Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@17:50:59 GMT

دسته عزاداری در خیابان و ایستگاه صلواتی ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۷۵۹۳

دسته عزاداری در خیابان و ایستگاه صلواتی ممنوع!

آفتاب‌‌نیوز :

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن و نزدیکی شهر‌های بزرگ به تهران و مراجعات مختلفی که روزانه از استان‌های همجوار و بلعکس صورت می‌گیرد جمعیت ۱۸ و ۱۹ میلیونی در خود جایی داده و علاوه بر این موضوع توزیع انواع نیاز‌های کشور و تبادلات تجاری و وجود انبار‌ها و کارخانجات باعث شده تردد‌های زیادی در شهر تهران صورت بگیرد و با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط بعضی از شهروندان ما باعت افزایش بیماران کرونا شده و متاسفانه افراد زیادی بر اثر این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر تهران در حال حاضر در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته و ضرورت دارد آحاد جامعه با همکاری و همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آسیب رساندن به خود و خانواده و جامعه بکاهند تا بتوانیم از این وضعیت به سلامت عبور کنیم. فرهادی اظهار داشت با کاهش تردد جمعیت در حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس.) و تسهیل در رفت و آمد‌ها با هماهنگی که با دستگاه‌ها اجرایی در این خصوص صورت گرفته و کماکان ادامه دارد یک سوم کارمندان می‌توانند با هماهنگی مدیران مربوطه از طریق دورکاری ارائه خدمت نمایند.

فرهادی تصریح کرد: تعطیلی مدارس که از اسفند ماه صورت گرفت تاثیر به سزایی در کاهش تردد‌ها در حمل و نقل عمومی و کاهش تردد از سه میلیون نفر در روز‌های عادی به یک مییلون نفر داشته از شهروندان عزیز خواستاریم همچنان از سفر‌های غیر ضروری درسطح شهر اجتناب کنند تا باعث کاهش شیوع این ویروس شود.

فرماندار تهران گفت: الزام استفاده از ماسک برای همه افراد که تاثیربه سزایی در کنترل این بیماری که ضریب قابل توجهی ازآلودگی را کاهش میدهد بسیار حائز اهمیت است، سهل انگاری و بی توجهی بخصوص جوان‌ها مهمترین حلقه اتصال و ابتلا به کرونا هستند چرا که درصد بالایی از جوانان از ماسک زدن خودداری می‌کنند واین امر در صورت ابتلا منجر به انتقال بیماری به افراد کثیری من جمله خانواده، اقوام و دیگر افراد جامعه خواهد شد.

وی گفت: این بیماری مشکل و معضلی است که زندگی بیشماری از افراد جامعه را دچار مختل کرده است، شغل‌های فراوانی همچون رستوران ها، استخرها، تالارها، آرایشگاه‌ها، ... بدلیل مهار این ویروس کارکنانشان یا به مرخصی اجباری فرستاده شدند یا کار خود را از دست داده اند، در صورت مراعات این ممنوعیت با آماده سازی پروتکل‌های بهداشتی با اتخاذ تدابیر نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام شود تا مشکلات این عزیزان نیز مرتفع گردد.

فرهادی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و اعتقادات و ارادت شیعیان به اباعبدلله و (هر چه داریم از محرم و سفر است) با رعایت فاصله گزاری اجتماعی که ستاد کرونا اعلام می‌کند برگزار خواهد شد، دستورالعمل برگزاری مراسم ایام محرم براین است که در فضای باز ودر صورت امکان باهماهنگی‌های لازم در محوطه مدارس که چهار هزار مدارس به صورت پراکنده در شهر تهران هست که معمولا فضای بزرگتری دارند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی انجام گیرد و هرگونه دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و همچنین ایستگاه‌های صلواتی ممنوع خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مراسم محرم ایستگاه صلواتی دسته عزاداری پروتکل های بهداشتی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در اولین جلسه شورای ترافیک استان در سال جدید، گفت: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات، مهمترین محور آزادراهی استان محور «تهران-قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول ۲ درصد از مسیر‌های استان را شامل می‌شود، اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

رجحانی اظهار کرد: پروژه ایمن سازی محور آزادراهی قزوین - تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کار ویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، همچنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیرو‌های جهادی و مردمی استفاده کرد چرا که تعداد نیرو‌هایی که برای این کار ماموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودرو مورد نیاز نیرو‌های جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تامین کنند.

رجحانی بیان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای رفع این نقاط انجام شد، ۷ نقطه تکمیل شده و ۸ نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: ارتقا ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیا حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیر‌های غیرمجاز آزادراهی و ایمن سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • سرویس‌دهی فوق‌العاده ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر مشهد
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • نذری نان؛ رسم زیبایی که هنوز در محلات قدیمی ادامه دارد
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است