Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:43:20 GMT

ایران خواستار ایستادگی شورای امنیت در برابر آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۷۸۳۵

ایران خواستار ایستادگی شورای امنیت در برابر آمریکا شد

‍‍‍‍‍‍

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در راستای سیاست داخلی ایالات متحده توصیف کرد و از شورای امنیت خواست در برابر اقدام غیرقانونی و بیمارگونه آمریکا بایستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای تصریح کرد که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که در نقض فاحش قطعنامه 2231 شورای امنیت ارائه شده است، با هدف پرداختن به سیاست داخلی آمریکا بوده و به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ارتباطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه ادامه می‌دهد: این پیش‌نویس قطعنامه، یکپارچگی، اقتدار و اعتبار شورای امنیت، و به طریق اولی، سازمان ملل متحد و چند جانبه‌گرایی، حاکمیت قانون و دیپلماسی را هدف قرار داده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرده است: ایالات متحده برای ارضای اعتیاد عمیق خود به اعمال تحریم و توجیه رفتار غیرمسئولانه خود در شورا ، بی اساس ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند در حالیکه مداخلات، رفتارهای مخرب، سیاست‌های تفرقه‌انگیز آن، اشتهای سیری‌ناپذیر برای صادرات سلاح‌های مرگبار خود به کشورهای منطقه، همچنین حضور تعداد زیادی از نیروهای این کشور در خاورمیانه، دخالت آنها و دروغ‌پراکنی و اقدامات مخرب آنها منابع اصلی بی ثباتی، ناامنی و رنج انسانی در این منطقه است.

این بیانیه تاکید می‌کند از اعضای شورای امنیت انتظار می‌رود که در مقابل اقدام غیرقانونی و بیمارگونه ایالات متحده مقاومت کنند، سوء استفاده و دستکاری در کار شورا را رد، و ثابت کنند که این نهاد قادر است از برجام مورد تایید خود پشتیبانی کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: از قطعنامه 2231 که به اتفاق آرا تصویب شده است و از اختیار و اعتبار شورا محفاظت کنید.

بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایرانآمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادیرویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خوردتخت روانچی: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی به ایران‌هراسی روی آورده استقطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفتروحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام نداردنماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت با قطعنامه جدید آمریکا هم مخالفت می‌کند

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت تحریم های ایران اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت تحریم های ایران اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران سند توزیع می‌کند ۳ عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی رسماً کلید خورد / «توافق ننگین» امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی ۴ بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۵ کلاف سردرگم تشکیل دولت در لبنان؛ از شروط حریری تا مداخلات آشکار محور غربی ــ آمریکایی ــ عربی ۶ خروج ناگهانی نتانیاهو از جلسه کابینه امنیتی ۷ پشت پرده برنامه‌ریزی سفر ناگهانی رئیس جمهور چین به پاکستان ۸ مصاحبه|جمهوری اسلامی خط قرمز مذاکرات است/ در اجرای قوانین اسلامی با طالبان نقطه مشترک داریم مهمترین اخبار بین الملل عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی رسماً کلید خورد / «توافق ننگین» امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه با محمودعباس/ تشکیلات خودگردان سفیر خود در امارات را فراخواند جهاد اسلامی: امارات از پشت به آرمان فلسطین خنجر زد/ عادی‌سازی برای نجات اسرائیل است ظریف وارد بیروت شد مهمترین اخبار تسنیم عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی رسماً کلید خورد / «توافق ننگین» امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران سند توزیع می‌کند واکنش امیرآبادی به اظهارات واعظی درباره غیبت روحانی در جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی تشکیلات خودگردان: هیچ طرفی به نمایندگی از ملت فلسطین حق دخالت در امور فلسطین را ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت تحریم های ایران اخبار آمریکا شورای امنیت تحریم های ایران اخبار آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ایران در سازمان ملل سازمان ملل متحد شورای امنیت عادی سازی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش قدس آنلاین،‌ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، تعداد ۲۸ نویسنده تصمیم گرفتند کتاب‌های خود را از این رویداد خارج کنند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که نویسندگان مشهور در یک سری نامه‌های سرگشاده از انجمن قلم آمریکا به دلیل حمایت نکردن از نویسندگان فلسطینی انتقاد کردند.

مراسم اهدای جوایز قرار بود در ۲۹ آوریل در تاون هال شهر نیویورک برگزار شود، اما اکنون لغو شده است.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند و بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید کرد. در بخشی از این نامه آمده بود که انجمن قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، انجمن قلم آمریکا هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.

به گزارش ایندیپندنت، در این نامه همچنین آمده بود که انجمن قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده سازمان به صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جا خیانت کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

البته انجمن قلم آمریکا به این انتقادها پاسخ داد و با استناد به اینکه آنها «در کنار نویسندگان غزه ایستاده‌اند» خواستار آتش‌بس فوری شد و بر گسترش حمایت خود از نویسندگان فلسطینی از طریق صندوق اضطراری خود تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان