Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:30:24 GMT

اصفهان فقیرترین استان کشور در سرانه ورزشی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۷۰۱۴

اصفهان فقیرترین استان کشور در سرانه ورزشی است

ایسنا/اصفهان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان یکی از فقیرترین سرانه های فضای ورزشی را در کشور دارد، گفت: شهرستان اردستان از نظر سرانه ورزشی رتبه اول استان را دارد.

سید محمد طباطبایی امروز (پنج شنبه-۲۳ مردادماه) در دیدار با روسای هیئت های ورزشی شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: در چند سال گذشته در اردستان و حوزه ورزش و جوانان اقدامات ارزشمندی انجام شده که توانسته زیرساخت های موثری را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های فضا و اماکن ورزشی موضوع نگهداری آنها است، افزود: متاسفانه با توجه به محدودیت هایی که در شهرستان وجود دارد. برخی از اماکن ورزشی به حال خود رها شده و شرایط را در برخی از پروژه ها مشکل کرده است. در تعدادی از فضاهای ورزشی فرسودگی به حدی است که قابل استفاده نیست و باید برای بهسازی در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با سرانه فضای ورزشی ۴۱ صدم مترمربع یکی از فقیرترین سرانه های فضای ورزشی را در کشور دارد، گفت: شهرستان اردستان از نظر سرانه ورزشی رتبه اول استان را دارد.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه های اداره کل ورزش و جوانان بحث تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی در سطح استان اصفهان است که بالغ بر ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی است، تصریح کرد: خوشبختانه بخش زیادی از پروژه های ورزشی در حال اتمام و بهره‌برداری است. اکنون بیش از ۱۱۰ پروژه نیمه‌تمام پیش رو داریم که باید در راستای جذب اعتبارات آن ها که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبار ارزش افزوده سال گذشته شهرستان اردستان ۱۱ میلیارد ریال بوده است که امسال این موضوع افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان زیاد است نگاه اداره کل به آن پروژه ها ویژه خواهد بود. البته مسئولان شهرستان نیز از محل اعتباراتی که در اختیار دارند باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۶ پروژه ورزشی بزرگ در سطح استان اصفهان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که یکی از آنها زمین چمن شهرستان اردستان است، گفت: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت منابع سعی شده بخشی از پروژه ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم که استقبال خوبی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی سرانه ورزشی هفته دولت افتتاح پروژه در هفته دولت شهرستان اردستان استان اصفهان ورزش و جوانان نیمه تمام پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از شروع به کار دولت مردمی سیزدهم سرانه فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ١٠ سانتی متر مربع بود که با آغاز دولت سیزدهم و برنامه ریزی های صورت گرفته در این بخش، سرانه فضای ورزشی در استان با افزایش ١٠٠ درصدی به ٢٠ سانتی متر مربع رسیده است.

وی گفت: علاوه بر افزایش ١٠٧ هزار متری فضای ورزش دانش آموزی و رسیدن تعداد سالن‌های ورزشی به ١٢٠ باب سالن، ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

مطهری کیفیت بخشی را اولویت مهم آموزش و پرورش استان در سال ١٤٠٣ خواند و گفت: کیفیت بخشی در بعدهای مختلف زیستی، ورزشی، آموزشی و پرورشی در سال ١٤٠٣ اولویت اول آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارتخانه، با تلاش همکارانمان در صف و ستاد، رشد ١٠ پله‌ای داشته و به رتبه ٧ کشوری رسیده است؛ افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش آموزان به راهیان نور و کسب رتبه اول کشور در این زمینه برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات آموزش و پرورش استان به حساب می‌آید.

کد خبر 6081539

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است