Web Analytics Made Easy - Statcounter

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در خبرگزاری تسنیم گفت‌و‌گوی مفصلی درباره شرایط این باشگاه در فصل جاری لیگ برتر و مسائل مختلف داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه پرسپولیس در فصل نوزدهم مسابقات لیگ برتر نیز مانند سه فصل گذشته به مقام قهرمانی رسید و حالا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم باید به مصاف استقلال برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در این سال‌ها در حالی در راه موفقیت قدم برمی‌دارد که کمال کامیابی‌نیا هافبک جنگنده این تیم نقش انکارناپذیری در موفقیت‌های این تیم داشته و در تمام این فصل‌ها یکی از مهره‌های مؤثر سرخ‌های پایتخت محسوب بوده است.

کامیابی‌نیا به همین بهانه و پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، میهمان خبرگزاری تسنیم بود و درباره مسائل مختلفی از جمله قهرمانی‌های پیاپی این تیم، حاشیه‌های مربوط به کمک وزیر ورزش به این باشگاه، دیدار با استقلال در جام حذفی و موارد دیگر صحبت کرد که مشروح این گفت‌و‌گو را در زیر می‌خوانید و می‌توانید بخش‌هایی از مصاحبه‌ را هم به صورت تصویری مشاهده کنید.

گزیده‌ صحبت‌های کامیابی‌نیا به شرح زیر است:

* سخت است پس از قهرمانی انگیزه‌ات را حفظ کنی
* پا قدم دخترم برای پرسپولیس خوب بود
* فوتبالی‌ها پیش وجدان‌شان ما را آنالیز کنند
* صحبت از حمایت وزیر پوچ است
* زورشان به ما نمی‌رسد حرف از حمایت وزیر می‌زنند
* بله! برخی بازیکنان با کالدرون اختلاف داشتند
* درخواست رسول‌پناه برای بخشش 30 درصد مطالبات فصل گذشته را پذیرفتیم
* طلبم از نفت را نگرفتم، اما مالیاتش را دادم
* استادیوم شهید کاظمی خرابه بود، برانکو آبادش کرد
* از قهرمانی سیر نمی‌شویم، می‌خواهیم دبل کنیم
* بازیکنان بی‌کفیت خارجی پول‌شان را می‌گیرند و پشت سر ما می‌خندند
* جونیور در حد لیگ دو و سه هم نبود،‌ استوکس فاجعه بود
* در جذب استوکس پشت پرده‌هایی در کار بود
* زمان مشخص می‌کند کدام مدیرعامل کار کرده، کدام مدیرعامل فقط وعده داده است
* صد درصد امیدوارم در لیست تیم ملی باشم
* از پرتغال پیشنهاد دارم، ولی نمی‌روم

* تسنیم: ابتدا از چهارمین قهرمانی پیاپی شروع کنیم، پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شد و یک اتفاق تاریخی را رقم زد.

خدا را شکر توانستیم چهارمین قهرمانی پیاپی را به دست بیاوریم و هواداران را خوشحال کنیم. فصل خیلی سختی بود و فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. در ابتدای فصل کتفم را جراحی کردم و اواخر نیم‌فصل نخست به تیم اضافه شدم و خدا را شکر در نیم‌فصل دوم در همه مسابقات بازی کردم. خیلی خوشحالم که توانستیم چهارمین جام را به دست بیاوریم و امیدواریم همین روند را سال‌های سال ادامه دهیم.

* تسنیم: در بازی آخر با ذوب‌آهن احساس می‌شد انگیزه و تمرکز لازم در تیم نبود.

هم در بازی با نساجی و هم در دیدار مقابل ذوب‌آهن خوب بازی کردیم. موقعیت‌های زیادی هم داشتیم، ولی روی یک سهل‌انگاری گل خوردیم. به‌هرحال خیلی سخت است که شش هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شوی و انگیزه‌ات را حفظ کنی، ولی بچه‌های ما تا الان خیلی خوب کار کردند. حتی در بازی با نساجی هم در قائمشهر موقعیت‌های زیادی داشتیم و به حریف اصلاً موقعیت ندادیم. در بازی با ذو‌ب‌آهن روی یک اتفاق گل خوردیم و سخت بود به بازی برگردیم، ولی امیدوارم در دو بازی باقیمانده شش امتیاز کامل را بگیریم.

* تسنیم: شاید نبود هواداران در جشن قهرمانی باعث شده بود، حس و حال متفاوتی داشته باشد.

جشن قهرمانی مثل سال‌های قبل نبود. مهم‌ترین انگیزه ما هواداران هستند که در ورزشگاه نبودند و واقعاً جای آنها خالی بود. شما نگاه کنید در فصل‌های گذشته حدود 100 هزار نفر در استادیوم بودند و واقعاً جو لذتبخش و خاطره‌انگیزی بود، اما امسال متأسفانه هواداران نبودند و مراسم خیلی مختصر برگزار شد.

* تسنیم: تو رابطه نزدیکی با شجاع خلیل‌زاده داری. شجاع در پایان هر فصل جام قهرمانی را به خانه می‌برد و عکس می‌گیرد. چطور این اتفاق می‌افتد و آیا بازیکنان دیگر هم می‌توانند این کار را انجام دهند؟

بله، همه بازیکنان می‌توانند جام را ببرند، ولی شجاع چون سال قبل در شهر جم، جام را برده بود، امسال هم از پیروانی اجازه گرفت و این بار جام را به خانه برد (با خنده). فردای آن روز هم جام را آورد و در تمرین تمام بچه‌های تیم با هر چهار جام به همراه خانواده عکس گرفتند و خیلی صحنه‌های جالبی رقم خورد. امیدوارم این صحنه‌ها ماندگار باشد.

تسنیم: یک عکس خیلی جالب هم در تمرین پرسپولیس همراه با دخترت با چهار جام قهرمانی انداختی که در آن کمند (دختر کامیابی‌نیا) عدد چهار را نشان می‌دهد.

به‌هرحال از زمانی که کمند به دنیا آمده برای پرسپولیس پا قدمش خیلی خوب بوده است. این هشتمین جام من با پرسپولیس است. در سال اولی که ما قهرمان شدیم دخترم یک سالش بود و الان چهار جام دارد. بعد از قهرمانی هم خیلی دوست داشت به استادیوم بیاید و کاغذ رنگی‌ها را جمع کند و مدال بگیرد، ولی امسال به خاطر کرونا این اجازه را ندادند، ولی فردای قهرمانی دخترم را سر تمرین بردم و آقا شجاع هم زحمت کشید جامی که به خانه برده بود را آورد و ما هم این عکس را گرفتیم که ماندگار شد.

به دخترم هم قبل از اینکه جشن قهرمانی برگزار شود گفتم از این به بعد چهار را با دست نشان بده! الان هم یاد گرفته است و هر جا می‌رویم با دستش چهار را نشان می‌دهد. کمند چند دست لباس پرسپولیس هم دارد که هر روز برای آنها گریه می‌کند و باید حداقل چند ساعت در روز آنها را بپوشد. دخترم صد درصد پرسپولیسی تیر است و بعضی جاها که به شوخی می‌گویند پدرت آبی است، ناراحت می‌شود.

تسنیم: به‌هرحال باز هم پس از قهرمانی چهارم پرسپولیس صحبت‌هایی درباره حمایت وزیر ورزش از شما مطرح شد، با این تفاوت که این بار برخی از پیشکسوتان استقلال نیز به حاشیه‌ها دامن زدند. نظرت در مورد این حرف‌ها چیست؟

به‌هرحال هر تیمی در ایران قهرمان می‌شود، دشمنان زیادی دارد. شما می‌گویید پیشکسوتان تیم‌های دیگر هم این حرف را می‌زنند، اما به نظرم کسانی که فوتبالی هستند اگر تیم ما را پیش وجدان خودشان آنالیز کنند، متوجه می‌شوند در این چهار سال خیلی زحمت کشیده‌ایم. اسکلت‌بندی تیم هم حفظ شده است و بچه‌های خوبی کنار هم هستند. من سال اولی هم که به پرسپولیس آمدم می‌توانستیم قهرمان شویم، ولی به خاطر تفاضل گل این اتفاق نیفتاد. در آن سال در هفته‌های ابتدای شرایط تیم خوب نبود، اما ماندیم و جنگیدیم. برانکو هم ماند و با شناختی که از تیم داشت و بازیکنانی که اضافه کرد، تیم خوبی شکل داد و توانستیم این نتایج را رقم بزنیم.

به نظرم این حرف‌ها واقعاً پوچ است. اگر بخواهند به همین راحتی درباره قهرمانی ما صحبت کنند، پیشکسوتان ما هم می‌توانند خیلی راحت‌تر علیه آنها صحبت کنند، چون رابطه بهتری با فضای رسانه‌ای دارند.

تسنیم: اصلاً این بحث‌ها و حاشیه‌ها از چه زمانی شروع شد؟

من فکر می‌کنم استارت این موضوع از زمانی زده شد که تیم‌ها زورشان به ما نرسید و خواستند با این حرف‌ها در تیم ما اختلاف بیاندازند، اما مجموعه و بازیکنان باشگاه خیلی باهوش هستند. من همیشه می‌گویم کسانی که این همه اسم آقای سلطانی‌فر را می‌آورند، بروند و تلاش کنند و جام بیاورند، هر سال هم وزیر ورزش جام را تقدیم آنها می‌کند! من تشکر می‌کنم از آقای سلطانی‌فر که هر سال با احترام جام را به تیم ما داده است. به‌هرحال آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش است و ما به او احترام می‌گذاریم.

تسنیم: برگردیم به ابتدای فصل، پس از رفتن برانکو و حاشیه‌هایی که به وجود آمد، کالدرون آمد و همان ابتدا هم گفته می‌شد اختلافاتی با برخی از بازیکنان داشت.

بعد از سه دوره قهرمانی، کمتر مربی این ریسک را می‌کرد که هدایت تیمی را بپذیرد که همه از آن انتظار قهرمانی دارند. بازیکنانی که در تیم ما بودند همه ستاره و مدعی بازی کردن بودند. با این توصیف، شرایط در ابتدا خیلی سخت بود و کالدرون هم با لیگ و فرهنگ ایران آشنایی نداشت. به مرور وضعیت بهتر شد، اما اختلافاتی با باشگاه به وجود آمد که دیگر نماند.

من تا هفته‌های دوازدهم، سیزدهم مصدوم بودم و با تیم تمرین نکردم. فقط در ابتدای فصل اردوی خیلی خوبی در ترکیه داشتیم که کالدرون هم از من خیلی راضی بود. حتی زمانی که با من صحبت می‌کرد، می‌گفت، سبک بازی تو به نحوی است که کمتر مربی می‌تواند از تو بگذرد و خیلی روی تو حساب می‌کنم،  ولی متأسفانه یک هفته مانده به شروع لیگ، دست من دو بار در رفت و با مشورتی که با پزشک تیم و کالدرون داشتم، مجبور شدم عمل کنم. طبق صحبتی که با کالدرون هم داشتم او گفت من از نیم‌فصل دوم و بازی با تراکتور به بعد و لیگ قهرمانان آسیا روی تو حساب می‌کنم. من رابطه‌ام با کالدرون بد نبود، ولی به‌هرحال در 12، 13 هفته‌ای که کنار تیم نبودم خیلی حرف‌ها از بچه‌ها در مورد اختلافات شنیدم، ولی به نظرم مهم این بود که تیم نتیجه گرفته بود و صدر جدول بودیم.

تسنیم: پس بحث اختلافات بین کالدرون و بازیکنان جدی بود.

بله، اختلافاتی بود. به‌هرحال بعد از رفتن برانکو هدایت بازیکنان سخت بود، ولی به نظرم اگر کالدرون می‌ماند به مرور زمان این ارتباط بین او و بازیکنان برقرار می‌شد، اما او با باشگاه به مشکل خورد و رفت. فکر می‌کنم اگر کالدرون می‌ماند شرایطش بهتر و با بچه‌ها بیشتر آشنا می‌شد.

تسنیم: شاید مشکلات مالی باعث رفتن کالدرون شد. در ابتدای فصل هم مشکلات زیادی برای بازیکنان ایجاد شده بود، ولی الان احساس می‌شود شرایط بهتر شده است.

در این چهار پنج سال که من در پرسپولیس بودم، نه تنها در تیم ما، بلکه مشکلات مالی گریبان‌گیر تمام تیم‌های ایرانی بوده است، ولی خدا را شکر با نتایجی که گرفتیم اسپانسرهای خوبی سمت تیم ما آمدند. باشگاه هم درست است دیر، ولی به تعهداتش عمل کرد. الان وضعیت بهتر شده است و خدا را شکر اسپانسر خوبی داریم که امیدوارم به تعهداتش عمل کند.

ما مشکلات زیادی مثل بدهی برانکو و دستیارانش را داریم که شرایط مالی باشگاه را کمی سخت کرده است. امیدوارم هیئت مدیره و مدیران باشگاه برنامه‌ریزی خوبی کنند و ان‌شاءالله بدهی‌ها پرداخت شود تا هیچ استرسی هواداران و بازیکنان را اذیت نکند. تا الان هم حدود 70 تا 75 درصد پول بچه‌ها پرداخت شده است و امیدوارم تا پایان جام حذفی هم باشگاه به مابقی تعهداتش عمل کند. ما در قراردادمان آپشن قهرمانی هم داریم و همه اینها در آخر فصل اگر جمع شود، دوباره مثل سال‌های قبل می‌شود.

تسنیم: بحثی هم در مقطعی درباره اختلاف برخی بازیکنان با باشگاه پرسپولیس درباره آپشن‌های قراردادشان مطرح و گفته شد از قرار معلوم رسول‌پناه با پرداخت بخشی از آپشن‌های قرارداد بازیکنان که مربوط به فصل قبل و همچنین زمان انصاری‌فرد بوده،‌ مخالفت کرده است.

خیر، زمان انصاری‌فرد نبود. ما سال قبل وقتی قرارداد بچه‌ها بسته شد، تمام بچه‌ها به جز هفت بازیکن، قراردادهای کامل خود را به همراه آپشن‌ها دریافت کردند. این هفت بازیکن هنوز از باشگاه طلب داشتند، ولی اوضاع به خاطر بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی خیلی پیچیده شده بود. آن زمان آقای رسول‌پناه از سیدجلال حسینی که خودش یکی از این بازیکنان بود، خواست تا اگر امکانش است ما 30 درصد از طلب‌مان را ببخشیم تا باشگاه بتواند آن را پرداخت کند. سیدجلال هم با ما صحبت کرد و به‌هرحال ما شرایط باشگاه را در نظر گرفتیم و در نهایت 30 درصد از طلب‌مان را بخشیدیم.

تسنیم: یعنی هر هفت بازیکن با این پیشنهاد رسول‌پناه موافقت کردید، چون گفته می‌شد برخی بازیکنان مخالف هستند.

اکثر بچه‌ها با این موضوع موافقت کردند و فقط دو سه بازیکن مخالف بودند که فکر می‌کنم مشکل آنها هم حل شود.

تسنیم: مطالبات برانکو و دستیارانش هم پرداخت شده و گویا این مشکل هم برطرف شده است و دیگری خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند.

امیدوارم مثل زمان آقای عرب نباشد که بگویند دوشنبه بیاید پولش را ببرد! بالاخره باید پول برانکو را بدهند تا خدای نا کرده اتفاق بدی نیفتد. امیدوام هر چه زودتر این پول هم به طور کامل پرداخت شود تا خیال هواداران و بازیکنان راحت شود.

تسنیم: وضعیت مطالبات‌تان از باشگاه نفت تهران به کجا رسید؟

طلب‌مان از باشگاه نفت همان‌طور مانده است و ما مالیات آن طلب را هم دادیم! حدود 160 میلیون تومان از آن زمان طلب داریم. جالبش این است که فدراسیون حکمش را هم داده و رأی به نفع ما صادر شد، اما الان فقط حکم داریم و باشگاه هم منحل شده است. جالب است در اداره مالیات من می‌گفتم این پول را نگرفتم،‌ اما آنها گفتند به ما ارتباطی ندارد و اگر مالیاتت را ندهی، حسابت بسته می‌شود و ممنوع‌الخروج می‌شوی!

تسنیم: خیلی‌ها شاید هنوز معتقدند قهرمانی این فصل پرسپولیس نیز حاصل تفکرات برانکوست. نظر تو در این مورد چیست و آیا پرسپولیس می‌تواند با گل‌محمدی فصل‌های بعد هم همین راه را ادامه دهد.

برانکو از سال اولی که به پرسپولیس آمد خیلی زحمت کشید. ما استادیوم شهیدکاظمی را داشتیم که مثل یک خرابه بود. برانکو آمد و آنجا را آباد کرد. واقعاً مثل خانه خودش به آنجا رسیدگی کرد. ما الان امکانات خوب،‌ استخر و جکوزی در ورزشگاه شهیدکاظمی داریم. فکر می‌کنم همه اینها حاصل زحمات برانکوست که الان رفته، ولی این امکانات برای باشگاه مانده است.

برانکو واقعاً زحمت کشید و باشگاه پرسپولیس را از نو ساخت. مهم‌ترین فاکتوری که باعث نتیجه‌گیری این چند سال شد این است که بچه‌ها چند سال است کنار هم بازی می‌کنند. کالدرون هم در نیم‌فصل اول زحمت کشید و در نیم‌فصل دوم واقعاً اعضای کادر فنی یحیی‌ گل‌محمدی توان زیادی را به کار گرفتند و توانستیم نتایج خوبی بگیریم. همیشه بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر است، ولی ما شش هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شدیم. امیدوارم همه هواداران و باشگاه از گل‌محمدی حمایت کنند. اگر این حمایت صورت بگیرد، چندین سال می‌شود از یحیی در پرسپولیس استفاده کرد. به نظرم باید قدر او را بدانیم، چون زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است.

تسنیم: قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم که برگزار شد. نظرت در مورد دربی جام حذفی و رویارویی با استقلال چیست؟

جذابیت بازی‌های حذفی به همین است که رقبا قابل پیش‌بینی نیستند و احتمال رویارویی با هر تیمی وجود دارد. برای ما هم فرقی نمی‌کرد با چه تیمی در این مرحله روبه‌رو شویم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه بازی‌ها را ببرد و ما هم قطعاً در دربی برای برد و صعود به فینال و قهرمانی بازی می‌کنیم.

تسنیم: شاید بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، این مسئله پیش بیاید که انگیزه کافی برای جام حذفی وجود ندارد و شاید برخی‌ها در پشت پرده مانع قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی شوند، صحبتی که تقریباً سال گذشته نیز از سمت هواداران مطرح می‌شد.

سال گذشته هم صحبت‌های زیادی می‌شد. اصلاً بحث انگیزه نیست و ما از قهرمانی سیر نمی‌شویم. ما تازه یک راه جدید را آغاز خواهیم کرد و جام حذفی و لیگ قهرمانان را در پیش داریم. باید در جام حذفی نتایج خوبی بگیریم و مهم‌ترین دغدغه ما هم لیگ قهرمانان است و تلاش می‌کنیم نماینده خوبی برای کشورمان باشیم. همان‌طور که گفتم سال گذشته هم این صحبت‌ها بود، ولی ما با تمام قدرت به زمین می‌رویم و می‌خواهیم مثل سال گذشته دبل کنیم.

تسنیم: ولی در لیگ قهرمانان کار خیلی سخت است و از دو بازی فقط یک امتیاز گرفته‌اید. ضمن اینکه برگزاری متمرکز مسابقات در قطر کار را خیلی سخت‌تر می‌کند.

در لیگ قهرمانان شرایط ما خیلی سخت شد و کمی هم بدشانسی آوردیم. آن زمان آقا یحیی هم تازه به جمع ما اضافه شده بود و به نظرم اگر لیگ قهرمانان الان برگزار می‌شد، می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم. به‌هرحال الان باید برنامه‌ریزی و تمرکز خوبی برای این مسابقات داشته باشیم. مسابقات مثل یک تورنمنت متمرکز شده است و تیم ما این پتانسیل را دارد تا آنجا هم نتایج خوبی بگیرد.

تسنیم: می‌توانید از بازیکنان جدید در لیگ قهرمانان استفاده کنید و شاید این موضوع به نفع پرسپولیس باشد.

قطعاً همین‌طور است. کادر فنی حتماً بازیکنانی را که مدنظر دارد به تیم اضافه خواهد کرد و امیدوارم که قدرتمندتر از سال گذشته جلو برویم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

تسنیم: بحثی هم درباره تمدید قرارداد بازیکنان خارجی پرسپولیس به خصوص بشار رسن بود، اینکه گفته می‌شد برخی از بازیکنان پرسپولیس مخالف تمدید قرارداد بازیکنان خارجی این تیم هستند و معتقدند به جای تمدید قرارداد آنها باید مطالبات بازیکنان داخلی پرداخت شود.

خیر، اصلاً این‌طور نیست. به‌عنوان بازیکن به ما ارتباطی ندارد که در کار مدیریت دخالت کنیم. به نظر من، بازیکن خارجی که وارد ایران می‌شود باید 20 تا 30 درصد بالاتر از بازیکنان ایرانی باشد و بتواند به لیگ و تیم‌های ایرانی کمک کند. به نظر من بشار هم یکی از این بازیکنان است که سطح خوبی دارد. به‌هرحال در گذشته بازیکنانی به پرسپولیس آمدند که از نظر فنی اصلاً خوب نبودند، اما بیشتر از بازیکنان ایرانی تاپ پول می‌گرفتند. نه تنها در پرسپولیس، در استقلال و سایر تیم‌ها هم همین است. در آخر هم فصل هم می‌روند و پول‌شان را می‌گیرند و پشت سر ما هم می‌خندند!

تسنیم: مثل جونیور براندائو!

یک نمونه‌اش همین جونیور، به نظر من در این مورد در حق علی علیپور اجحاف شد. اگر جونیور از علیپور بهتر بود،‌ پول نوش جانش، ولی به نظرم او حتی از بازیکنان امید ما هم ضعیف‌‌تر بود. باید کارشناسی شود تا هر بازیکنی نتواند به باشگاه بزرگ پرسپولیس بیاید و قرارداد آنچنانی ببندد. باید رسیدگی و نظارت شود که این بازیکن را اصلاً چه کسی، چگونه و با چه رزومه به باشگاه آورده است. اینها مشکلات فوتبال ماست. من الان شرایط زندگی بعضی از بازیکنان‌مان را در تیم می‌بینم و ناراحت می‌شوم. بعضی از بازیکنان ایرانی با این شرایط تلاش‌ می‌کنند تا برای خانواده‌شان پول دربیاورند، قرارداد کم می‌بندند و با تمام توان زحمت می‌کشند، ولی خیلی راحت برخی‌ها بازیکنی را می‌آوردند که در حد لیگ دو، سه ما هم نیست و وحشتناک‌ترین پول‌ها را می‌گیرد. اگر هم ندهیم می‌رود به فیفا شکایت می‌کند و جریمه‌اش را هم می‌گیرد.

تسنیم: بعد از جونیور مدیران پرسپولیس استوکس را آوردند که بدتر هم بود.

استوکس که فاجعه بود. بعضی‌ها هم مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند ما قراردادی بستیم که هر بازی 50 هزار دلار بگیرد و این بهترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران است! الان هم خیلی راحت شکایت کرده است. به نظرم اگر دستگاه‌های نظارتی وجود دارند باید الان از این افراد سؤال و جواب کنند. خیلی راحت بازیکنی را جذب کردند که شش ماه بود بازی نکرده بود. جالب اینجاست که در بعضی از رسانه‌ها هم این بازیکن حمایت می‌شد. من فکر می‌کنم پشت پرده‌ای در کار بود. شما عقبه این بازیکن را نگاه کنید و ببینید چه مشکلاتی داشته است. به نظرم جذب او کمی مشکل داشت!

بحث قرارداد استوکس به کنار، آن زمان مهم‌ترین مشکل این بود که کالدرون می‌گفت من بازیکن خارجی نمی‌خواهم و اگر می‌خواهید بازیکن خارجی بگیرید،‌ پولش را به بازیکنان داخلی بدهید. متأسفانه یک اتفاقاتی می‌افتد که ما بازیکنان از آن بی‌خبریم. ما در نیم‌فصل اول فقط رسن و رادوشویچ را داشتیم،‌ رادو که بازی نمی‌کرد و بشار هم مصدوم بود و فقط چند بازی کنارمان بود. ما با بازیکنان ایرانی به صدر جدول آمده بودیم و کالدرون می‌گفت من بازیکن خارجی نمی‌خواهم و این پول را به بازیکنان ایرانی بدهید که تا آن مقطع پولی نگرفته بودند.

تسنیم: به نظرت وقتی سرمربی تیم می‌گفت بازیکن خارجی نمی‌خواهم اصرار به جذب استوکس به خاطر چه بود؟

اینها در چارچوب وظایف ما نیست، ولی باید دید در هیئت مدیره و بین مدیران چه گذشته است. چیزی که ما می‌دانیم کالدرون حتی در جلسه‌ای هم گفت که بازیکن خارجی نمی‌خواهد.

تسنیم: در زمان انصاری‌فرد هم وعده‌های زیادی به بازیکنان داده شد، ولی عملی نشد که ناراحتی آنها را به دنبال داشت.

به‌هرحال همه چیز به مرور زمان مشخص می‌شود. معلوم می‌شود کدام مدیرعامل زحمت کشیده و کدام مدیرعامل هم فقط وعده داده است. به نظرم هواداران باهوش هستند و همه متوجه می‌شوند چه کسی در این‌ سال‌ها کار کرده و چه کسی کار نکرده است.

تسنیم: برویم سراغ تیم ملی، تو در مقطعی که کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت چندین مرحله به اردوها دعوت شدی. الان نظرت درباره انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی چیست؟

خیلی حیف شد که کی‌روش و برانکو از ایران رفتند. آنها به فوتبال ایران کمک می‌کردند و سطح فنی بالایی داشتند. قطعاً اگر بازیکن و مربی باکیفیت به ایران بیاید، کیفیت مسابقات بالا می‌رود و بازیکن ایرانی خیلی چیزها از مربی یاد می‌گیرد. من با کی‌روش و برانکو کار کردم و خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم. به‌هرحال آنها رفتند و فدراسیون هم انتخاب خوبی کرد و اسکوچیچ را به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. به نظرم در این مقطع بهترین گزینه اسکوچیچ بود. اسکوچیچ چند سال است در ایران حضور دارد و تمام بازیکنان را می‌شناسد و این شناخت به او کمک می‌کند. مثل برانکو که چند سال ایران بود و بازیکنان را خیلی خوب می‌شناخت. قطعاً اسکوچیچ از برانکو هم مشورت می‌گیرد و به نظر من انتخاب خیلی خوبی بود. امیدوارم تیم ملی هم در چهار بازی پیش رو موفق باشد.

تسنیم: حتماً امیدواری که در لیست جدید تیم ملی نام تو هم باشد.

صد درصد امیدوارم. در زمان کی‌روش هم این مربی مستقیم به من گفت که به خاطر شرایط دستم خیلی نمی‌تواند روی من حساب کند. به‌هرحال کپسولی مفصل دست من پاره بود، ولی با همان دست بازی می‌کردم. خدا را شکر جراحی خوبی داشتم و امیدوارم در لیست جدید تیم ملی باشم. در خودم می‌بینم که می‌توانم به تیم ملی کمک کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که جزو نفرات دعوت شده باشم. اگر هم در لیست جدید تیم ملی نبودم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

تسنیم: چهار بازی پیش روی تیم ملی را چطور می‌بینی، ما باید تمام بازی‌ها را ببریم.

کادر فنی تیم ملی الان تمام بازی‌ها را رصد می‌کند و امیدوارم بازیکنانی را که مدنظر دارد، به تیم ملی دعوت کند و این بازیکنان بتوانند به تیم ملی کمک کنند. باید برنامه‌ریزی خوبی از سمت فدراسیون شود و دست به دست هم دهیم تا به تیم ملی کمک کنیم. به‌هرحال هر چقدر تیم ملی ما قوی‌تر باشد، می‌توانیم لژیونرهای بیشتری داشته باشیم و فوتبال‌مان شناخته‌ شده‌تر می‌شویم. بدون شک باید همه کمک کنیم تا تیم ملی این چهار بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد و به جام جهانی صعود کنیم.

تسنیم: در چند ساله گذشته بارها بحث پیشنهادات خارجی برای تو مطرح شده است، آیا امسال هم پیشنهادی داری؟

واقعیتش من یک پیشنهاد از پرتغال دارم، ولی شرایط مالی خوبی ندارد. یک سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و خیلی دوست دارم که بمانم. در پرسپولیس راحتم.

تسنیم: و صحبت پایانی..

خیلی ممنون از دعوت‌تان و تشکر می‌کنم. امیدوارم بیماری کرونا تمام شود و سال آینده همه هواداران را در استادیوم ببینیم. زیبایی فوتبال به هواداران است و امیدوارم شرایطی فراهم شود که هواداران را در استادیوم ببینیم و از فوتبال لذت ببریم.

 

 

گفت‌و‌گو: اکبر عبدالهی

انتهای پیام/

R1414/P/S3,27/CT2 واژه های کاربردی مرتبط کمال کامیابی‌نیا فوتبال پرسپولیس بیشتر بخوانید... حضور پیشکسوت پرسپولیس در تمرین سرخ‌پوشان/ مدال بیرانوند به فرزندش داده شد سلطانی‌فر: با واگذاری استقلال و پرسپولیس، ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی آنها شکوفا می‌شود قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی| پرسپولیس میزبان استقلال شد، نفت مسجد سلیمان میهمان تراکتور قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حضور پیشکسوت پرسپولیس در تمرین سرخ‌پوشان/ مدال بیرانوند به فرزندش داده شد سلطانی‌فر: با واگذاری استقلال و پرسپولیس، ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی آنها شکوفا می‌شود قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی| پرسپولیس میزبان استقلال شد، نفت مسجد سلیمان میهمان تراکتور واژه های کاربردی مرتبط کمال کامیابی‌نیا فوتبال پرسپولیس پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ گزارش تمرین استقلال| بازگشت مصدومان و صحبت‌های مجیدی با بازیکنان ۲ مرفاوی: مدیریت پرسپولیس به پیروانی تذکر بدهد، حرف‌های او کودکانه است/ برخی صحبت‌ها علیه قلعه‌نویی درست نیست ۳ مذاکره تراکتوری‌ها با علی دایی بازهم به بن‌بست خورد ۴ انتقاد اوزیل از واکنش آرسنال به حمایت او از مسلمانان چین/ دلیل مخالفت ستاره آلمانی با کاهش حقوقش مشخص شد ۵ مصدومیت بشار رسن در تمرین پرسپولیس ۶ زمان برگزاری دربی نیمه نهایی جام حذفی اعلام شد ۷ سازمان لیگ: اتهام تحویل قراردادهای خارجی استقلال را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم ۸ شجاعیان: باید دینم را به استقلال و هوادارانش ثابت می‌کردم/ از سازمان لیگ گلایه دارم مهمترین اخبار ورزشی مرفاوی: مدیریت پرسپولیس به پیروانی تذکر بدهد، حرف‌های او کودکانه است/ برخی صحبت‌ها علیه قلعه‌نویی درست نیست سخنگوی فدراسیون فوتبال: اردوی شهریورماه تیم ملی و بازی با ازبکستان در موعد مقرر برگزار می‌شود/ اسکوچیچ به کارش ادامه خواهد داد مذاکره تراکتوری‌ها با علی دایی بازهم به بن‌بست خورد محمودزاده: زمان پیشنهادی نقل و انتقالات تابستانی از ۶ شهریور تا ۲۹ آبان است مهمترین اخبار تسنیم عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی رسماً کلید خورد / «توافق ننگین» امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران سند توزیع می‌کند واکنش امیرآبادی به اظهارات واعظی درباره غیبت روحانی در جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی تشکیلات خودگردان: هیچ طرفی به نمایندگی از ملت فلسطین حق دخالت در امور فلسطین را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمال کامیابی نیا فوتبال پرسپولیس کمال کامیابی نیا فوتبال پرسپولیس مرحله نیمه نهایی جام حذفی بازیکن خارجی بازیکنان ایرانی باشگاه پرسپولیس کدام مدیرعامل لیگ قهرمانان کامیابی نیا نیم فصل دوم حمایت وزیر نتایج خوبی کالدرون هم لیگ قهرمان ترین اخبار ابتدای فصل تیم ملی خدا را شکر جام حذفی فکر می کنم نیم فصل سلطانی فر رسول پناه زحمت کشید سال گذشته وزیر ورزش خیلی راحت نظر من لیگ برتر حاشیه ها مهم ترین خیلی خوب خیلی سخت بازی ها صحبت ها آن زمان چند سال تیم ها بچه ها کی روش تیم ما حرف ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال معتقد است که حق ایران قهرمانی در آسیا بود و آنها نباید مقابل قطر شکست می‌خورند.

به گزارش ایسنا، سید حسین حسینی پس از بازگشت کاروان تیم ملی فوتبال به ایران درباره برد مقابل ترکمنستان گفت: خداراشکر یک بازی سخت را بردیم. بازی روی چمن بدی برگزار شد و کارمان را سخت کرد و نسبت به بازی رفت، سخت‌تر بود.

دروازه‌بان تیم ملی در مورد بسته نگه داشتن دروازه‌اش گفت: من امسال خیلی تلاش کردم که در باشگاه عملکرد خوبی داشته باشم، شاید باورتان نشود که برای بازی در تیم ملی لحظه شماری می‌کردم و از آقای قلعه نویی تشکر می‌کنم که به من فرصت بازی دادند.

او در مورد شانس ایران برای صعود به دور بعدی مقدماتی جام جهانی گفت: ما در جام ملت‌ها بازی‌های خوبی داشتیم، بعضی انتقادات هست که به نظرم درست نیست. هنوز هم می‌گویم حقمان نبود که بازی قطر آنطور بازی را واگذار کنیم. کمترین حقمان قهرمانی بود. تیم خیلی خوبی داشتیم و همه چیز خیلی خوب بود اما روی یک بدشانسی بازی قطر را واگذار کردیم. امیدوارم برای جام جهانی از همین الان امکانات فراهم باشد تا تیم ملی موفق شود.

حسینی در خصوص بازیکنان جوان مانند آرشا شکوری در تیم ملی گفت: جوانگرایی در تیم ملی ساده نیست که شما همه بازیکنان را عوض کنید. بازی در تیم ملی و باشگاهی متفاوت است. خیلی از بازیکنان باتجربه که در باشگاه عملکرد خوبی دارند، در تیم ملی نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. آقای قلعه نویی هم فکر کنم اولین بار بود این همه جوان دعوت کردند و امیدوارم همه آن‌ها مثمرثمر باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرینات پرسپولیس در غیاب ملی پوشان
  • تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط وارد پلی‌آف شویم/دلیرزهان بازیکن تیم‌ملی پنج‌نفره است یا سه‌نفره؟
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • فرگوسن و کلوپ هم نمی توانند برای فوتبال ایران کاری کنند | با تیم قلعه نویی خیلی سریع حذف می شویم
  • آقاسی: سپاهان را با هواداران می‌بریم
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟
  • امسال می‌توانیم با دو تیم آسیایی شویم/ ملوان یک مدعی در لیگ است
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود