بخش خصوصی برای تحقق این مهم نیازمند هستیم.

کبیری خاطرنشان کرد: میزبانی المپیاد ملی جوش ایران دربرگیرنده دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی برای استان است و می‌تواند در تقویت روحیه خودباوری، معرفی پتانسیل‌های استان، رونق گردشگری و نشان دادن قابلیت‌های استان برای میزبانی مسابقات دیگر رشته‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش ایرنا، شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در داشتن متخصصان زبده صنعت جوش کشور منطقه شناخته شده‌ای است و با وجود اینکه صنعت جوشکاری در این منطقه چندین سال سابقه دارد، اما این موضوع در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه واقع شده است.

برگزاری نخستین استارت‌آپ جوش ایران، راه‌اندازی مرکز جوش ایران، برگزاری المپیاد ملی جوش و رونمایی از نخستین آکواریوم جوش ایران در هفشجان مجموعه تلاش‌هایی است که در راستای معرفی بیش از پیش استعدادهای این خطه به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری هفشجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری هفشجان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری هفشجان چهارمحال و بختیاری جوش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

فاطمه فروتن در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین المپیاد هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با هدف شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر المپیاد هنری بیان کرد: ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف مهم دیگر المپیاد هنر است.

فروتن ادامه داد: وجه تمایز بارز این المپیاد با سایر رویدادهای هنری این است که شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های آموزشگاهی یا هنرستانی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و این المپیاد در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

به گفته وی، هر یک از این مراکز آموزش هنر که در نخستین دوره المپیاد شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌شود در رشته‌های تعیین شده تیم‌هایی را معرفی می‌کنند که بر اساس شاخص‌های اعلام شده، تیم‌ها ابتدا در آموزشگاه یا هنرستان به رقابت پرداخته و آثار آنها داوری می‌شود و به مرحله استانی راه می‌یابند.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه المپیاد هنر از سطح کیفی بالایی برخوردار است، گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته‌های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هر رشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می‌شوند.

فروتن به اشاره به سرفصل‌ها و موضوعات المپیاد هنر اضافه کرد: هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد انگیزه و امید آفرین، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهم موضوعات این المپیاد است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.amoozeshehona.ir وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت کنند و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6086555

دیگر خبرها

  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور