Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: درجهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مرحله اول جامعه پردازی برمبنای مدل «امامت امت» از طریق سازماندهی محله‌های سراسر کشور با محور قرار دادن مسجد و امام محله انجام می‌شود. تاریخ انتشار: 21:31 - 23 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۵۱۰

خبرگزاری میزان، طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با اشاره به نقش راهبردی و تأثیر گذار مساجد در حوزه‌های متنوع دینی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: مهمترین نمونه‌ی هسته‌های مقاومتی که امام خمینی (ره) بسیار به آن تأکید داشتند، «مسجد» است؛ همچنین در تعبیر ایشان مسجد مانند سنگر است از همین رو و طبق این نگرش متعالی؛ مرحله اول جامعه پردازی برمبنای مدل «امامت امت» از طریق سازماندهی محله‌های سراسر کشور با محور قرار دادن مسجد و امام محله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای دوره جدید فعالیت‌هایش، اهتمام ویژه‌ای به مقوله مساجد و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی این حوزه مبنی بر مدل «محله محور» دارد؛ همچنین حائز اهمیت است که این سازمان علاوه بر چهار هزار مسجدی که به واسطه استقرار روحانی در آن‌ها ورود و حضور مستقیم دارد در بسیاری از شهرستان‌ها برای انتصاب امام جماعت و راهبری فعالیت‌های مساجد؛ نقش تعیین کننده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: قمی: تمامی هیئات را در ماه محرم زیر نظر داریم/با متخطیان اصول بهداشتی در عزاداری ماه محرم برخورد می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: علاوه بر مساجد یاد شده، تعداد یک هزار مسجد نیز در مناطق شهری انتخاب شدند که با ارتقای آن‌ها برای سایر مساجد الگوسازی مطلوب انجام می‌شود و در این زمینه؛ ایده محوری سازمان تبلیغات اسلامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، راه اندازی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی با موضوع امام جماعت در مساجد حاشیه شهر‌ها است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی یادآورشد: با جمع بندی اهداف، ایده‌ها و برنامه‌های متنوع در این بخش و با توجه به فرارسیدن ۳۱ مرداد «روز جهانی مساجد» به حجت‌الاسلام ناصرمیرمحمدیان قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان مأموریت داده شد تا با هدف «تمرکز بر بخش‌های مرتبط با مسجد و امامت در یک مجموعه»، کار راه اندازی «بنیاد هدایت» را پیگیری کند و امیدواریم به یاری خداوند؛ همدلی و مشارکت بخش‌های ذیربط در آینده نزدیک، این بنیاد فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی آسیب اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی