Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که آمریکا چند کشتی حامل سوخت ایران را توقیف کرده است.

این روزنامه نوشت که این نفت‌کش‌ها چند روز قبل توقیف‌ شده و در حال حاضر  به سمت بندر هوستون در خلیج مکزیک در حال حرکت هستند.

 

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریدمن: نفرت جهانی بی‌سابقه علیه اسرائیل و آمریکا شکل گرفته است

روزنامه‌نگار معروف آمریکایی براساس برررسی‌ها و مشاهدات خود هشدار داد که جایگاه اسرائیل و آمریکا به خاطر جنایت در غزه، سقوط چشمگیری را در سطح جهانی تجربه می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: توماس فریدمن در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: چند روز گذشته را در دهلیِ‌نو، دبی و عمان گذراندم و حالا حاملِ پیام مهمی هستم که باید به رئیس‌جمهور بایدن و اسرائیلی‌ها برسانم. من شاهدِ فرسایش سریع و فزایندۀ جایگاه اسرائیل در میانِ کشورهای دوست و متحد بودم. سطحی از مقبولیت و مشروعیت که طی چند دهه به سختی ایجاد شده، در حال از دست‌رفتن است و اگر بایدن مراقب نباشد، جایگاه جهانیِ آمریکا نیز همگام با اسرائیل سقوط خواهد کرد.

تصور نمی‌کنم اسرائیلی‌ها یا دولت بایدن از این وضعیت خرسند باشند. رسانه‌های اجتماعی و ویدئوهای مستند، کشتارِ هزاران غیرنظامیِ فلسطینی- به‌ویژه کودکان- را با تسلیحاتِ ایالات متحده در سراسر جهان بازتاب داده‌اند و خشمی جهانی در بابِ «جنگ غزه» شکل گرفته است. اسرائیل و ایالات متحده نقشی محرک و پیش‌برنده دارند و ازاین‌رو بیشتر مقصر پنداشته می‌شوند.

خشمِ عظیم و فروخفته‌ای در جهانِ عرب موج می‌زند. در خلالِ گفت‌وگوها در هند با دوستان، رهبران تجاری، مقام‌های رسمی و روزنامه‌نگاران، بارها تحلیل‌های خشمگنانه‌ای شنیدم. این تحلیل‌ها معنادار است؛ چرا که دولت هند، تنها قدرتِ بزرگ در جنوبِ جهان است که از اسرائیل حمایت کرده و پیوسته حماس را نکوهش کرده است.

حجمِ بالایِ تلفاتِ غیرنظامیان در خلالِ جنگی نسبتاً کوتاه به‌هرنحو مشکل‌ساز خواهد شد. قربانیان در تهاجمِ دولتِ اسرائیل بدون چشم‌اندازِ سیاسیِ مشخص، جان خود را از دست داده‌اند و ازاین‌رو تعجبی ندارد که دوستانِ اسرائیل پراکنده شوند و نگون‌بختیِ تیمِ بایدن آغاز گردد. نخست‌وزیرِ اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو»، به تلافیِ حملاتِ غافلگیرانۀ حماس، طرحی ارائه داده و گفته است: «اسرائیل قصد دارد هر دو کرانۀ باختری و غزه را به طورِ نامحدود اشغال کند».

«شکر گوپتا»، سردبیرِ روزنامۀ هندیِ «پرینت» می‌گوید: هندی‌ها احترام بسیار زیادی برای اسرائیل قائلند؛ اما آتشِ جنگی تمام‌نشدنی این عواطف را تحت تأثیر قرار داده. جنگی که نتانیاهو درگیر آن است، به مشروعیتِ اسرائیل آسیب می‌زند و درنتیجه باور به شکست‌ناپذیریِ ارتش، خطاناپذیریِ سرویس‌های اطلاعاتی و عدالت در انجامِ مأموریت‌های نظامی، متزلزل خواهد شد. هر روز درخواست‌های جدیدی برای محرومیتِ اسرائیل از مسابقاتِ هنری و ورزشی یا رویدادهایِ بین‌المللیِ دانشگاهی مطرح می‌شود. بسیاری از دوستانِ اسرائیل حالا فقط دعا می‌کنند آتش‌بس شود، تا مجبور نباشند به شهروندان یا رأی دهندگانشان- به‌ویژه جوانان – پاسخ‌گو باشند. مردم از سرانِ کشورها می‌پرسند که چگونه می‌توانید در قبالِ این حجم تلفاتِ غیرنظامیِ فزاینده در غزه بی‌تفاوت باشید؟ بسیاری از رهبران عرب که در خفا خواهانِ نابودیِ حماس هستند، در مضیقه‌اند. مردمِ کوچه و خیابان و نخبگان، از آنها می‌خواهند از اسرائیل فاصله بگیرند.

حالا ترکیبی سمی روبه‌روی ماست‌. عملیاتِ پاک‌سازیِ اسرائیل در غزه مثل چرخ‌گوشت عمل می‌کند و هدفش، کاستن از جمعیت است تا اسرائیل بتواند راحت‌تر، منطقه را در دست بگیرد. باورش سخت است، اما نتانیاهو آماده است تا مشروعیتِ بین‌المللیِ اسرائیل را که به سختی به دست آمده، قربانیِ منافعِ شخصی‌اش کند. اما نکتۀ مهم‌تر این است که فرصتِ تاریخیِ اسرائیل برای دفعِ شرِ حماس، در حالِ هدر رفتن است؛ زیرا نتانیاهو از پذیرشِ هر چشم‌انداز، برای پیش‌بردِ «راه‌حلِ دو دولتی» امتناع می‌ورزد.

این دشوارترین و خودخواهانه‌ترین کاری است که اسرائیلی‌ها اکنون می‌توانند برای خود انجام دهند. اسرائیل امروز در سه جبهه به طور همزمان تضعیف شده. دولتِ اسرائیل درحالِ از دست‌دادنِ روایتی جهانی است. نتانیاهو هنوز برنامۀ روشنی برای خروج از غزه ندارد و با اشغالِ دائمیِ غز، روابطش را با متحدان عرب و دوستانش در جهان پیچیده کرده است. در منطقه نیز آماجِ حملاتِ ایران و نیروهای نیابتیِ در لبنان، سوریه، عراق و یمن است که مرزهای شمالی، جنوبی و شرقی را محاصره کرده‌اند.

اسرائیل با ناتوانی در درکِ اهمیتِ موضوع، چندین دهه دیپلماسی را به خطر انداخته است. وضعیتِ کنونی، دولت بایدن را در موقعیتی غیرقابل دفاع قرار می‌دهد و بی‌شک به کامِ دشمنان است.

دیگر خبرها

  • ورود ۳۵ هزار تن تسلیحات به اراضی اشغالی از ابتدای جنگ
  • فریدمن: نفرت جهانی بی‌سابقه علیه اسرائیل و آمریکا شکل گرفته است
  • بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • آمادگی ایران برای افزایش اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ونزوئلا
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • از امضا تا اجرای توافق تجارت آزاد با ونزوئلا
  • مقصد بعدی یحیی گل محمدی مشخص شد؟
  • صحبت های جدید یحیی گل محمدی از مقصد بعدی
  • یحیی مقصد بعدی را تقریبا لو داد!