Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خبری مدعی شد ایالات متحده برای نخستین بار چهار نفتکش حامل بنزین را که از ایران به سمت ونزوئلا در حرکت بوده اند توقیف کرده است. ماه گذشته میلادی دادستان فدرال آمریکا دستور توقیف این چهار نفتکش را صادر کرده بود.   تنظیم‌کنندگان این شکوائیه مدعی شده بودند که این نفتکش‌ها مجموعاً بالغ بر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون بشکه بنزین با خود حمل می‌کنند.

مقامات آمریکایی با اعلام این خبر گفته است چهار نفتکش به نام‌های لونا، پاندی، برینگ و بلا در روز‌های اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده ند و اکنون در راه هوستون هستند. او گفته است انتظار می‌رود مقامات ارشد دولت آمریکا در برنامه‌ای زمان بندی شده از این نفتکش‌ها دیدار کنند. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

یکی از این منابع آگاه گفته است که شناور‌های مذکور بدون توسل به زور توقیف شده اند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. سال گذشته دولت ایالات متحده تلاش کرد با استفاده از توافقنامه‌های همکاری قضایی کنترل یک نفتکش ایرانی را که توسط بریتانیا در آب‌های جبل الطارق توقیف شده بود در اختیار بگیرد، اما ناکام ماند.

دو نفتکش برینگ و بلا در زمان صدور حکم توقیف در ماه ژوئیه، در نزدیکی «کیپ ورد» (دماغه سبز) در حرکت بودند. بر اساس داده‌های شرکت ردیابی «فلیتمون»، آخرین سیگنال‌های رادیویی توسط لونا و پاندی هم یک ماه پیش در دریای عمان راسل شده بود.

دادخواست دولت آمریکا مدعی است که بازرگانان ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران تحویل سوخت به ونزوئلا را از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های صوری ترتیب داده اند تا شناسایی آن‌ها ممکن نباشد و از تحریم‌های آمریکا بگریزند. واشنگتن سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

این اقدام تازه‌ترین حرکت آمریکا علیه ایران و نزوئلا و بخشی از سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه این دو کشور است.  

در ماه‌های گذشته ایران دست کم شش فروند نفتکش را برای انتقال بنزین به ونزوئلا اعزام کرده بود. در اردیبهشت ماه، خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده بود ایران برای کمک به حیای پالایشگاه‌های بنزین ونزوئلا، ۹ تن شمش طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در آن زمان دریافت کرده بود. تهران این ادعا‌ها را رد کرده بود.

خبر توقیف نفتکش‌های ایرانی در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار ویدیویی مدعی شده بود ایران یک نفتکش را در تنگه هرمز و در نزدیکی بندر «خورفکان» امارات متحده عربی توقیف کرده بود. رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد این نفتکش پس از ۵ ساعت آزاد شده بود.

در تحولی دیگر، پنجشنبه شب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق امارات و اسرائیل برای برقراری روابط رسمی خبر داد. قرار است توافق مربوطه که از سوی طرف‌های دخیل به عنوان «توافقی تاریخی» خوانده شده در کاخ سفید امضاء شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا ونزوئلا بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد

وزیر امور خارجه ایران از سفر خود به ترکمنستان خبر داد.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.»

کد خبر 739779

دیگر خبرها

  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا