Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، «حمد حسن»  پنجشنبه شب در گفت‌ و گو با شبکه المیادین افزود: همچنان ۳۰ نفر مفقود هستند و با احتساب مفقودی‌ها شمار قربانیان احتمالا تا ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: چهار مرکز درمانی به صورت کامل از فعالیت خارج شده و حجم خسارت‌های جانی این انفجار به بخش درمانی آسیب زده است.

وزیر بهداشت لبنان اضافه کرد: پیامدهای انفجار بندر بیروت باعث شده تا بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها که میزبان بیماران کرونایی هستند تحت فشار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمد اظهار داشت: ۱۰۸ بیمار کرونایی اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه با استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی تحت درمان هستند.

وی در خصوص کمک‌های مالی وعده داده شده از سوی کشورهای خارجی بیان کرد: کمک های مالی با وجود اهمیت آن؛ اما جوابگوی خسارت‌هایی که این انفجار به بار آورده و بازگرداندن شرایط به پیش از انفجار نیست.

وزیر بهداشت لبنان همچنین یادآور شد، ظرفیت مراکز درمانی ما برای درمان مبتلایان به کرونا چهار هزار نفر بوده و وضعیت کرونا در لبنان از کنترل خارج نشده است.

انفجار در بندر بیروت که روز چهارم اوت (سه‌شنبه هفته گذشته) به وقوع پیوست و خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.  
«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که وی، هدف از آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

برچسب‌ها لبنان شبکه المیادین انفجار بیروت پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان شبکه المیادین انفجار بیروت لبنان شبکه المیادین انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تأمین شد

سعید کریمی گفت: این تجهیزات توسط وزارت بهداشت تأمین شده در حالی که خرید چنین تجهیزات پیشرفته‌ای از توان دانشگاه‌ها خارج بود اما این دستگاه‌ها تأمین و با اولویت مناطق کمتر برخوردار، در سراسر کشور توزیع شده است.

وی افزود: برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست زیرا در جهت رفع مشکل تأمین نقدینگی بیمارستان‌ها و پرداخت مطالبات آنها، اخیراً ۱۶۸ میلیارد تومان به بیمارستان‌های اطفال پرداخت شده است ضمن اینکه برای درمان اطفال امسال توسط مجلس ردیف بودجه اختصاص یافته است‌.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه تمام اسناد مالی که بیمارستان‌ها ارسال کرده اند تا پایان اسفند تسویه شده است، گفت: سامانه کارآمد به جای قاصدک فعال شده و خوشبختانه موجب رضایتمندی پرسنل شده است. اداره بیمارستان‌ها از پیچیده‌ترین کارها است چراکه تمام اجزای یک شهر در یک بیمارستان وجود دارد و بیمارستان‌ها هیچ روز تعطیلی ندارند.

کریمی با بیان اینکه برنامه ما برای سال آینده، افزایش رضایتمندی و کرامت بیماران است، تاکید کرد: رضایتمندی بدون کسب رضایت پرسنل رخ نمی‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح سلامت نوروزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و تمامی مراکز درمانی، افزود: رؤسای بیمارستان‌ها باید شخصاً بر اجرای دقیق این دستورالعمل که نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی داشته، نظارت داشته باشند تا خدمات مطلوب درمانی به بیماران ارائه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| لحظه انفجار چاه با یک ته‌سیگار، دو نفر جان باختند
  • شنیده شدن صدای انفجار در بندر ایلات
  • وقوع انفجار در بندر اشغالی ایلات
  • (ویدئو) لحظه انفجار چاه با یک ته‌سیگار، دو نفر جان باختند
  • منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تأمین شد
  • ۵۶۱۱۷ ماموریت وزارت بهداشتی‌ها از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • هشدار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر «اودسا» را لغو کرد!
  • تامین مالی بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال طرح نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرز با اشغالگران