Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، یوسف شهرکی رئیس اداره شیلات خاش گفت: با توجه به اینکه افزون بر ۵۰۰ بهره بردار و آبزی پرور در شهرستان های خاش و تفتان فعالیت دارند، تلاش می کنیم با ارائه آموزش های لازم به حل مشکلات این قشر کمک کنیم.

او بیان کرد: برنامه توزیع رایگان بچه ماهی سرد و گرم آبی در این شهرستان از ماههای قبل آغاز شده و با رهاسازی گسترده بچه ماهیان در بستر سدها و بندهای خاکی نیز به مبحث جهش تولید و رونق اقتصادی مردم کمک می شود و علاوه بر آن مردم می توانند نیازهای مصرفی ماهی خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شیلات خاش ادامه داد: در اوایل ماه قبل افزون بر ۳۰ هزار بچه ماهی گرم آبی در استخرهای شهرستان تفتان رهاسازی شده است و اقدامات حمایتی شیلات از پرورش دهندگان ماهی در دو شهرستان خاش و تفتان ادامه دارد.

شهرکی اظهار داشت: کار لایروبی و رفع نواقص استخرهای پرورش ماهی و شناسایی افراد توانمند را از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده ایم و قطعا با برخورداری از حمایت های اداره کل شیلات و فرمانداران شاهد رونق فعالیت ها در این بخش خواهیم بود.

او گفت: در مبحث تولید و تکثیر بچه ماهیان و امر تولید و پرورش ماهیان نیز برنامه های آموزشی در اولویت قرار دارد که متناسب با نیازهای هر منطقه در حال برگزاری است.

سالانه افزون بر ۲۰۰ تن ماهی گرم و سردآبی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف خاش و شهرهای استان عرضه می شود.

با رهاسازی بیش از ۳۰۰ هزاری لارو بچه ماهی در بستر سدها و استخرهای پرورش ماهی زمینه برای اشتغال روستائیان و عشایر و بهره برداران بخش کشاورزی فراهم شده که این موضوع در رنگین شدن سفره های مردم، جهش تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد در جامعه نقش دارد.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبزی پروری رهاسازی ماهی گرمابی پرورش ماهی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، در راستای تکالیف مقرر دستگاه‌های اجرایی در سند توسعه بخش تعاون در حوزه اقتصادی به عنوان الگوی رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نشستی به ریاست “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با حضور دستگاه‌های اجرایی، در جهت تحقق و اجرای اهداف تعیین شده در سند مذکور، در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان برنامه‌های خود در راستای تحقق سند توسعه بخش تعاون پرداخت.

“راضی جلالی” در این نشست با اشاره به شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: یکی از اصلی ترین راهبردهای ما در جهت تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی و… گسترش تعاونی هاست.

وی در این راستا، شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های گذشته و رفع آنها، آموزش و فرهنگ سازی، همچنین تقویت تعاونی‌های با ظرفیت اشتغال بالاتر را در اولویت دانست.

معاون استاندار بر شناسایی ظرفیتهای مناطق مختلف استان و اولویت بندی آنها در جهت تاسیس تعاونی‌ها و به نتیجه رساندن اهداف تاکید کرد و گفت: تولید، توزیع، بازاریابی و فروش با روحیه کار گروهی و کسب مهارت به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: الگوی کسب و کار در دنیا به شکل قدیمی و سنتی منسوخ شده، و برای ایجاد جهش و مشارکت مردم باید به روش‌های نوین متوسل شد.

خبرنگار: دانیال اسلامی پناه

انتهای خبر/

کد خبر: 1227503 برچسب‌ها جهش تولید ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر