Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ندا خورشیدیان مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز درباره بهترین زمان برای ایجاد رابطه عاطفی میان مادر و نوزاد، اظهار کرد: شیر مادر پیوند عاطفی و تکامل روحی و شناختی کودک را ارتقا می‌بخشد و به او احساس امنیت می‌دهد و در یک کلام بهترین غذا برای پرورش روح، روان و جسم کودک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: رفتار‌ها و اصول تربیتی والدین و همچنین نوع برخورد والدین و تعاملات عاطفی یا برقراری پیوند عاطفی در کودک می‌تواند، از عوامل مختلفی تاثیرپذیری داشته باشد که یکی از آن‌ها تجربه‌های دوران کودکی با مادر است.

مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز تصریح کرد: در سه دهه اخیر تحقیقات گسترده‌ای در زمینه روابط عاطفی روانی مادر و نوزاد صورت گرفته است که نتایج آن بر تماس مستقیم مادر و فرزند از لحظه تولد و شروع زود هنگام و انحصاری با شیر مادر تاکید دارد.

او گفت: مادرانی که فرزند خود را با شیر خود تغذیه می‌کنند، خیلی زودتر از سایر مادران احساس مثبتی به آن‌ها پیدا می‌کنند و هرچه این تماس زودتر آغاز شود، احتمال موفقیت در امر تغذیه و مدت تغذیه با شیر مادر افزایش می‌یابد.

ندا خورشیدیان بیان کرد: مدت زمانی که لازم است فرزند از بدو تولد نزد مادرش باشد تا مورد پذیرش مادر قرار بگیرد و روابط عاطفی بین آن دو برقرار شود را «زمان سرنوشت ساز» می‌نامند که این زمان در گونه‌های مختلف پستانداران متفاوت است.

او اضافه کرد: برقراری تماس بین مادر و نوزاد در ساعت اول عمر که نوزاد در اوج هوشیاری است، برای ارتباط عاطفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به دلیل اینکه از حدود ۹۰ دقیقه پس از تولد، هوشیاری نوزاد کاهش می‌یابد و تا حدود ۴۸ ساعت خواب آلود است.

مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز افزود: در ساعت اول بدو تولد، روابط عاطفی قوی تری بین مادر و فرزند ایجاد می‌شود و تداوم شیردهی موفق تری را به همراه دارد.

او اظهار کرد: در ارزیابی روابط عاطفی می‌توان به تسریع در پیشرفت مراحل مختلف تکامل، کاهش ابتلا به عفونت گوش، تقویت قدرت بینایی، ضریب هوشی بالاتر و ثبات عاطفی روانی بیشتر نیز اشاره کرد.

ندا خورشیدیان تصریح کرد: همچنین شیر مادر می‌تواند تاثیر مستقیم بر سلامتی جسمی مادر، احساس رضایت و لذت، کاهش استرس، افزایش حس همدلی و اعتماد به نفس، احساس بالندگی، افزایش تحمل مادر و پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان را به ارمغان آورد.

او گفت: بنابراین تماس نزدیک کودک با بدن مادر، موجب امنیت خاطر، انتقال محبت و پایه گذاری اعتماد به نفس در کودک می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیر مادر مادر و نوزاد رابطه عاطفی مادر و نوزاد روابط عاطفی شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: برایش دعا کنید

ترانه علیدوستی بازیگر شناخته‌شده سینما از چند روز قبل به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است.   در همین رابطه نادره حکیم الهی،مادر ترانه علیدوستی از بیمار شدن ترانه به یک بیماری سخت خبر داد و از علاقمندان وی خواست برایش دعا کنند.   به گزارش فراز؛ مادر ترانه علیدوستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری سختی» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است.

نادره حکیم الهی، مجسمه‌ساز، در این رابطه گفت: «حال دخترم خوب نبود، اما حالا خوب است. برایش دعا کنید و انرژی مثبت بفرستید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست.»       کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی بعد از مرگ برادرش در چهارشنبه سوری نوشت: به خاطر ما خواهرها ... شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)

دیگر خبرها

  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی
  • خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: برایش دعا کنید
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: دعا کنید
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق