Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: اقدام امارات متحده عربی خیانت به قدس، مسجد الاقصی و مساله فلسطین بوده و به معنای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار عقب‌نشینی فوری ابوظبی از این توافق شد و اعلام کرد، تعلیق اشغال غیر قانونی اراضی فلسطین به بهانه عادی‌سازی امارات و استفاده از مساله فلسطین به عنوان پوششی برای این هدف قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست فلسطینی همچنین از سران کشورهای عربی خواسته است تا تسلیم فشارهای آمریکا نشده و در مسیری که امارات متحده عربی گام برداشته حرکت نکنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده است، کشور امارات یا هر طرف دیگری حق ندارد که به نیابت از ملت فلسطین صحبت کند و هیچکسی اجازه ندارد در امور فلسطین و یا در مورد حقوق مشروع این ملت دخالت کند.

ریاست تشکیلات خودگردان در پایان از جامعه جهانی خواسته است تا به قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌ها و تصمیمات بین‌المللی به عنوان اصل اساسی برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی پایبند باشند.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که سفیر خود در امارات متحده عربی را به دنبال اقدام ابوظبی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراخوانده است.

پیش‌تر نیز شماری از مقام‌ها و احزاب فلسطینی به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان، به شهروندان ۶ کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن ۵ ساله ارائه می‌شود.

به گزارش عصرایران، براساس این طرح، شهروندان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، در اولین درخواست، ویزای ۵ ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان ۶ کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن، معاف هستند.

این نشانه‌ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن، ویزای مشترک ۲۹ کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می‌توانند به ۲۸ کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه